make-up zelf maken (soort samenvatting :P)

Make-up maken
Maak je eigen haarspray

Ben je in een crea bui en wil je lekker tutten? Maak dan je eigen haarspray ! Okee, eentje kopen is makkelijker, maar dit is wel erg leuk om te maken. Ook leuk om met vriendinnen te doen, trouwens…

Wat heb je nodig?

• Water
  • Een citroen
  • Een (pers)sinaasappel
  • Leeg sprayflesje

Hoe doe je het?
Doe twee kopjes water en het sap van de citroen en de sinaasappel in een pannetje. Verwarm het totdat het kookt. Goed roeren, en daarna helemaal af laten koelen in de koelkast.
Daarna giet je het goedje in het flesje en kun je gaan sprayen ! Lekker fris en het kan op zowel nat als droog haar.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ik heb vaseline en een beetje rood-bruine blush in een oud deo-dopje gedaan, gemengd met een klein kwastje en ik ben verslaafd aan mijn eigen roze/roodbruine lipgloss
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
maar ik gebruik wel eens gewoon schoolbord krijt als mijn pastel oogschaduw op is.
of je kan gewoon doorzichte nagellak mengen met oogsdchaduw voor een mooie kleur nagelak
of * komewn we weer bij de vaseline( waar je dat spul wel niet allemaal voor kan gebruiken!)* een beeetje vaseline met pigment/waterverf/glitters
mengen, voor een mascara,
die laatste werkt echt goed, want je krijgt er ook nog langere en stevigere wimpers van.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een zelfgemaakte scrub:

Wat heb je nodig?
-Olijfolie (of zonnebloemolie)
-Zout (of suiker, ligt eraan waar je van houdt zout is harder dan suiker)
-Een potje
-Een eetlepel

Hoe maak je het?

Doe 2 eetlepels zout (of suiker) in het potje.
Voeg er olijfolie (of zonnebloemolie) aan toe, tot het een papje voerd wat niet te nat is. maar je het wel kan indrukken.
Meng het goed door elkaar, en sluit het potje goed af.

Het is echt heerlijk om te gebruiken!

Tip: Maak telkens kleine hoeveel heden. Het bederft namelijk.
Tip: Doe anders in plaats van een eetlepel je allergrootste theelepel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dan moet je smeltchocolade hebben en vaseline.
en dan de chocolade smelten, zegmaar in zo’n bakje boven een pan met kokend water. (ben de naam ff kwijt)
en dan vaseline erbij doen, en dat moet best wel veel zijn.
en daarna kan je het in een potje doen en af laten koelen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Als je ogenschaduw kapot is,
of als je een nieuw kleurtje wilt maken
moet je bij ogenschaduw poeder 1 drupje pure alcohol en 3 drupjes olifolie doen terug in het palletje doen en er iets zwaar plat ronds op leggen of een schone euro ( dan heb je wel zo’n afdruk erin maarja )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Mac lip erase dupe;

• Concealer (het liefst in een stick)
  • Vaseline of lipbalsem
  • Laten smelten (je kan het in de magnetron doen, of op je stijltang leggen, ik deed het in een lepel met een aansteker eronder, gaat sneller dan stijltang)
  • In een bakje gieten
  • Een uurtje in de koelkast en klaar.

Mac tinted lip conditioner;

• Vaseline of lipbalsem
  • Lipstick
  • Samen laten smelten in een lepel
  • Giet het in een bakje
  • Doe het in de koelkast voor ong. een uurtje en klaar!

Ow ik heb nog een lipscrubje;

• Vaseline of lipbalsem
  • Honing
  • Suiker
  • Olijfolie
  • Alles door elkaar prakken en dan is het klaar.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Lipscrub ;
    Lippenscrub maken ;;
    Nodig;
  • Boter (voor op je brood)
  • Suiker (Geen poedersuiker -,-’’)
  • Spaantje/Achterkant van lepeltje

Wat moet je doen ;;

• Je doet wat boter op de rug van je hand.
  • Dan leg je er een beetje suiker bij.
  • Roer het een beetje met je vinger.
  • Smeer het op je lippen (scrubbent)
  • Haal het er af (met een Nat doekje) als je lippen anders aanvoelen.
  • Doe dan lippenbalsem erop.
    Een halfuurtje later voel je het verschil!
    Dingen die je eventueel kunt doen ;;
  • Een aardbei persen, en het sap erin doen voor de smaak en geur.
  • Het in een bakje bewaren, in plaats van het op je hand doen voor 1 x gebruik.
    http://beautyroom.web-log.nl/beautyroom/makeup_maken/

dit zijn bijna alle recepten (?) voor make-up
X

wat verschrikkelijk chaotisch om te lezen.
maar er zitten wel leuke dingen tussen!

Sorry, had het in word gekopieerd en geplakt overal vandaan en toen weer hierheen gekopieerd en geplakt, dacht wel dat het er normaal ging uitzien maar dat is blijkbaar niet zo… :stuck_out_tongue:

gedver beetje vies om die oogshaduw met een euro plat te drukken haha iedereen zit eraan en dan zit je het lekker op je ogen te doen XD maar wel leuke tips alleen volgende keer ff wat netter

Als je een beetje logisch nadenkt, dan bedenk je zelf toch wel dat er een stukje wc-papier om de euro gaat. Tenminste dat lijkt mij logisch =D.
Xxxx.

heeft iemand misschien nog meer ideeen?