Mama, ik moet iets kwijt.

Ik heb dus een vriendje, maar ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen. Ik ben bang dat ze boos of iets worden. We zaten laatst ook in de auto en toen vertelde ik dat mijn beste vriendin een vriendje had, toen antwoorde mijn moeder" ik zou het vreselijk vinden als ik de hele dag een jongen over de vloer heb. Wat is de beste manier om het te vertellen?

Je hebt dan niet de hele dag een jongen over de vloer dus das onzin. Gewoon zeggen ‘mam, pap, ik heb een vriendje, mag hij een keer langskomen dat jullie hem kunnen ontmoeten?’

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar je moet het gewoon zeggen. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker mee als je het verzwijgt.
Hé mam, ik heb een hele leuke jongen ontmoet. Mag hij een keer komen kennismaken?

Ik ben 15 jaar.

Oke! Nou ze moet het toch een keer weten. Ik zou inderdaad wat Falathiel heeft getypt zeggen :wink:
Komt echt wel goed, ze zou heus niet boos worden.

Oke, zal ik doen! Dankje wel :slightly_smiling_face:

Ik zou het ook zo snel mogelijk zeggen. Ik durfde het mijn ouders ook niet te vertellen, en had afgesproken dat het sowieso binnen een week zou zijn. Zelfs toen mijn moeder er half over begon durfde ik het niet te zeggen. Toen heb ik gezorgd dat ze er weer over begon en toen vertelde ik het.

Later bleek dat de moeder van een vriendin het al tegen mijn ouders gezegd had, wat ik trouwens heel stom vond. Je ouders horen het het liefst van jezelf, en waarschijnlijk zullen ze gewoon blij voor je zijn.

Gewoon zeggen, waarschijnlijk moet ze nog even wennen aan het idee dat haar dochter een vriendje heeft maar dat hoort er nou ook eenmaal bij. Of vraag haar hoe oud ze was toen ze dr eerste vriendje had en hoe haar moeder daarop reageerde.

Gewoon vertellen tijdens het eten. “Vanavond komt er iemand langs die ik aan jullie voor wil stellen”

Ik zou het ook gewoon vertellen. Een vriendje betekend niet dat er de hele dag een jongen over de vloer komt. Dat heb je nog altijd zelf in de hand.

vraag gewoon of naam langs mag komen, als je het moeilijk vindt om het te zeggen.
Als ze dan al vraagt waarom je hem opeens uitnodigd zeg je dat het je vriendje is. En anders als hij komt houd je gewoon zijn hand vast en geeft hem een kus ofzo, dan is het wel duidelijk :wink:.

Je moet het er gewoon rustig over hebben, dan kan je hem een keertje meenemen en misschien ziet je moeder hem wel zitten en is hij gewoon heel lief!
Het lukt echt op als je er over gaat praten, anders zit het je echt veelste veel dwars.
kus, ik x :hugs: