makeup

haay,

Ik hou heel erg veel van makeup. Ik maak mezelf graag op, maar anderen ook. Ik wil graag mensen gaan opmaken voor een kleine vergoeding ( denk aan 10 euro ongeveer). Ik heb geen diploma en ben nog minderjarig :dry:. Mag dit gewoon? En om het zo professioneel mogelijk te houden wil ik graag oefenen op een pop. Weet iemand waar ik zo’n opmaak pop kan kopen?

Een pop? Je hebt zover ik weet alleen maar van die schets papieren waar je met makeup op kan werken.

Mag toch hopen dat je niet dit bedoeld :grinning_face_with_smiling_eyes:

http://intertoys-media-nl.r.worldssl.net/Images/Generic/Products/Article/587340.jpg

ahaha bedoel juist dat niet, gewoon iets waar ik op kan oefenen… ik weet niet precies wat :cold_sweat:

Om het goed te kunnen leren moet je toch echt oefenen op je eigen gezicht of die van anderen. En als je andere wilt gaan opmaken, houd je er wel rekening mee dat daar heel erg veel bij komt kijken? Lipsticks moeten schoon worden gemaakt met alcohol, mascara’s moet je eigen borsteltjes voor kopen die je steeds eenmalig gebruikt, voor lipglosses geld dat idem. Kwasten moet je steeds grondig schoonmaken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik raad je aan om filmpjes op youtube te bekijken met makeup artiesten die praten over hun freelance kit.

Dit vertel ik er even bij omdat ik “professioneel” zag staan in je tekst. Opmaken en makeup is enorm leuk, maar het blijft wel een serieus vak!

hoe moet je je makeup schoonmaken? Ik heb al best veel filmpjes bekeken, maar geen een kon echt antwoord op mijn vraag geven. Hoe moet ik beginnen en dit aanpakken? Ik kan moeilijk een opleiding doen want ik zit nog op school en heb het daar al best druk mee …

Je mag het best bij andere mensen doen maar je mag er zeg maar geen bedrijfje van maken.