Mama uit 't ziekenhuis..

Mijn moeder is vorige week uit 't ziekenhuis ontslagen na een week daar te hebben gelegen. Ze heeft al een tijd lang heel erg pijn in haar borst, voor dat ze naar 't ziekenhuis moest, vertelde ze dat het even pijn deed als een wee…Kan je dus nagaan.

Na vele onderzoeken en kleine operaties weten de doktoren het nog steeds niet, vandaag moest ze weer onder het mes en hebben ze weefsel weggehaald. Dit gebeurt nu voor de tweede keer, de eerste keer hadden ze niet genoeg weefsel weggehaald. De eerste keer was 't wel met volledige narcose en nu dus niet, nu kwam ze thuis maar ik lag te slapen want ik ben zelf ook ziek, dus ik ging naar beneden en vroeg aan me broer hoe het met der was, en hij vertelde me dat ze overal heel veel pijn heeft en dat ze nu ligt te slapen.

Nu heb ik geen idee hoe ik hier mee om moet gaan, ik voel haar pijn niet dus weet niet hoe ik moet reageren. Ik ben van mezelf nogal energiek, maar dat moet ik dus nu inhouden want me ma kan daar nu niet tegen. Ook moet ze 3x per dag 4 pillen inslikken en ook weet ik niet hoe ik dáár mee moet omgaan. Ik praat veel met der, en we hebben een goede band, maar weet niet hoe ik moet reageren als ze ligt te verkreupelen van de pijn…

iemand een idee of tips ?

Maak het haar zo comfortabel mogelijk, dus als ze dorst heeft haal het voor haar, afstandbediening binnen handbereik en zo lief mogelijk zijn.
op het moment ook niet gaan ‘‘zeuren’’ ofzo over school, kleding of weet ik het. maar zorg zo goed mogelijk voor haar. verder zal ze wel veel slapen nog.

sterkte en beterschap

Probeer haar zoveel mogelijk te helpen met wat ze nodig heeft en doe ‘spontaan’ dingetjes die zij anders zou moeten doen (denk aan tafeldekken, dingen opruimen etc. weet niet hoe het bij jullie thuis zit)
Wees gewoon lief, meer kan je eigenlijk niet doen denk ik.

Maak in het weekend een ontbijtje op bed, met een lief kaartje, jus d’orange, warme broodjes, ei, vanalles wat (maar niet teveel), koffie enzo ^^
Laat haar uitslapen, en je kunt best vantevoren zeggen dat je een ontbijtje op bed komt brengen de volgende morgen. Ik denk dat ze dat helemaal geweldig vindt. :slightly_smiling_face:

Sterkte he meis :wink:

Wees erg lief voor haar. Zorg dat ze niet te veel beweegt en
geef je moeder extra aandacht. Een moeder vindt het erg fijn om
met haar dochter samen te zitten ;]
Veel sterkte en beterschap.

en desnoods koop je ook nog een leuk bloemetje voor der :slightly_smiling_face: dat vinden moeders leuk