manga??

-

-

how to draw manga heeft een hele serie boeken. Heb er zelf ooit twee van gekocht en ze zijn best leerzaam. Heb de mijne bij de slechte ofzoiets gekocht :slightly_smiling_face: Maar volgens mij heb je ze gewoon bij de grote boekhandels.

-

ow, dat weet ik niet precies. Maar ze waren ook niet zo duur dacht ik. En helemaal niet bij de slechte want daar zijn ze tweede hands :slightly_smiling_face:

-

ahhh neeeeeee… ga geen manga tekenen. iedereen doet dat al…

-

Bij de meeste boeken zaakjes hebben ze tegenwoordig wel mangaboeken.
Bij ons hebben ze ze ook bij de V&D. Zijn dan wel zwart-wit boeken, niet van die
fullcolour dingen. (Maargoed, voordeel is dat die zwartwit boeken een stuk
goedkoper zijn.)

En als je het wel doet ontwikkel aub een eigen stijl ==

zoenen en artistiek talent ontwikkelen zijn wel 2 verschillende dingen he. Nouja, leuk als je voor de gein manga tekent maar je komt er nergens mee in de echte wereld.

Oke, dat je er in Nederland nou nergens mee komt betekend niet gelijk dat je voor de hele wereld spreekt. Ja, je hebt weinig kans om er echt een carriere van te maken maar er is altijd nog hoop. Er zijn wel mangaka’s die het wel gered hebben in de manga wereld.

Maar on-topic: Ik heb niet echt tips. Probeer vooral natetekenen dan snap je een beetje hoe het in elkaar zit. maar probeer idd een eigen stijl te ontwikkelen.

jezus. laat haar lekker, als zij dat leuk vind doet ze het toch gewoon.

ja oke maar dan moet je wel zo gruwelijk goed zijn en origineel in je genre…

hallo, wie zegt dat ze een manga carrière wil beginnen!? Misschien wil ze het gewoon voor de LOL doen :pensive:

En de slegte zit in bijna alle grote steden dacht ik: google :slightly_smiling_face:

ik zeg het toch alleen maar? what’s the big deal nou mensen? meteen weer gezeik. Ik zit al 3jaar op een grafische opleiding en elk jaar weer zie ik 9 van de 10 wemo-kids met manga-tekeningen rondlopen. dan word je gewoon niet aangenomen! ik zeg het alleen maar, je kunt me ook dankbaar zijn :confused: ik verbied toch nix, jezus dat zou helemaal wat worden hé. Doe je ding, ik geef alleen maar een tip. dat godganselijke gezeik ook altijd.

ik wil niet lullig doen hoor, maar jij begint met een negatieve reactie. Ze vraagt alleen maar om tips om manga te leren tekenen, en jij gaat haar meteen vertellen dat ze beter geen manga kan tekenen. En je zegt wel dat het een tip is, maar zo komt het niet over…

naja, einde van dit gezeur want dit gaat eigenlijk weer nergens over :slightly_smiling_face:

een tip hoeft toch ook niet altijd positief te zijn :zipper_mouth_face: oke sorry discussie voorbij :jezus:

amen :stuck_out_tongue:

Boeken van Christopher hart zijn super!
Heb ze allemaal :Y)