mama speelt farmerama

hee meiden
ik wil jullie hulp vragen. mama speelt farmerama ik vind het echt belachelijk en probeer er alles om haar te stoppen ze komt een beetje verslaafd over(dwz meerdere malen per dag eraan) ik schaam me eigenlijk ook voor haar. hebben jullie tips?

Wtf laat ze doen… :confused:

Boeiend, ze mag toch zelf beslissen wat ze doet met haar vrije tijd? Dat is toch met zo boerderijtje? Dat moet je eenmaal meerdere keren op een dag checken, anders gaat alles dood :’)

Wat is Farmerama?

Ik ken ook wel volwassenen die nog van dat soort spelletjes doen op FB of hyves, laat haar haar gang gaan! Ze is niet de enige “mama” die dat doet :wink:

bedankt voor de reacties, ik wil graag dat ze stopt maar misschien moet ik er niks om geven inderdaad

Ik ken een volwassen man die z’n vriendin heeft ontmoet via… FARMVILLE. Het is gewoon gamen maar dan voor ‘volwassenen’ (rond de 40) haha. Zoals wij zitten te pingen en te whatsappen, hebben zij lol op facebook. Ik denk dat het vooral vermaak is als je moeder vijvoorbeeld niet werkt. Ze moeten toch wát doen he?

Pas als ze niet meer voor je kan zorgen, geen eten meer klaarmaakt etc. door het spel, moet je pas zorgen maken :wink:

laat haar lekker?

Laat haar lekker inderdaad, jij hebt toch ook hobbies?

Haha ik heb precies hetzelfde (maar dan met fb spellen) dus ik snap je wel!
Ik weet ook niet wat ik eraan moet doen

Ik ben zelf verslaafd aan My Free Farm…xd

De moeder van een vriend speelt WOW. Dan zit ze achter haar computer met een grote kop thee en een dekentje. En dan kan ze uren WOW spelen, samen met haar zoon (en zijn vrienden) en nog anderen op WOW die ze heeft leren kennen. Iedereen vind het hartstikke leuk.
Zo lang het haar leven niet gaat beheersen is het geen probleem. Ze kookt, doet het huishouden, gaat naar haar werk. En in haar vrije tijd vindt ze het leuk om te gamen. Tsja, waarom niet?
Jouw moeder vind farmerama leuk. Mijn moeder speelt ook weleens spelletjes op de computer. Is dat erg? Ik vind van niet. Laat haar gewoon die spelletjes spelen, zolang er niemand onder lijdt snap ik je probleem niet.
Kan me voorstellen dat je je ervoor schaamt. Maar ik zou als ik jou was proberen dat gevoel aan de kant te schuiven. Waarom zou je je ervoor schamen? Als ze haar normale taken maar doet die ze normaal ook doet. Zo als koken, huishouden, werken, geen idee wat ze doet. Als het dat niet belemmerd, en het contact met het gezin gewoon verder normaal is… Ik neem aan dat ze wel gewoon aanspreekbaar blijft tijdens die spelletjes. (Daarmee bedoel ik dat je wel contact met haar krijgt. Niet dat ze dan perse ook stopt met waar ze mee bezig is).

Boeiend. Laat haar lekker. Jij bepaald niet wat zij allemaal mag doen in haar eigen tijd. Kom op zeg…

Ik snap je wel hoor, ik zou het ook niet zo leuk vinden. En mensen kunnen wel lekker makkelijk zeggen ‘laat haar’ maar als het jou moeder was die het speelde zou je het toch anders vinden denk ik!

Ik zou er alles voor over hebben om überhaupt een moeder te hebben.
Dus dan zou ik een moeder die een computerspelletje leuk vind maar al te graag willen hebben.

Als mijn moeder dat zou gaan doen zou ik dat heel erg leuk vinden voor haar dat ze iets heeft waar ze plezier aan heeft! Ik snap het probleem ECHT niet.

Mijn moeder speelt ALTIJD hetzelfde domme spelletje. Begon ze eerst met pokeren op funnygames, speelt ze nu 24/7 Spider Solitaire. We lachen haar altijd een beetje uit, maar als zij het leuk vindt, tsja, wat dan? : )

Mijn broertje speelt WOW en dan speelt hij soms tegen mensen van 40 ofzoiets [meestal moeders], wel grappig om te zien.

Mijn opa en oma spelen altijd patience. Enige spelletje wat ze kennen :stuck_out_tongue: