Make-up voor jong meisje

Hoi!

Ik heb hier een meisje in de straat van 12, en zij gaat na de zomer naar de middelbare school. Ze is helemaal onderste boven van make-up, ik maak haar ook vaak op. Haar ouders hebben niet veel geld, dus make-up kan zij zelf niet kopen. Nu wil ik als cadeautje een soort van ‘back to school’ pakketje maken, met verzorgingsproducten, kwasten en make-up. Ik ben zelf al wat ouder dus ik heb geen flauw idee wat voor make-up ik voor een 12 jarige moet kopen?!

Ik heb zelf ook een niet al te groot budget dus weten jullie goede, leuke en vooral makkelijke producten voor een jong meisje?

Mascara en oogpotloog oid, lipgloss? Geen idee haha

Mascara
concealer
lipgloss en wat nagellakjes?

• Foundation van de HEMA is volgens mij 3 euro en vind ik persoonlijk heel fijn !
  • Essence / Miss sporty / NYC mascara is er al voor 2 euro.
  • Essence / Miss sporty / NYC / Catrice lipgloss is er al vanaf 1 euro.
  • Essence blush is 2,70 ofzoiets ?
  • En misschien van één van bovengenoemde merken een leuk kleurtje oogschaduw ofzo ?
  • Het merk Sleek heeft setjes met kwasten,wel online ( themakeupspot.nl bijv. ) en kost volgens mij 6 euro ofzo ( nog wel verzenkosten erbij).
  • Nagellak van Essence / Miss sporty zijn ong. 2 euro.
  • Action ! Action heeft heel veel make-up voor heel weinig ! Vooral de baked eyeshadow ( 1,30 euro ) en de blushes ( 1 euro ofzo ? ) en de lipsticks ( 2 voor 90 cent ) en lipglossen ( tussen de 50 cent en 2 euro ) zijn aanraders !

Misschien heb je hier wat aan,lief dat je dat doet :grinning: .

Lief van je :slightly_smiling_face:
Ik heb geen specifieke tips, maar Essence is wel een leuk merk wat betaalbaar is met veel keus.

Ze is nog best jong voor veel make-up, maar ik schrijf wel even op wat ik gebruikte toen ik 13/14 was

1. Wit/zwarte oogpotlood van Essence
  2. Cream eyeshader van Hema in 01 (en dan vervagen met vingers)
  3. Lipgloss in een roze kleurtje
  4. Dagcreme van Kruidvat. De goedkoopste, want die was eigenlijk wel fijn voor een jonge huid.
  5. Get Big Lashes mascara van essence. De enige die niet vlekt.

Voor gezichtsmake-up kan je nog altijd die witte poeder van Essence kopen en de kwasten van Essence zijn ook fijn. Maar eigenlijk zou ik dat nog niet aanraden als je zo jong bent. Meestal heb je het niet nodig en dan kan je het beste er niet op smeren.
Verder is de facewash van de Hema heel fijn en goedkoop en de oogmake-upremover van Kruidvat is heel fijn en cheap.

Ik zou een pakketje geven met nagellakjes, lipglossjes, mascara, en misschien zo’n goedkoop pallettje van essence ?

Essence verkoopt ook kwastjes, en bij de primark hebben ze tegenwoordig ook wel wat, wat goed is (:

Ik zou inderdaad voor lipgloss en mascara gaan. En MUA heeft mooie oogschaduwpalletjes die niet heel duur zijn. Misschien is dat iets?

Dank jullie wel allemaal! Ik zal zeker even bij essence en de hema kijken. Ik heb zelf ook nog een fake naked 2 palette liggen die kan ik er wel bij doen :slightly_smiling_face:

Wel superlief dat je dit voor haar wilt doen! Ik denk dat ze het heel leuk zal vinden.

Dankjewel echt super handig dit!!

Bedoelde je deze : veracamilla.nl | Forever 21 Day Dreamer kwastensetje.
Dat wou ik ook net posten,lol.

Bij de Kruidvat hebben ze goedkopere make-up.
Essence, Catrice, NYC etc.

:grinning:.
Succes ! Iniedergeval super lief dat je dat doet :slightly_smiling_face:.

Ik zou niet zoveel geven. De meeste dingen zijn toch een keuze van smaak of de kleur van de huid bijv. Is een verzorgingssetje niets? In de Kruidvat hebben ze (reis)mini’s. Je zou kunnen nadenken over action/essence make-up. Nagellak, lippenstift (rustige kleuren) en en mascara. Dat zijn wel dingen die vaak voorkomen bij jongere meiden. Een oogpotlood kan ook nog, maar ik zou het niet te bont maken.

Ik zou overigens geen foundation of iets dergelijks kopen voor zo een jong meisje…
Dan een leuk roze lipstickje en/of een leuk nagellakje.

Essence is misschien inderdaad leuk om te geven omdat die producten meestal ook wel ‘‘vrolijke’’ verpakkingen hebben met leuke kleurtjes. Dat geeft natuurlijk wel leuk aan zo’n meisje :slightly_smiling_face:
En natuurlijk is het ook budgetproof.

BB creme vind ik wel geschikt voor iemand van 12 en misschien een concealer die goed op zichzelf te gebruiken is?
Gezichtsverzorging vind ik daar ook wel bij horen, een goede reiniger of toner?

Mascara en misschien getinte lipbalms?

super lief dat je dit voor haar doet!
Ik zou haar iets van een mascara, nagellakje(s), oogschaduw, concealer, etc… geven. Essence, Catrice, NYC en miss sporty zijn wel fijne en niet mega dure merken. Ook heeft kruidvat nu een nieuw merk gekregen; MUA of het fijn is weet ik niet maar volgens mij is dit ook niet mega duur. xx