Makeup blijft niet lang zitten

Hey meiden ik ben nieuw hier en ik had een vraagje
Mijn makeup blijft niet de hele dag zitten ik ga op de fiets naar school btw.
Als ik op school ben vaagt langzaam alles weg en daar kan ik echt niet tegen en boven mijn wenkbrauwen word k een klein beetje licht oranje !): Kan dat misschien komen door de exzeem die ik rond mn ogen heb dat ik daar oranje word of misschien iets anders?
En hoe kan mijn makeup de hele dag blijven zitten ( ik wil het liefst niet bij poederen etc. op school omdat dan die irritante kr*ngen weer gaan zeuren enzo ahahaha…)
Ik gebruik een primer van catrice een foundation concealer en poeder als dat misschien van belang is haha…
Maarja hebben jullie tips?
xx

Je hebt van die dames bij de Douglas of de ICI Paris (vast nog meer winkels) die je advies geven over je huid en wat voor soort make-up het beste bij jou past. Misschien kun je hier dan ook aangeven voor welk merk jij allergisch bent en dan kunnen jullie samen kijken naar een geschikte make-up.

Kan misschien ook aan je huidtype liggen. Heb je misschien een vette huid? Want stel dat het daaraan ligt dan ga je eerst je huidverzorging moeten aanpassen.

Op het eerste zicht zie ik niks verkeerd in de make-up die je gebruikt aangezien je wel gewoon een primer en poeder gebruikt. Misschien investeren in een langhoudende foundation? Ik heb al veel goeds gehoord over de Stay Matte van Rimmel of de Photo Finish van Catrice!

Uhm ik weet niet zo goed wat voor soort huid ik heb haha…
The photo finish van catrice heb ik al eens geprobeerd , maar omdt ik er licht ben was de lichste kleur nog te donker voor mij , en ik heb wel een gelezen over dat meerdere meiden hier last van hebben!
Ik wil wel graag een langerhoudende foundation etc. Maar ik krijg 4,55 euro zakgeld p/w , aangezien i nog te jong ben voor een baan en ablosuut geen krntenwijk wil! ,want als ik dan zon duure foundation koop en ie op is heb k dr geen geld voor , want de ene week is mn poeder op en de andere week mn concealer dus ik durf niet zo goed een duurdere foundation te kopen , omdat ik anders dalijk voor m’n tweede potje geen geld meer heb zegmaar !..
x

Probeer eens de NYC long lasting foundation. Werkt fijn voor mij en ik heb ook duurdere foundations geprobeerd. Werkt erg goed. NYC is overigens ook ergens in de actie deze week (kruidvat of trekpleister). Foundation kost maximaal 5 euro. Ze hebben ook lichte kleuren.

Als het overigens oranje wordt op sommige plekken, dan zijn dat vaak droge plekjes (door jouw eczeem waarschijnlijk). Zorg dat je vooral die plekken goed insmeert voordat je foundation aanbrengt. Je foundation gaat anders ophopen op die plekjes. Overigens als het heel erg oranje is: dan heb je misschien een te donkere kleur.

PRIMER

Tenguchii dankjewel hahaha ! , zal ik zeker doen.
En uhm ik gebruik al eem primer hahah.

^ :flushed: TS gebruikt al een primer. Ik snap nooit waarom mensen reageren zonder het topic gelezen te hebben.

Dat dus. *zucht*

@lovelifex, no problem: laat maar weten of het werkt :slightly_smiling_face:

Een goede primer
Even serieus, die van catrice werkt bij mij ook niet.

Welke primer stel je dna voor hahah? , hij werkt wel maar t blift niet de hele dag wel meeste deel van de dag. Ik wil niet heel veel aan ene primer uitgeven aangezien ik niet superveel zakgeld krijg haha.
Ik zal kijken of ik volgende week of in de kerstvakantie de foundation van NYC kan gaan halen.

Nou, ik zelf raad mac aan, maar die is duur.

Dat dacht ik al hahaha Maar alsnog dankjewel!
nog iemand anders tips? :slightly_smiling_face:

Gebruik je ook een dag- of nachtcreme? Daar was ik altijd heel lui mee, maar ik had dat probleem (vooral als het kouder wordt) dus ook, dat mijn foundation op sommige plekjes verkleurde en aan het ‘schilferen’ was. Nu gebruik ik een dag en nachtcreme en heb ik dat probleem niet meer.

Je gezicht goed wassen savonds en reinigen.

Nee ik gebruik geen dag en nacht cremes… Ik gebruikte eerst sochtends voor op mngezicht een soort bodylotion zegmaar , omdat een vriendin vertelde dat je mkeup daardoor ook langer bleef zitten maar blijkbaar neit , en hij droogde ook nog niet ns snel op haha
Welke dag en nacht creme gebruik jij dan? is misschien handig om te weten !:slight_smile:
Ik reinig mn gezicht alleen met water en soms met verschillende producten als ik wat puistjes heb

Ga naar de drogist en vraag wat voor verzorging bij je huid past, huid is gezonder = Make-up blijft beter zitten.

Isgoed dankjewel zal ik zeker doen !. Dan ga ik komende week even naar de DA

Weleda en dr van der hoog zou ik aanraden, aangezien je last van eczeem heb. Beide merken staan bekend voor niet te veel parfum en andere “troep” die je niet perse nodig hebt. Prijzen zijn denk ik rond de 10 euro per potje, dus misschien vragen voor kerst ofzo? :slightly_smiling_face:

hahhaha idankjewel! , Ik ga eens op google zoeken voor revieuws ja haha , heb ik teminste iets op mn kerstlijstje staan ! :slightly_smiling_face: