Makkelijke sieradenontwerp-App

Hoi!

Als splinternieuwe startup willen we het voor iedereen mogelijk gaan maken om gepersonaliseerde sieraden te maken. We geloven dat iedereen (met een beetje hulp) in staat is om zijn/haar creativiteit te gebruiken voor het maken van eigen, unieke sieraden. Sieraden zijn tenslotte erg persoonlijk, en zo zou het creëren ervan ook moeten zijn.

Op dit moment zijn we bezig een iPad app te maken waar designers hun mooiste designs tentoon kunnen stellen. Je kiest je favoriet en start met aanpassingen maken om zo je eigen persoonlijke sieraad te creëren. De sieraden zullen geproduceerd worden met de nieuwste 3D-printers (bijvoorbeeld in zilver of goud), en in een mooi doosje worden thuisbezorgd.

Dit is ons idee, maar we zouden graag jouw gedachten hierover horen! Zou je graag unieke sieraden willen maken? Zo ja, wat zou je aan sieraden willen personaliseren? Waarom zou vrijheid in ontwerpkeuzes waarde toevoegen aan je volgende sieraad?

We zijn benieuwd naar jullie reacties en zien graag een discussie op gang komen!

Groetjes,
Martijn van der Veen
Co-founder of zazzy.me

Zou je graag unieke sieraden maken?
Absoluut!

Wat zou je aan sieraden willen personaliseren?
Ik denk dat ik toch wel een hangertje met een heel klein fotootje erin doe.

Waarom zou vrijheid in ontwerpkeuzes waarde toevoegen aan je volgende sieraad?
Dan is het echt van jezelf, weetje ik koop echt bijna al mijn sieraden van de H&M, kruidvat etc. Een weekje later zie je heel veel mensen met hetzelfde door mij gekochte sieraad rondlopen. Als je dan je eigen sieraad kunt maken is het toch echt ‘uniek’, iets wat andere mensen dus niet hebben.

Zo toevallig. Ik keek vanmiddag een filmpje over de toekomst, en dat ging onder andere over 3D printen. Naar aanleiding daarvan vroeg ik hoopvol af of we in de toekomst dan ook thuis onze eigen kleding, tassen, sieraden, etc. kunnen maken, en nu lees ik dit :stuck_out_tongue: maar ik zou zeker graag m’n eigen sieraden willen ontwerpen!

Jullie waren vorige week bij ipan toch?
Leuk concept :slightly_smiling_face:

Ik zou het erg leuk vinden als ik zelf op een simpele manier sieraden kon ontwerpen, ik zou alleen wel graag alle mogelijke opties willen hebben. Kunnen er bijvoorbeeld ook steentjes in verwerkt worden? Ik zou een mooie armband met inscriptie of juist bedeltjes voor aan een armband wel graag willen maken. Of bijvoorbeeld een mooie ring.

En inderdaad, unieke sieraden zijn gewild, als je een gave statement necklace hebt bijvoorbeeld dan heb je iets unieks. Als je die ketting dan ook nog eens kunt personaliseren zodat jij echt de enige bent met die specifieke ketting dan is dat nog leuker.

Het wekt dan wel weer meteen allerlei vragen en problemen bij me op, wat als ik iets maak en het past niet? Hoe gaat dat ontwerpen dan in zijn werk? In hoeverre kun je het personaliseren? Ik heb wel eens met een 3D printer gewerkt en heb daarvoor een 3D model gemaakt maar daar zitten nog best wat beperkingen in. (geen losse onderdelen, bepaalde ruimtes of vormen kunnen niet afgedrukt worden enzo) dus komt het er dan op neer dat je zelf iets moet ‘bouwen’ met vierkantjes, rondjes etc of zou ik echt een 3D modelletje kunnen ontwerpen?

Dank voor de reacties. We waren vorige week inderdaad bij ipan :wink:

Steentjes zijn in het begin nog lastig, maar dat is zeker iets waar we naar kijken. De app zal ontwerpvrijheid geven en er voor zorgen dat alles wat je kan ontwerpen ook echt geprint kan worden.

We zijn aan het kijken wat voor ontwerpmogelijkheden we aan willen bieden. Wat zijn jullie ideeen daarover?

Aan de ene kant lijkt het me een mooi idee maar aan de andere kant vraag ik me af wat de kosten wel niet zullen zijn. Ik neem aan dat 3D printen toch aardig wat kost?

Het zal meer kosten dan massageproduceerde H&M-kettinkjes, maar minder dan naar een goudsmit gaan :wink:

Ik ben wel echt heel erg benieuwd hoe jullie het ontwerpen willen gaan uitwerken in de app, haha.
Wordt het echt een editor waarin je dus zelf dingen kan gaan ontwerpen of zijn het gewoon een aantal opties die je aan/uit kunt zetten?

Bouwen jullie de app zelf eigenlijk?
Ik ben CMD student en wil graag doorgroeien naar mobile interface designer dus ik ben altijd geïnteresseerd in dit soort dingen. :wink:

We hebben verschillende ideeen over de uitwerking, maar zijn vooral benieuwd naar jullie ideeen :wink:

ou je graag unieke sieraden willen maken? Jawel
Zo ja, wat zou je aan sieraden willen personaliseren? een klein fotootje inderdaad, zelf een tekst erin zetten (graveren?!)
Waarom zou vrijheid in ontwerpkeuzes waarde toevoegen aan je volgende sieraad? Ik vind dit met name als kado leuk, voor mezelf hoef ik geen persoonlijke sieraden behalve mijn pandora armband en ring.

omg ik wil een 3d printer

anyway, het is een goed idee!

Supergoed idee! Ik zou hem zeker kopen.
Ideetjes: eigen prints ontwerpen, woorden erin zetten mooie vormpjes erin