Make-up: Wat te dragen voor middelbare school?

Hallo!
Ik ben een meisje van 12 jaar, best nog jong dus maar ik hou heel erg van beauty en alles wat er mee te maken heeft! :grinning:. Ik ga binnekort naar de middelbare school en ik wil graag weten wat jullie tips dan zijn om te dragen qua make-up. Ik wil niet té, maar ook niet alleen mascara ofzo, ik hou gewoon erg van beauty en make-up en het uitproberen van nieuwe dingen. Ik wil graag best wel veel dingen dragen, maar niet een hele plemeur (of hoe je dat schrijft) laag op me gezicht met paarse oogschaduw en groene eyeliner en zo (een beetje natuurlijk). Hebben jullie tips?

xx

Dat dragen wat je wilt, er is op de middelbare school geen regel wat je persé moet dragen als make-up.

Wat draag je nu al? (Daarnaast moet je lekker doen wat jij wil dragen)

Nu draag ik alleen mascara :grinning:

Misschien wat oogschaduw en blush de bij ? (:

Je kan nog met eyeliner een subtiel lijntje onder je ogen trekken, maar dat vind je zo te zien in je beginpost niet wat. Toen ik naar de middelbare ging droeg ik in de 1e nog helemaal geen make-up, maar dat komt vanzelf wel, eerst deed ik een beetje mascara, later wat meer, en later weer een lijntje onder mn ogen, bij mij ging dat heel langzaam. Misschien kun je inspiratie voor make-up halen uit tijdschriften, van internet of gewoon kijken naar wat anderen dragen, en als jij dat dan mooi vind kun je dat ook zo gaan doen.

Dingen zoals blush en lipstick vind ik een beetje té voor iemand van 12.

Mascara en oogpotlood kunnen prima.
Met oogschaduw zou ik het bij één natuurlijke bruintint houden, zodat het niet te overdreven wordt.
En lipgloss natuurlijk. :slightly_smiling_face:

Haha ik ga ook naar Middelbare school.
Maar ik doe dan gewoon Mascara met dan lipgloss of lipstick met een beetje mijn eigen lipkleur. Doe ik trouwens nu ook

Als je nu alleen maar mascara draagt ga dan niet ineens veel meer dragen omdat je naar de middelbare gaat. Ik droeg zelf in de 1e nog niet eens makeup, pas toen ik in de 2e zat. Het begon met gewoon mascara en soms een lijntje onder mijn ogen. Maar doe gewoon niet teveel.

Dankjulliewel!
Ik vind eyeliner niet erg hoor! Alleen het hoeft niet groen of geel of paars van mij, ik wil niet al te veel opvallen. :grinning:

Dankje voor de tip!

Ps. ik ben fan van werner de walvis xD

ik zit nu het 2de jaar in het middelbaar en draag mascara, een subtiel beetje roze gloss op mn lippen en heeel weinig blush op mn wangen: alles subtiel en nude-look… juist die gloss: ik zet mn lippen in de kijker :grin: groetjes lisa

Ik draag trouwens alleen eyeliner, omdat ik gevoelig ben voor mascara (raak wimpers kwijt). Dat werkt ook goed. Meer heb je niet nodig.

Hou je huid lekker gezond. Geen foundation etc smeren.

Ik vind mascara meer dan genoeg, vooral op een jonge leeftijd.

Mascara, labello en eventueel oogpotlood/eyeliner. De meeste meiden op de middelbare school hebben zoiets.

Mascara en lipgloss.
Dat droeg ik op mijn 12e, en ik vind dat wel genoeg.

Dit. Ik droeg tot mijn 14e alleen mascara, toen begon ik met eyeliner en concealer. Doe niet te veel make-up op als je nog zo jong bent, is ook een stuk beter voor je huid en meer dan de helft draagt in de brugklas geen tot heel weinig make-up ; )

Ik zou het wel een beetje rustig houden, misschien om te beginnen mascara, lippenbalsem (eventueel met een kleurtje) en een beetje bruin of zwart oogpotlood?

In het 1e middelbaar hield ik het maar bij labello :slightly_smiling_face:
Maar als je nu al mascara draagt zou ik het daarbij houden en zien wat de rest draagt. Maar het zijn nog enkele maanden tijd, dus je hebt nog tijd om te kiezen he. :slightly_smiling_face:

Ik zou het neutraal houden, dat doen de meeste meiden in het eerste jaar. Persoonlijk vind ik dat ook mooier staan. Ik begon pas op mijn veertiende/vijftiende meer make-up te dragen.

Ik zou het dus bij een mascara en een lippen balsem houden. Eventueel een dunne eyeliner, maar persoonlijk zou ik het niet doen…