Maken jullie wel eens de balans op over je relatie?

Zoals het onderwerp luidt; Bespreken jullie wel eens met je vriend hoe jullie op dat moment in jullie relatie staan? Om zowel positieve als negatieve dingen te bespreken of evt. bij elkaar te polsen hoe jullie de toekomst zien. Of vinden jullie dit niet nodig als alles lekker loopt? :slightly_smiling_face:

Als er iets is waar ik me echt aan stoor dan zeg ik het gewoon meteen, het heeft niet echt zin om dingen veel later op te gaan rakelen. En ik ben tot nu toe eigenlijk (bijna) alleen maar positief, en dat weet hij ook :slightly_smiling_face: Dat merk je wel aan elkaar :wink:

Eens in de zoveel tijd gebeurt dat onverwachts of gepland.
Als we een paar dagen samen hebben doorgebracht, gaan die ophelder momenten vanzelf.
Maar als we elkaar een paar dagen niet hebben gezien of er valt wat voor, dan is het onverwacht en loopt het soms uit op een discussie die nergens over gaat.
Conclusie is dus dat we het wel doen, maar soms niet op de juiste manier.

Mwah, zeker niet gepland ofzo. Wel eens dat als ik vind dat er iets niet goed gaat dat we het er dan over hebben en omgekeerd natuurlijk ook, maar niet echt uitgedacht ofzo. Meestal gebeurd dat gewoon.
En over de toekomst, tja, meestal als ik een schattig kindje zie lopen brul ik: IK WIL OOK KINDEREN en gaan we er op door :’)

Jawel, soms gewoon als een update ofzo haha. Niet gepland maar gewoon, uit t niets. Over leuke dingen of dingen die vervelend zijn in onze relatie. Verschillend :slightly_smiling_face:

ja, ik denk dat het soms wel even goed is om stil te staan bij je relatie

Júist als het lekker loopt zeg ik tegen mijn vriend (of hij tegen mij) weleens ‘Ik ben echt blij met jou!’ ‘Dit moeten we vaker doen!’ ‘Dit vind ik leuk aan jou!’ (Ook na ruim 4 jaar gebeurd dat nog regelmatig) Goede dingen laten we dus regelmatig wel aan elkaar weten.

Als het minder gaat, tja, dan gaat het wat moeizamer. Vaak ontstaat er een discussie over iets ontzettend belachelijks en komen we uiteindelijk uit op waar wij vinden dat het niet zo lekker gaat de laatste tijd. Dat spreken we uit en het is weer prima.

Hoe we de toekomst zien is bij ons wel duidelijk, we zijn verloofd en een kindje is onderweg. Al is het ook dan nog leuk om lekker te dagdromen over ‘Later als we 85 zijn en jij scheurt in je scootmobiel door het bejaardentehuis’

Ik praat natuurlijk wel met mijn vriend, maar het is niet zo dat we even gepland gaan samenzitten om over onze relatie te spreken. Gewoon, als het lange tijd heel goed gaat, zeggen we dat tegen elkaar. En als er iets is waar 1 van ons mee zit, dan wordt dat meteen gezegd en uitgepraat. Soms komen er dan ook nog wel andere dingen, of gaat het gesprek dieper dan op het eerste zicht, maar dat is nooit gepland ofzo. Net zoals over de toekomst praten, we weten dat we kinderen willen en willen samen wonen enz. maar dat is gewoon gaandeweg toevallig ter sprake gekomen.

Bij ons gebeurt het gewoon vanzelf. Als dingen goed gaan of als we wat leuk vinden aan elkaar zeggen we dat altijd meteen, soms als zo’n gelukkig gevoel me overvalt omdat ik hem bij me heb zeg ik dat meteen, zelfs op whatsapp; vaak zeg ik dan iets als ‘ik weet niet maar ik moet het even zeggen, ik ben zo gelukkig met jou!’. Dat doet hij ook. Er is eigenlijk nog nooit een probleem geweest, maar we hebben wel afgesproken dat we het meteen zullen zeggen als de ander iets dwars zit. Dat is gelukkig nog niet nodig geweest!

Zou wel moeten, dat praten over de toekomst maar er komt altijd ruzie van dus doe ik het liever niet meer. :stuck_out_tongue: Mijn vriend weet verder dondersgoed wat er te verbeteren valt dus dat hoef ik ook niet meer uit te spreken tenzij ik een atoombom aan boosheid wil laten afgaan. Daarnaast is het wel de bedoeling dat hij het zegt als er iets is dat hem dwarszit zodat ik daar omgekeerd ook aan kan werken, natuurlijk.

Ik kan mij daar wel in vinden inderdaad.
Soms gebeuren die momenten vanzelf en kunnen we er goed over praten en soms begint het met de ene verwijt naar de andere en ontstaat er een zinloze discussie over wat ik of hij fout doet enz.
Hij weet het ook altijd zo te draaien dat het toch altijd weer aan mij ligt (kan soms met hele omslachtige verhalen gaan of oude koeien uit de sloot), zo gruwelijk hekel aan. Hij neemt echt nooit eens de schuld op zich :stuck_out_tongue:

Wij praten gewoon goed met elkaar, maar niet dat we echt samen komen om eens even alle goede en slechte dingen te bespreken.

Thanks voor de reacties meiden! Over het algemeen praten jullie dus wel met jullie vriend over jullie relatie, bij de een gaat dat wat minder dan de ander haha! Ik ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend en wij hebben het nooit over onze relatie, hij gaat dat soort dingen liever uit weg zolang het volgens hem niet nodig is. Hij is nogal een bezige bij en heeft het, zeker de afgelopen maanden, super druk waardoor onze relatie een beetje op de automatische piloot staat. De sprankeling is er vanaf en daar baal ik ontzettend van want op deze manier zie ik het niet meer zo zitten met hem. Ik hoop dit helder te krijgen door met hem eens over onze relatie te kletsen over hoe hij ons ziet en dat ervaart.

Doe ik alleen als er iets op mijn maag ligt. Anders ga ik er vanuit dat alles goed zit :slightly_smiling_face:

Bij ons gaat het inderdaad ook vanzelf. Niet dat we het plannen ofzo maar soms komen we er opeens op. Moet zeggen dat ik me na die gesprekken wel altijd beter voel, omdat ik weet waar ik aan toe ben :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik hebben zo’n anderhalf jaar geleden wel in een wat moeilijkere periode gezeten; hij vond dat ik mezelf niet genoeg liet zien (wat ook echt zo was, want ik was super onzeker) en hij wilde graag een meisje die er voor hem was als het nodig was, en op wie hij altijd kon bouwen. Dat was ik in die tijd echt niet, ik was super instabiel en om het minste of geringste kon ik al in paniek raken of huilen. Daar hebben we toen een heleboel goede gesprekken over gehad en ik heb God in die tijd leren kennen. En vanaf toen is er nooit meer iets gebeurd eigenlijk en loopt het op rolletjes. :'D

Ik vraag wel eens in de zoveel maanden aan mijn vriend hoe hij het vindt gaan, en als er iets is waar een van ons mee zit, zeggen we het meteen tegen elkaar.