Mama en uitgaan

Hallo,
Ik ga vandaga voor het eerst wat later uit (3.30 moet ik thuis zijn)
En omdat ik 16 ben maakt mijn moeder erg dr zorgen.
Ik weet dat zij zich er overal zal piekeren en ik weet dat dit mijn avond kan verpesten omdat ik neit wil dat zij zich zorgen om me maakt (of teveel)
Dus hoe stellen jullie je ouders gerust?
En hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst uit gingen en hoe laat was dat dan?

Ik was 14 geloof ik en dat waren bij dat feesthes tot en met 15 duurde tot 1:00 en werd ik opgehaald dus niet zo een probleem. Nu ben ik 16 en ga ik meestal rond 4:00 / 4:30 weg. Ik zou zeggen dat je met meerdere mensen naar huis toe gaat en desnoods stuur je nog een smsje.

Stuur haar af en toe een smsje dat je nog leeft.

Ik was 15 ofzo, en het maakte niet heel veel uit hoelaat ik thuis kwam maar dat kwam omdat ik toch niet later dan 3 uur thuis kon komen omdat gewoon ALLE kroegen hier dicht zijn. En bovendien woon ik echt om de hoek dus mijn moeder had niet heel veel zorgen.
Maar als ik verweg uitga kan ik nooit terug met de trein dus dan moet ik wel bij iemand slapen en weet ze dus niet hoelaat ik thuis ben. Maar daar maakt ze zich gelukkig niet heel veel zorgen over. Ik ben wel verstandig en dat weet ze.

Inderdaad, stuur haar een aantal smsjes. Zorg dan wel dat je niet van die dronken megaberichten gaat sturen :grin:

Ik was 14 of 15 toen ik voor het eerst uitging, maar dat was in zo’n tentfeest op de kermis 2 dorpen verder. Voor ik naar huis ga SMS ik mijn ouders altijd, zodat ze weten dat ik onderweg ben… Als het dan te lang duurt voor je thuis komt kunnen ze je gaan bellen/zoeken.

Ik kan het begrijpen je bent nog maar 16 en je komt half 4 in de ochtend thuis.
Maar sms je moeder om een bepaalde tijd zodat ze weet dat je nog leeft.

Spreek vantevoren af op welke tijdstippen je haar smst, en hou je daar dan ook aan (ECHT DOEN)! Zet eventueel zelfs alarmpjes zoals je het niet vergeet, als ze eenmaal weet dat er niks gebeurt zal ze zich de volgende keer ook minder zorgen maken.

ik was 19 en ik woonde op mezelf xD

Ben ik nou de enige die het niet normaal vind dat meisjes van 16 tot 4 uur wegblijven?

nee hoor…

Ik ging toen ik 16 was ook maar tot 1.00u uit en het liefst kwamen mijn ouders mij nog ophalen ook.

nee, ik en de meeste van mijn vriendinnen ook, mogen maar tot een uur of twee uitgaan hoor en dan worden we opgehaald.

Dat vind ik gewoon ziekelijk, tbh.

Ik vind het wel niet normaal dat jij tot 4 uur mag wegblijven terwijl je 16 bent.
Denk dat ik dat nu op 19 jarige leeftijd nog niet mag.

Zeg tegen je moeder dat je haar af en toe smst.

Ik was 13 :").
Het was met carnaval en ik moest om 1 uur thuis zijn, maar het was echt LETTERLIJK om de hoek. M’n moeder was hééél bezorgd en smste me echt om het uur of ik nog leefde, daarna mocht ik niet meer omdat ze het te eng vond.

Wow ik ben bijna 20 en mijn moeder vindt het ook heel erg eng als ik uitga. Ik sms als ik op de ‘uitgaansplek’ ben aangekomen, en ik sms als ik weer terug kom. Meestal is dit rond 01.30 al.

Ik was 14 en dat was tot een uur of 1. Inmiddels ben ik bijna 18 en ben ik meestal tussen 4 en 5 thuis.

Smsen of niet gerust stellen. Mijn moeder was ook altijd ongerust, maar we konden er vrij weinig aan doen. Zij heeft geen telefoon en ik ga niet constant lopen bellen met het risico dat iedereen wakker wordt.
Voor het eerst ging ik uit op me 14/15e toen mocht ik nog maar tot 12/1/2 uur weg. Nu ben ik 19 en maakt het niet eens meer uit of ik wel of niet thuiskom.

Nee ik vind het ook niet normaal.
Ik ben net 19 en ga niet uit, heb er ook geen behoefte aan. Uitgaan is echt niets voor mij en dat laat thuis komen al helemaal niet. Waarom de fack zou ik om 5 uur in de ochtend thuis komen als ik ook gewoon lekker had kunnen slapen.

Het laatst dat ik ooit thuis was gekomen was een paar maanden/weken terug toen ik naar een verjaardag ging, ik was toen rond 12 uur/half 1 thuis. Pff mijn ouders helemaal bezorgd omdat ik in het donker in mijn eentje fietste. ik was toen 18.

Nee hoor, ik ook :open_mouth:

Ik moest het altijd even komen zeggen als ik weer thuis was, misschien kunnen jullie dat voortaan afspreken? Hoef jij ten minste niet steeds je mobiel erbij te pakken.