make up

als je 11 bent moet je dan al make up gebruiken ik bedoel dan foundation en concealer en hoe breng je dat goed aan en bronzer etc.

als jullie me kunnen helpen vind ik dat heel fijn
xxxx

Als je elf bent “moet” je helemaal geen make-up gebruiken. Sterker nog, het is beter voor je huid als je het niet doet.

Als je 11 bent moet je nog geen foundation gebruiken nee.
Toen ik 11 was had ik sóms lipgloss op.

Ik zal er nog mee wachten… je bent nog hartstikke jong… Ik zou eerder een beetje blush gebruiken als je dan toch wat op je gezicht wil.

^ wat duCOQUELICOT(?) zegt.

“Hoe breng je het goed aan” Vraag die meid achter de kassa waar je het koopt.

Op zo’n jonge leeftijd heb je nog helemaal geen make-up nodig.

oke dank jullie wel het zit namenlijk zo alle meiden uit mijn klas zijn een soort make up popjes ze zijn mooi maar wel heel veel make up op

thnx

Ik gebruikte pas op mijn 15e mascara en meer niet. En nu nog steeds niks, af en toe mascara. Ik vind make-up niet eens mooi! Maar als je het wil kaan gebruiken inderdaad gewoon even vragen in de winkel, ze kunnen je daar vast mee helpen en tips geven! :slightly_smiling_face:

Je mag blij zijn als je helemaal geen make-up nodig hebt, dat je huid vanzichzelf al mooi is.
Tenzij je veel puisten hebt kun je misschien een beetje gebruiken, alhoewel misschien worden de puisten daar alleen maar erger van.
Zelf geen ervaring mee, heb geen puisten gelukkig.
En draag zelden make-up

Mensch, ik gebruik nog steeds nauwelijks make-up en ik ben 15. Ik heb het wel, maar ik ode er niks mee.

En make-up veroorzaakt juist puistjes, zeker als je het er niet of slecht afhaalt. Foundation laat je huid niet ademen, dus is het slecht voor je en concealer is eigenlijk ook alleen maar troep.

Je kan beter gewoon een goede facial washing kopen als je last hebt van puistjes en gezond eten. Oh, en er vanaf blijven.

Niet. Kom op je bent 11… En jij ziet er vast 10 keer beter uit zonder make-up dan zij met. 11 Jarigen met make-up zien er 9 van de 10 keer niet uit.

Ik zou het persoonlijk niet doen, als elfjarige. Maar als jij het wilt doen, je weet wat de consequenties zijn.

Make-up veroorzaakt helemaal geen puistjes, mits je een goede onderlaag aanbrengt, zoals een primer of een goede dagcreme.

OT; je moet niets. Als jij het leuk vind doe je wat mascara op ofzo, meer zou ik niet doen.

Vandaar ook de toevoeging: als je het er niet/slecht afhaalt. En je zegt het zelf al: mits je een primer of dagcrème aanbrengt. Doe je dat niet, dan kun je het dus wel mooi vergeten.

oke het mag wel een slotje worden