Makkelijke, gezonde lunch

Hej!

Ik ben 1.65 en weeg rond de 55 kg, en ik ben blij met mijn lichaam. Ik heb alleen het idee dat ik te weinig en ongezond eet. Ik eet meestal 1 boterham bij het ontbijt en bij de lunch ook 1 boterham, maar soms sla ik de lunch over omdat ik geen trek heb. Als ik dan uit school kom, heb ik de neiging om te gaan snacken. In de avond eet ik echt ongelofelijk veel, want ik houd erg van warm eten.

Aangezien warm eten meenemen nogal lastig is, en ik niet van brood hou, neem ik de laatste tijd rauwkost mee naar school en dat helpt wel tegen de honger, maar ik zou graag mijn lunch wat meer willen ‘aankleden’. Dus ik vroeg me af of jullie nog makkelijke recepten of tips hebben?

Alvast bedankt!

Ik heb hetzelfde probleem, ik hou echt niet van brood uit zakjes dus eet ik of geen lunch, of ik koop een broodje. Het eerste is niet goed voor mij en het tweede niet voor mijn portemonnee :’)

Even denken.

Ontbijt:
Yoghurt + fruit
Yoghurt/melk + havermout/brinta
Iets van omellet

Tussendoortjes
Fruit en groente
Rijstwafels met beleg
Ei

Lunch
Fruit
Groente
Wraps
Salades
Soep [in een thermos mok]
Yoghurt

Youtube is: lunch ideas.
Heerlijke gezonde lunch ideeën, echt heel leuk! :slightly_smiling_face:

^ Bedankt voor de reacties! Ik ga wat dingen uitproberen :wink:

Je kan fruit in een bakje mee naar school nemen? En dan nog iets erbij, er zijn heel veel soorten brood dus je zal er vast wel iets van lusten…

Hi meid, hieronder een paar dingen die ik regelmatig meeneem naar school:

• groene smoothie
  • spinazie omelet met hüttenkäse + gerookte zalm
  • gezonde pannenkoekjes van banaan + ei

Hoe neem jij bijv. smoothie mee naar school? :slightly_smiling_face:

Ik eet zelf op mijn werk soms een wrap (: heel lekker en ook nog best gezond (afhankelijk van wat je er op doet) Ik doe er vaak deze ingrediënten op

• (smeerbare) kruidenkaas (zoals paturain of mire)
  • ijsbergsla
  • ham (‘gewone’ of zoutere zoals coburger)
  • tomaat
  • (gele) paprika
  • kip of spekjes
  • nootjes (gehakte walnoten of amandelen of pijnboompitten

Je kan ook best het een of ander weg laten, eigenlijk kun je er alles op doen wat je zelf lekker vindt. (:

Ja, ik lust wel brood, maar brood is zo gewoontjes, dus ik zit te denken aan geroosterd brood met kaas, komkommer en tomaat :wink:

Wraps, broodjes gezond, fruit.

Zelfgemaakte pannekoekjes. Maak je ze de avond ervoor ofzo en er valt genoeg mee te varieren.

Couscous is snel te maken en kan je overal mee heen nemen… Ik heb op mijn site een lekker recept daar van staan maar je kunt natuurlijk zelf variëren. Sowieso olijven, feta en zongedroogde tomaat er door is lekker smaakvol

Ik heb dit inmiddels uitgeprobeerd, en het werkt goed voor mij om geroosterd brood mee te nemen, omdat het brood dan lekker knapperig is :wink: