Makkelijke hapjes voor een feestje

Hoi allemaal,
over 1,5 week geef ik een b-dayparty/housewarming in mijn studentenhuis. Het is eigenlijk de bedoeling wat te drinken en wat kleine hapjes neer te zetten, en dan de stad in te gaan. Nu vraag ik me af of jullie ideetjes hebben voor niet te dure en makkelijk te maken hapjes, denk hierbij aan knakworstjes, kleine saussijzenbroodjes, kleine kaasbroodjes etc. (Chips en nootjes heb ik natuurlijk ook;))
Oja, het zijn allemaal mensen in de leeftijdscategorie 18-20, die het vooral gezellig willen hebben en niet heel veel geven om de hapjes, dus gevulde dadels ed. wordt hem niet;p
Hebben jullie nog meer ideeën?

Bitterballen en andere frituurhapjes.

Doe de uberhollandse worst&kaas :grinning:

Haha. Ik heb zelf wel eens gevulde dadels (dadels doormidden en besmeren/vullen met roomkaas of bieslookroomkaas) en dat is echt jummie.
Of Pannenkoeken oprollen en in stukjes (prikkertje erin) met roomkaas ertussen.
Of wraps met een beetje sla en kipfilet/zalm in stukjes (net als de pannenkoek).

Dit is wel een goeie ja!

Bolletje mozzarella (kun je zo’n zakje met 20 bolletjes in de winkel kopen) een cherry tomaatje en een blaadje basilicum, super lekker! :flushed:

Op een cocktailprikkertje natuurlijk he:)

haha ja die snapte ik;p

Of cocktail worstjes in bladerdeeg! dat is makkelijk & lekker goedkoop!

Klopt en echt heel lekker !!

Je hebt ook van die mini-pizzaatjes toch?
Of gekruide gehaktballetjes

Ohja dit zijn ook leuke dingen, en die hierboven ook!
Bedankt allemaal:D
Eigenlijk heb ik niet eens tijd om van die minicroissantjes etc te maken, aangezien de gasten hier een uur na mijzelf aankomen…

Je kunt champignons uithollen en dan roomkaas er in en geraspte kaas er op… en dan 20 minuutjes in de oven. Klinkt een beetje gek maar is heel lekker.

Sushi ghehe, love it <3

Oh ik krijg weeral honger.
Het beste ooit vind ik chicken wings, maar dat is wel erg vettig enzo :’)
Of bananen/aardbeien met chocoladesaus, omg :astonished:

Die kleine pizza’s zijn redelijk prijzig dus wij stoppen gewoon normale pizza’s in de oven en snijden die in puntjes, altijd lekker (:

Toastjes horen er natuurlijk ook bij! Kan iedereen gewoon zelf smeren haha.

Een soort chocoladefondue is ook altijd goed (bij vrouwen in ieder geval)
Dan kan je denken aan spekjes, slagroomsoesjes, banaan, aardbei etc.

Soesjes zijn trouwens altijd wel geliefd volgens mij.

En gewoon stukjes kaas/komkommer/augurk in boterhamworst/cherrytomaatjes en die dingen. Simpel maar goed, haha.

Wat ik zelf altijd erg lekker vind zijn schaaltjes met radijsjes, cherrytomaatjes en stukjes komkommer. En toastjes en daar dan van die bakjes met salade erbij (ik vind komkommersalade echt de enige lekkere, maar je hebt natuurlijk ook eiersalade, zalmsalade en weet ik wat nog meer voor bakjes) en kruidenboter kan natuurlijk ook erbij :slightly_smiling_face: .

Jaaaa, vooral die komkommer en cherrytomaatjes! Die doen het altijd goed voor erbij, omdat het wat ‘lichter’ voedsel is. Het vult niet zo en eet makkelijk weg.
Verder zou ik van die tuc toastjes erbij doen. En dingen als kaasstengels/kaaskoekjes.

Als je juist de zoete kant op wilt, zijn er mogelijkheden legio.
Je kunt zelf cakejes bakken, wat echt heel simpel is. Bakjes met (kant-en-klare) fruitsalade doen het ook altijd goed. Schaaltjes met verschillende chocolaatjes misschien? Bij de supermarkt/bakker verkopen ze ook zat mini ‘gebakjes’, denk aan: kleine stukjes boterkoek, kleine gevulde koeken, mini tompoucen, cakejes, etc!

En als je het hebt, is de hierboven al vaker genoemde chocoladefondue/fontein natuurlijk echt een topper. :slightly_smiling_face:

Succes. (:

Heel erg bedankt allemaal!