Make-up: ?????,,

Hoi! Ik ben een meisje van 12, en ik wil heeel graag make-up dragen, maar ik denk dat ik van mijn moeder nog geen make-up mag dragen. Ik zou graag alleen Mascara willen dragen , maar zoals ik al zei, dat mag volgens mij niet. Mijn probleem/vraag is, dus ja ik zou graag make-up willen dragen maar ik weet niet of het mag en ik wil het ook niet vragen. wat moet ik doen?, zou ik mascara dragen en zien wat ze er van zegt? want ik heb altijd zin om naar de kruidvat te gaan om make-up te kopen.

Het hoeft geen gesprek te worden…
Je kunt ook gewoon iets zeggen van: ‘‘Hee mam, vind je het oke als ik een beetje mascara draag?’’

Hallo meid,
Op jou leeftijd vind ik eigenlijk mascara alleen goed, ik kan me het niet voorstellen als een meisje van 12 met 4 lagen foundation, eyeliner enzovoort rondloopt. Zit je in groep 8? Ik begon met make-up in de 1e. Maar dat was nooit meer dan mascara.
In ieder geval, als het niet mag moet je je moeders mening accepteren en 1 jaar later terug komen? Jou moeder heeft je gedragen in haar buik, opgevoed, je luiers verschoond etc.
Anders kan je je moeder gewoon overhalen (zonder te zeuren, dat helpt (bijna) niks). Gewoon wat informatie over make-up geven, en zeggen dat je het niet gaat overdrijven enzo.

Succes! xx

Mascara is prima als je in groep 8 zit. Vanaf de 1e beetje meer(concealer erbij en oogschaduw bv) en van de derde compleet(als je dat wilt)

maargoed dit is mijn mening he. Heb het er even over met je moeder.

Bedankt! en ik zit in groep 8, maar normaal in de 1e :slightly_smiling_face:

Volgens mij was ik zelfs in groep 7 begonnen met make-up.
Als je het niet wilt vragen, doe dan gewoon een beetje op en kijk of je moeder het opvalt. Misschien ziet ze het niet eens.
Persoonlijk vind ik 12 jaar een prima leeftijd voor mascara. Op mijn 12e droeg ik zelfs ookal eyeliner en oogpotlood.

Gewoon doen hoor, een beetje mascara kan geen kwaad toch? :stuck_out_tongue:
En het is jou gezicht niet van je moeder. Ik zou het gewoon doen (:

make-up dragen en zelf beslissingen maken hoort er nu eenmaal bij:)
ik zou niks zeggen en gewoon doen en als ze ernaar vraagt zeggen: ja ik heb wat mascara op

Ik had met mijn moeder de afspraak dat ik vanaf de eerste make-up mocht dragen. Misschien als je in groep 8 zit kan je dit ook afspreken met je moeder?

ik droeg ook al vanaf mn 10e makeup… gewoon alleen mascara en wat oogschaduw. Maar ik had vanaf mn 7e al van die rare kindermakeup haha. Je moet jezelf toch vanaf de 12e wat ontplooien en beetje vanalles gaan ontdekken, je gaat bijna naar de middelbare school, dus t lijkt mij vrij logisch dat je gaat experimenteren met makeup. Do your thing girl! lekker uitproberen met makeup enzo (niet teveel!) en laat je moeder gewoon trots zijn!

op mn 12de droeg ik mascara oogpotlood en foundation en mn moeder vond het hartstikke leuk allemaal :slightly_smiling_face:

ik zou gwn mascara aan doen en zien wat je moeder er van zegt :slightly_smiling_face:

Anders koop je een goedkope mascara van Essence bij de Kruidvat.
Proberen kan geen kwaad.

ik vind de 1e een mooie tijd om te beginnen met make-up
de basisschool vind ik eerlijk gezegt nog wat jong maar dat is mijn mening.

Waarom wil je het niet vragen?

Er zijn niet echt regels wanneer je wat mag dragen hoor haha iedereen heeft gewoon ze mening.

Ik zou het er gewoon even over hebben met je moeder op een goed moment

had je je haar geverfd of zo?

Ik vind 12 wel jong voor make up, bij ons begon dat echt in de 2e bij de vroegste. Maar hou t bescheiden, dan kan t op zich wel. En gewoon vragen :wink: