Makkelijke pianoliedjes?

Sindskort heb ik eindelijk een keyboard weten te bemachtigen, maar ik kan niet op les. En ik kan ook geen noten lezen, en ja ik weet dat het dom is om keyboard te leren spelen, zonder noten. Haha maargoed, eigenwijs als ik ben doe ik dat dus wel, door gewoon veel tutorials op youtube te kijken. Maar, wat zijn nou eenvoudige (en bekende) liedjes die je redelijk makkelijk kan leren?

Für Elise?

Vader Jacob.

Für Elise is een wals, dat is best lastig om te beginnen. Sloop John B. leerde ik het eerste. Makkelijk, rustig nummer en maar 3 akkoorden :3

Is niet dom hoor :slightly_smiling_face: doe ik ook. Ik kan echt geen noten lezen haha. Ik heb btw sinds de kerst een keyboard, en ik kan bijv fur Elise, thousand Miles, greensleeves enz, en allemaal geleerd via YouTube :slightly_smiling_face:

boer er ligt een kip in 't water, boer.

oké grapje.
Hm, ik heb mezelf een beetje piano leren spelen door van die ‘leer noten lezen’ boekjes, En waar oefeningen instaan. die ik heb zijn al best oud. Maar misschien even op marktplaats kijken?
Je kan ook liedjes leren spelen door naar filmpjes te kijken op youtube, maar daar leer je alleen geen noten lezen…

Ik zou persoonlijk niet Für Elise (proberen te) spelen als je het nauwelijks kunt. (Niet dat ik het niet kan spelen, want dat kan ik wel maar ik kreeg dan ook al een tijd les.)
Op internet kun je misschien nog wel wat vinden.

apologize van one republic! moet je ff op youtube zoeken naar een piano tutorial ^^

kheb hem ff voor je opgezocht :stuck_out_tongue:
http://www.youtube.com/watch?v=Wxd05dh1ILY&feature=related
ik speel zelf 7 jaar piano, maar dit heb ik een vriendin geleerd die ook nauwelijks piano kon spelen

Ja die ben ik nu aan het leren :grinning:
alleen, lijkt het wel of mijn keyboard te klein is, heb gewoon zo’n normale maar mijn toetsen (rechter hand) klinken veel hoger dan die van de tutoral en ik zit wel op de goede plaats :anguished:?

kan je je handen niet verder naar links verplaatsen?? eigenlijk maakt dat niet uit, dan speel je het gewoon een octaaf hoger :stuck_out_tongue:

Haha nee dan zit ik op de toetsen die ik met m’n linkerhand speel,
ja idd maar dat klinkt niet leuk :stuck_out_tongue:

WHAHA, die heb ik met pianoles het eerste geleerd samen met; deze vuist op deze vuist ;'D

Lieve meid ik speel al heel lang piano en noten lezen is echt het eerste wat je moet leren voordat je piano (of keyboard) wilt spelen. Het is heel makkelijk, en je hebt het zo geleerd. Für Elise kan ik je niet aanraden, want alhoewel het begin heel makkelijk is is de rest van het lied dat niet (en klassieke muziek is niet bedoeld voor een keyboard). Als ik jou was zou ik gewoon naar een muziekwinkel in de buurt gaan en daar vragen om een keyboard boek voor beginners. Ik weet niet precies hoeveel dat kost, maar pianoboeken zijn behoorlijk prijzig. Je kan ook op ‘keyboard for beginners’ zoeken op het internet en dan gewoon dingen printen.
Veel succes!
xx

Beter dat je het van een boek leert dan van YouTube ja. YouTubers doen het vaak genoeg ook fout of mss begrijp je ze zelf verkeerd en dan leer je het verkeerd. iets afleren is veel moeilijker dan iets nieuws leren!

Für Elise heb je in heel makkelijke versies, maar ik zou het alsnog niet aanraden

Little Red van Kate Nash is wel doenbaar.

fur elise is nog best makkelijk
op school hebben wij keyboard waar je hem kunt afspelen en kunt zien welke noten hij raakt heb in 1 les het begin al geleerd haha

Für Elise is makkelijk als je de simpele versie doet, wil je de originele versie doen, is het een stuk makkelijker.

How to save a life van the fray is niet heel moeilijk.

Vader Jacob :grinning_face_with_smiling_eyes:

cdec cdec efg efg gagfec gagfec cgc cgc

ik speel ook piano (al best lang, weet niet precies hoe lang maar wel lang whaha xD)
maar ik denk dat je het beste met wat makkelijke popliedjes met akkoorden kunt beginnen.
Für Elise is makkelijk als je alleen een beetje die toetsen na elkaar indrukt, maar bij de meeste mensen ontbreekt er gevoel in het muziekstuk en zodra je dat toevoegd, zul je merken dat het veel moeilijker wordt.
Ik denk dat het voor jou wel handig is om akkoorden te leren als je geen noten wilt leren, met akkoorden kan je zo ongeveer alle popliedjes spelen.

I’m Yours! =D
Heeeeel simpel, maar toch onwijs leuk. Je herhaalt hetzelfde stukje het hele liedje lang. Kijk maar op youtube voor een tutorial . :3

Fireflies & I’m yours zijn heeeel makkelijk.