Make-up

Heeej meiden,
ik heb eigenlijk een vraagje over make-up. Ik draag het zelf niet, maar zou het wel graag eens proberen maar ik weet niet of ik te jong ben (ik ben bijna 14)… Dus daarom heb ik een vraag voor jullie, vanaf welke leeftijd begon je met make-up, en wat waren de reacties? x

ik begon vanaf de 1e klas en was toen 12… geen reacties ofzo

je moet het doen wanneer je het zelf wilt…
ik had het ook al best vroeg… al in groep 8
was best normaal
zolang je het niet te overdreven doet.

Ik zat net in de tweede.
Een vriendin van mij vroeg of ik mascara op had, verder geen reacties.

Er is al een topic over wanneer mensen begonnen met make-up te dragen.

Ik was overigens 11 en iedereen deed het.

Ja, in mijn school zitten veel meisjes waarvan hun gezichten helemaal vol zitten met make-up. Dat vind ik wel overdreven…

Oh ik wist niet dat er nog een topic over make-up was. xp

Groep 8/1e klas, maar dat was alleen mascara en verder geen reactie’s fzo

Ik was laat. Echte make-up pas op m’n zeventiende.
Ik gebruik nu nog steeds alleen hoofdzakelijk mascara en heel soms foundation.
Maar, kijk eens bij de Kruidvat of Etos. Zoek een simpele mascara uit voor een eurootje of 2. Experimenteer en kijk eens of je 't wat vindt.
2 euri is dan geen weggegooid geld.
Succes!

Bedankt voor je raad, en ik had al een mascara gekocht van essence voor 2 euro maar dat was heel slechte kwaliteit mijn wimpers plakte echt aan elkaar en die droogde snel uit. Dus ik denk dat ik voor een duurder merk ga volgende keer.

Op mn 12e ofzo, toen ik in de eerste zat.

Ik dee het in stapjes.
Waarschijnlijk begon ik ook in de 3e pas met make-up geloof ik.
Ik had toen alleen oogpotlood onder mijn ogen haha. Ben later ook mascara gaan dragen en toen ook een lijntje boven mijn ooglid.
In de 4e-5e? ging ik me pas bezig houden met foundation/blush/concealer enzo. :slightly_smiling_face:

Ik denk ook dat je het beste in stappen kan doen, dan kom je tenminste niet de volgende dag aan met alle soorten make-up op je gezicht. Zo voorkom je ook negatieve reacties denk ik :slightly_smiling_face:

Ik was 12, niemand deed het toen bij ons. Ik werd al snel als "tuttebel"gezien… maar maand later had hele klas ( meisjes dan) makeup op!!B)

Bedankt voor je advies :slightly_smiling_face:

Hm, apart dat je wimpers plakten. Wat Essenscense is een goed merk.
Als je mascara opbrengt kan je met je borsteltje zigzaggend over je wimpers gaan om deze te scheiden.
En niet te snel heen en weer gaan met je borstel, maar met rust aanbrengen en zigzaggen.
Dan wordt je mascara optimaal aangebracht en scheiden dus je wimpers.
Een wimperkruller kan je ook gebruiken.
Een goede mascara: Maybeline Volume paars (wel 13 euri’s)

Ik heb altijd mascara en oogpotlood. Voor de rest doe ik helemaal niet aan foundation en dat soort dingen, wordt mijn huid echt heel raar van. De ene keer heb ik het heel licht, de andere keer wat donkerder. Hangt er van af waar ik heen ga en hoeveel tijd ik heb, maar inderdaad je kan gewoon wat experimenteren, niks mis mee. :slightly_smiling_face:

Ik vind het ook een redelijk goed merk en bracht het goed aan hoor, maar ik denk dat het met mijn wimpers te maken heeft want 1 oog is altijd beter als de andere en dat is wel lastig … Mss die maybeline is gaan kopen.

hm erg vervelend, ik heb die van l’Oreal Paris, en ik ben er erg tevreden over.
Hij is dan wel wat duurder, maar hij is wel goed - vind ik dan -, het is ook bijna de enige mascara die ik kan hebben, van anderen krijg ik allergische reacties van.

http://www.superdrug.com/content/ebiz/superdrug/invt/266647/266647_l.jpg

deze, beetje kleine foto maar ja…

OT: ik zat in de tweede dat ik make-up voor het eerst ging gebruiken.

beter niet beginnen aan die troep ik begon eraan toen ik 14 was en nu kan ik er niet meer zonder. beter aleen gebruiken op feestjes maar voor dagelijks gebruik raad ik je het af.

daar worden je wimpers grijs van en niet mooi zwart die heb ik ook een tijdje gebruikt probeer die van boursjois pump up the volume echt goed.