Man stoer,vrouw een hoer.

Er zijn meerdere keren dat ik dit hoor. Waarom eigenlijk. Als een meisje vaak met een jongen zoent of meer dan wordt er meestal snel een plakkertje opgeplakt met slet en als een jongen dat doet dan is het stoer. Waarom wordt hier zo’n verschil in gemaakt…

Gisteren had ik hier een discussie over met 2 vrienden. Een was hier totaal mee eens en de andere vond het belachelijk dat er onderscheid word gemaakt tussen man en vrouw.

Na lange tijd hierover gepraat te hebben kwamen we samen tot een conclusie, ik zal het proberen uit te leggen.

Stel er staan 1000 vrouwen in een discotheek, allemaal vrijgezel in alle soorten en maten. Er is een jongen die er heel gemiddeld uitziet dus niet knap maar ook niet lelijk. Hij loopt naar elke meid toe en vraagt of hij haar mag zoenen. Hoeveel zullen er ja zeggen, misschien 100?

Nou de situatie andersom, 1000 vrijgezellen jongens en een gemiddeld meisje, hoeveel jongens zouden er ja zeggen, ik denk toch minimaal 600 ofzo in ieder geval veel meer dan 100…

Zou een meisje hier gebruik van maken dan zou dat snel een slet worden bestempeld. Hier ben ik het wel mee eens. Maar zou er een jongen zijn die knap is, dan heeft deze jongen ongeveer evenveel “macht” als een gemiddeld meisje en hier misbruik van maken is het in zekere zin ook een slet.

Voor een jongen is over het algemeen moeilijker dan voor een meisje om met iemand te gaan, het meisje heeft dan meestal de touwtjes in handen, die bepaald wat er gaat gebeuren.

Zou een meisje hier misbruik van maken dan vind ik dat een slet.

Maar waarom ik dit hier neerzet is omdat ik benieuwd ben naar jullie meningen.

Zelfs dan, waarom zou iemand een slet zijn? Prima toch, als je dat wilt. Zolang je niemand pijn doet, of bijv. liegt tegen die jongens.

Iedereen is vrij om te doen wat hij / zij wilt wat betreft zoenen/seks, pas als er iets gebeurt wat niet vrijwillig is van een van de kanten, is er een probleem.

Over seks wordt veel gepraat maar het is nog steeds een taboe. Door de media is het zo dat mannen stoer zijn als ze veel vrouwen kunnen krijgen (niet teveel tho), en vrouwen een ‘slet’ als ze het met veel mannen doen.

Citaat uit HPdeTijd:
Ik denk niet dat Jeroen Pauw zich enorm veel zorgen maakt over zijn ‘exclusiviteit’. Sterker nog, hij moet wel trots zijn op zijn ‘score’ (meer dan tweehonderd), anders had hij het niet aan de interviewer verteld. Mannen die met veel vrouwen vrijen zijn vaak knap, sexy, populair of dat vinden ze tenminste van zichzelf. Ze zijn vast charmant, goed in staat een vrouw in bed te lullen. Het zijn kwaliteiten waar ze, misschien terecht, trots op zijn.
Bij vrouwen ligt dat anders. Volgens een onderzoek van Cornell University onder studenten, rekenen vrouwen elkaar zelfs af op het aantal bedpartners. Een vrouw die met meer dan twintig mannen sliep, hoeven ze niet als vriendin. Zij wordt bestempeld als dommer en minder leuk. Een sloerie.

Maar het is onzin tbh. Je duwt er alleen maar mensen in hokjes mee en neemt individuele vrijheid weg. En veel mensen vinden dit hoor, zeker in onze samenleving. Fuck die anderen die het nodig vinden vrouwen een ‘slet’ te noemen. Not worth our time.

http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/slutshaming-is-je-eigen-schuld-wat-vind-jij-419737.0.html

Maar als je een echte reden zoekt, behalve de invloed van de media, die alles behalve oprecht is,

voordat er voorbehoedsmiddelen en relaties bestonden was het noodzakelijk dat een man veel vrouwen zwanger kreeg, echter een vrouw is negen maanden zwanger, dus dan gaat de man weer verder. Goed voor voorplanting, voortbestaan van onze soort.

Heel veel dingen die te maken hebben met de evolutietheorie zijn een basis van ons gedrag, ook met dit soort dingen. En bij bepaalde dingen, maakt de media dat nog veel erger.

Is de dubbele moraal/standaard. Ik vind dat je moet doen waar je zelf zin in hebt. Wil jij met tien man zoenen op een avond? Ga je gang.

Ik moet zeggen dat ik ook wel vrouwen een slet noem, als iets echt te ver gaat in mijn ogen. Maar een man noem ik evengoed een slet. Ik vind een man die elke avond met een ander seks heeft, evengoed een hoer/slet. Al klinkt het ergens wel raar, omdat de maatschappij heeft ‘‘besloten’’ dat die termen voor een vrouw zijn.

En zelfs al heb je met een ander seks iedere nacht, dat maakt iemand wat mij betreft nog geen slet. Als je doet wat je fijn vindt en waar je gelukkig van wordt? Ermee te koop lopen of erover opscheppen is iets anders. Maar waarom hangt er een waardeoordeel aan hoeveel seks iemand heeft?

Iedereen gaat er anders mee om. Er zijn belangrijkere dingen waar we aandacht aan zouden moeten besteden.

Ik snap niet dat mensen het nodig vinden om andere mensen hierop te beoordelen. Zolang mensen, man of vrouw, de ander maar zoenen omdat ze het zelf willen, is het prima.

Mag inderdaad in dit topic!