Makeup voor meiden met een bril.

Hee, ik heb zelf een bril met een hoge sterkte (-9 ongeveer aan beide ogen)
Als ik dus mijn bril op heb weet ik vaak niet hoe ik mijn ogen toch mooi op kan maken, zonder zie ik er namelijk echt heel ‘nerdy’ uit. Post hier plaatjes van mooie (dagelijkse) makeup die je kan dragen als je een bril hebt.

…of een foto van jouzelf met bril & wat voor makeup jij dan draagt :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een bril. Ik doe altijd eerst een lijn bruin oogpotlood op m’n bovenste ooglid, daarna doe ik kakigroene (dat is ook ongeveer de kleur van mijn eigen ogen) oogschaduw op mijn bovenste ooglid. Vervolgens nog mascara op m’n boven- en onderwimpers. ^^

veracamilla had daar laatst een tutorial over gemaakt!!

Ik doe gewoon wat en meestal ziet het er wel leuk uit… Ook gewoon kleuren enzo maar dat is gewoon hoe ik ben :stuck_out_tongue:

Ik heb ook een bril maar met een heel lage sterkte -0.5 en 0.75 niet zo heel erg
maar ik doe meestal zachte kleuren als ik hem op heb met eyeliner & mascara

Lichteraan wat voor kleur je bril is, dan kun je leuke kleuren voor je make-up matchen :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=FoyVVI3jB9k
http://www.youtube.com/watch?v=91-EqPzSiRA
http://www.youtube.com/watch?v=8KhhWKW3bgo

misschien een leuk opvallend streepje onder/boven je oog in bijv de kleur blauw & wat oogschaduw , succes (;

op youtube kan je hier veel over vinden.

ik doe altijd een felle kleur oogpotlood/oogschaduw op. als ik mijn bril dan niet op heb lijkt het un beetje raar, maar als ik het op zet ziet het er stukken beter uit :stuck_out_tongue:.

Make-up tips voor verziendheid (plus glazen)

Door de uitvergroting van de brillenglazen worden schaduw en onregelmatigheden geaccentueerd. Met de concealer oogt de huid gelijkmatig. Dicht bij elkaar staande ogen zien er op deze manier optisch beter uit. Opbrengen en dun uitsmeren.

Een lijntje langs het ooglid maakt de ogen sprekender. Verzienden moeten het lijntje zeer exact opzetten, omdat de brillenglazen vergrotend werken. Wie ongeoefend is, gebruikt een zacht kohlpotlood. Met wat routine lukt het ook met vloeibare eyeliner. De lijn wordt in één keer doorgetrokken, van binnen naar buiten of omgekeerd, wat het makkelijkst is…

Bij brillen, die op correcte wijze aangepast zijn, mogen de wimpers niet tegen het glas aankomen. Maar als deze erg lang zijn, kan men ze met een wimperkruller naar boven buigen. Dat verhindert niet alleen dat ze het glas raken, maar ziet er bovendien attractief en vrouwelijk uit, niet alleen bij brildraagsters. De wimperkruller wordt voor het aanzetten eerst bij de wimperinplant aangelegd, vervolgens in het midden en tenslotte aan het einde van de wimpers.

Donkere en matte tinten zijn goed geschikt voor verzienden. De oogschaduw wordt eerst over het hele ooglid opgebracht, waarna met een donkerder tint de plooi geaccentueerd wordt. De kleur in de buitenste ooghoeken en langs de bovenste wimperpartij versterken. Trek een lijn langs de onderste wimperrand.

Make-up tips voor bijziendheid (min glazen)

Hoe exacter en mooier de boog van de wenkbrauw, hoe helderder en sprekender indruk de blik maakt. Iedere vrouw, maar vooral bijziende vrouwen zouden daarom overstekende haartjes onder de wenkbrauwlijn en boven de neuswortel kunnen epileren. De vorm van de wenkbrauwen zelf wordt met een niet te donkere stift of wenkbrauwpoeder gecorrigeerd en geaccentueerd. De ideale vorm: 2/3 wijst omhoog en 1/3 in een gebogen vorm naar beneden.

Lichte en iriserende oogschaduwtinten zijn voor bijzienden ideaal, omdat ze de optische verkleining van het oog compenseren. Als men met twee kleuren werkt, verdeelt men eerst de lichte nuance op het bovenste ooglid tot aan de wenkbrauwen en doet de donkerder (maar niet te donkere) tint in de plooi van het ooglid. Onder de wenkbrauwen wordt extra nog wat zijdeachtig glanzende high-lighter opgedaan. Het is belangrijk, om de overgangen licht in elkaar te laten overlopen.

Rouge geeft frisheid aan ieder gezicht. De tint moet met die van de lippenstift harmoniëren. Men kan rouge het best met een dik schminkpenseel opbrengen. Voor brildraagsters geldt in het algemeen, dat de lijn van de rouge vanuit het midden van de wang de contouren van de bril in de richting van de slaap moet volgen. Afhankelijk van de vorm van gezicht en bril kan hier natuurlijk van worden afgeweken. Probeert u gewoon voor de spiegel, wat er het beste uitziet. De rand van de bril zou echter het oppervlak van de rouge zo mogelijk niet moeten onderbreken.

Het gezicht maakt een zachte en toch sprekende indruk, bril en make-up vullen elkaar aan. Hoe minder opvallend de ogen opgemaakt zijn, des te sprekender mag de lippenstift zijn. Voor een mooie matte teint, kunt u nog een dun laagje poeder (het beste met een dik penseel) aanbrengen.