Manga tekening

Heee,

Ik had gister avond me eerste echte manga getekent (dit is wel een chibi) ik vind hem vrij goed gelukt alleen er zijn wat kleine dingetjes zoals de benen zijn een beetje gek en het hoofd vind ik ook een beetje raar veder vind ik hem wel leuk als het me eerste echte serieuze chibi manga is:p

Wat vinden jullie ervan?:

http://a.imageshack.us/img808/3913/100810121654.jpg

Sorry voor de grootte van de foto wete niet hoe ik het kleiner krijg

Als jij nog leuke manga tekeningen heb gemaakt kan je ze ook laten zien:)
En als je nog goede tips voor me hebt hoor ik het graag

Je moet nog wat oefenen op anatomie. In tekenboeken staat vaak wel uitgelegd hoe je een lichaam op kunt bouwen uit geometrische vormen (bollen, balken, kubussen). Ik weet niet of je zo’n boek hebt? Anders kun je ook op internet zoeken. Als je op google “Manga Tutorials” intypt, krijg je ontzettend veel hits.

Inkleuren doe je naar mijn idee al best goed, met schaduwen. Probeer te kijken naar hoe dingen er in het echt uit zien, dat helpt goed de schaduwen op de juiste plekken aan te brengen.

Okeee, tanqss voor de tips :slightly_smiling_face: zal het is gaan opzoeken:P en ik ga er aan werken ben nu bezig met de volgende

Ik ben erg benieuwd naar je volgende tekening!
Gebruik die tutorials die je kunt vinden, ik denk dat je er erg veel aan zult hebben. n_n
En koop een manga boek, die hebben ze bij de meeste boekhandels wel. En bij de V&D hebben ze er ook een paar.

Jha ik heb wel een manga boek, met chibi’s maar wil ook nog een boek met gewone manga’s, ik ben zelf benieuwd naar me volgende tekening haha

Ik zou geen stijl uit een boek gaan kopiëren.
Ik vind dit namelijk niet erg eigen.

(en ja binnen de mangastijl kun je ook je eigen stijl hebben)

Ik begin zeg maar net met manga’s tekenen ik heb het wel een sgetekent toen ik klein was maar dan klopte er helemaal niks van:P nu probeer ik het wat serieuzer te tekenen. En dit was me eerste goede manga naja natuurlijk zijn er een paar verbeter punten en daarom heb ik dit topic aan gemaakt. voor wat tips!

Aan me eigenstijl daar wil ik later aan werken als ik echt goed het lijf enso kan tekenen dus dat word veel oefenen maar in de vakantie wil ik gewoon veel gaan tekenen want ik verveel me anders tog maar:)

veder iemand nog goede tips??

Tip:
Als je gewoon wat tekeningen van internet over tekent,
En dan verschillende soorten,
Dan kan je op een gegeven moment alles combineren,
Dan heb je ook een manga persoon,
Zo heb ik het ook geleerd!
En door vooral afbeeldingen van manga te zien.
Succes! xxx

@DenaamisSuzanne
Okee, zal ik doen :wink: ty voor de tip

Ik kom net van de stad en zag net ook een heel leuk boek met gewone manga’s dus die ga ik zeker aanschaffen als ik geld heb:)

Nummer 2: (ben er nog mee bezig hoor)
Hij moet nog ingekleurd(wete nog niet zeker of ik hem in ga kleuren…
En ik wil nog het haar ensoo wat aanpassen…
En als jullie nog wat verbeter puntjes zien hoor ik het graag dan kan ik dat nog veranderen

http://a.imageshack.us/img408/9899/100810203411.jpg

Upje!