Makelaar Amsterdam (student)

Omdat ik een beetje de wanhoop nabij ben en er niet wordt gereageerd in het op-kamers topic dacht ik maar zo een kans te wagen.

Zoals de titel al aangeeft, ben ik en een vriend op zoek naar een makelaar om ons te helpen met het zoeken naar een huis in Amsterdam. Wij hebben er al een kunnen vinden, maar zijn aanbod is heel schaars een vaak veels te duur. (En wij hebben per persoon ongeveer 550-600 max als budget).

Nu vroeg ik mij af of iemand een makelaar kent die ook studenten bemiddeld!

Weet dat er een aantal zijn, maar deze zijn niet via enige vorm online te vinden. (Ben al 7 maanden bezig)

Indien jij een tip hebt om op een andere manier aan een huisje te komen is ook welkom!

De gouden tip word beloond!

Ik ken een heleboel mensen die dat wilden doen. Maar voor dat bedrag zal je echt niks binnen de ring vinden. Misschien kan je iets in diemen of nieuw-west krijgen maar beter gaat het niet worden.

Helaas willen makelaars liever niet aan studenten verhuren. Je kan beter zoeken naar een plek waar twee kamers vrij komen, maar dat is ook heeeel moeilijk.

Amsterdam is gewoon een hele lastige stad. Ik zoek nu ook alweer maanden naar iets maar dat wil ook niet echt lukken.

Woon mijn hele leven al in Amsterdam, dus ben heel goed bekend met de woningmarkt hier.

Heb gelukkig wel twee particuliere makelaars, maar deze hebben sporadisch een goede woning vrij. Twee kamerappartement voor twee personen is niet te doen, want dan hebben ze liever een koppel of werkenden. Maar een 3-4 kamer appartement is prima te doen, uitgaande dat wij iemand er bij moeten nemen met het zelfde budget. (Dan is 1500 a 1750 prima te doen binnen de ring).

Je moet alleen heel erg boffen in Amsterdam. Ben nu sinds een maand heftig op zoek, maar kan begrijpen dat het voor mensen die van buiten de stad komen, het nog veel moeilijker is. Kan namelijk wel via via wel aan een kamer komen. Maar wil liever zelf mijn eigen huis en huisgenoten kunnen kiezen en niet afhankelijk zijn van een hospiteeravond.

Tip voor jou! Like een aantal facebook pagina’s, zo heb ik al wel wat hospiteeravonden gehad op prachtige locaties voor redelijke prijzen.

In jouw geval is de situatie inderdaad heel anders. Ik ken veel mensen die ook uit het oosten van het land komen zoals ik die het probeerden. Ik ging er vanuit dat jij ook wel niet uit Amsterdam zou komen want het leek me geen logische vraag voor een Amsterdammer.

Die Facebook pagina’s probeer ik al maar iedereen krijgt daar 500 berichtjes. Ik heb er al een paar een keer een hospiteeravond mee gehad. Maar dan wel weer met 30 mensen en ik ben niet spontaan en leuk genoeg om het dan daadwerkelijk te kregen.

Sorry als ik een beetje humeurig overkwam. Ik word zelf gewoon een beetje gek van mijn hopeloze zoektocht en zie huisvesting in Amsterdam daarom nu heel negatief in.

Haha, kan ik begrijpen hoor! Dat is ook de reden waarom ik zo selectief ben. Weet precies waar ik wel en niet terecht wil komen. En woon heel centraal nog thuis bij mijn ouders, dus de nood is niet hoog. Vandaar: een makelaar!

Wel een paar tips zoals je zelf al zei: zoeken naar plekken die minder populair zijn, ken veel mensen van mijn studie die 3,5 a 4 uur per dag op en neer reizen. Je kan of in de omgeving zoeken zoals Purmerend, Zaandam of Amstelveen. Veel betaalbaarder maar wel in de buurt van Amsterdam.

Of naar de wat minder populaire buurten gaan kijken. Zo hebben de meesten die ik ken van buiten de stad een kamer en dan verder kijken naarmate je de stad beter kent. Zoals zuid-oost, noord (daar heb je eigenlijk de goedkoopste woningen), Osdorp en Slotermeer. Weet niet welke sites jij gebruikt, maar ik gebruik voornamelijk:

en vooral deze:

Heb op 5 dingen gereageerd en op 4 reactie gehad om te kijken. Belangrijkste is ook wel het berichtje wat stuurt. Ken mensen die heel formeel dingen schrijven, maar dat werkt nooit. Als ik zelf een hospiteer avond zou houden zou ik die persoon niet snel uitnodigen.

En Utrecht is ook een mogelijkheid, ook een moeilijke markt, maar velen malen beter te doen dan in Amsterdam. Amsterdam is gewoon overbevolkt en een veels te grote vraag. Daarnaast wilt niemand in Amsterdam een student naast je wonen (ervaring mee). Dus het is echt hard zoeken en geluk hebben! En zoeken op de juiste plekken.

Ik zoek ook een makelaar specifiek voor studenten eigenlijk. Liefst in Amsterdam Noord ergens, maar niemand heeft dus ervaring?