make up voor de brugklas?

Hallo! Ik ga binnenkort naar de brugklas. Ik vind het best leuk om me op te tutten enzo. Maar ik weet niet of het gek is om in de brugklas mascara te dragen. In groep 8 droeg niemand mascara. Ik ben best benieuwd naar jullie meningen enzo. Hebben jullie ook nog tips voor de brugklas? En zou je een super leuke herschel tas nemen of een ietsje saaiere eastpak? groetjuuus

Nou “in mijn tijd” (wauw dat klinkt oud, maar ik ging 12 jaar terug naar de brugklas, haha), droeg niemand makeup in de brugklas en was het een beetje raar als je het wel deed. Maar volgens mij zijn die tijden nogal veranderd…

ja ik denk het ook. Bijvoorbeeld in amsterdam dragen ze denk ik bijna allemaal wel mascara. maar misschien heb ik het helemaal mis

mascara kan tegenwoordig meestal wel in de brugklas. Ligt er ook een beetje aan waar je school is. Wat tassen betreft moet je kijken wat jij leuk vind, of je boeken er goed inpassen en of je geen last van je rug, schouders, etc, kunt krijgen.

toen ik naar de eerste ging droeg bijna iedereen wel mascara

Ik ga in alkmaar op school

Toen ik naar de brugklas ging, 7 jaar geleden, was het normaal om mascara en oogpotlood te dragen. En met de tijd zie je mensen om je heen steeds meer experimenteren met andere make-up.

holi dit is al 32 x bekeken gaat echt vet snel!

Ik ziebij mij op school wel vaak brugklassertjes met enorme spinnenpoten en dikke lagen oogpotlood/eyeliner, dat moet je natuurlijk niet doen, maar een normale hoeveelheid mascara kan prima lijkt me. Qua tas zou ik voor een eastpak in een neutrale kleur gaan, die vind ik een stuk leuker dan die Herschel tassen maar misschien denk jij daar anders over.

het maakt echt geen flikker uit of je nou in alkmaar op school zit of in amsterdam hoor

Eh oke :'D

Maar iig, doe waar jij je goed bij voelt. Ga je niet met anderen vergelijken, maar als jij een mascara en lipglossje wilt op doen, waarom niet?

Hou het basic zou ik zeggen. Je hoeft helemaal nog geen make up op, maar vind je het zelf leuk zou je mascara op kunnen doen en eventueel een lipglossje, maar meer zou ik nog niet doen hoor :slightly_smiling_face:

Nu is het normaal. Ik deed zelfs eyeliner op (4 jaar geleden). Gewoon klein beetje eyeliner en mascara is voldoende, vind ik.

Ik zou zelf een east pak nemen omdat ik meer van basic houd, je moet kijken wat jij zelf leuk vindt. :’)

ik ga nu naar de tweede en droeg afgelopen jaat ook gewoon mascara & eyeliner. Volgensmij had zowat iedereen dat wel van mijn vriendinnen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt en dat geld met alles!

8 jaar geleden toen ik naar de brugklas ging droeg bijna iedereen mascara. Sommigen, waaronder ik, begonnen toen ook al met eyeliner/oogpotlood etc.
Dus zou niet zeggen dat je te jong bent hoor :slightly_smiling_face:

Bij ons is dat gewoon normaal hoor, makeup dragen in de brugklas (zit nu in de derde). Maar het verschikt wel per klas. Soms zie ik klassen met allemaal een dikke laag foundation en soms komen er meiden voorbij die nog nooit mascara hebben aangeraakt

Hoii
Ik heb zelf een Herschel tas en die vind ik zelf erg fijn… je moet maar kijken welke je het handigst vind…over de make-up in de brugklas ik ga nu naar de 2e en toen ik ik de brugklas zat waren er echt veel meiden met make-up op zoals oogschaduw,eyeliner,Mascara,blush…wat je ook kunt doen ik gewoon kijken de eerste paar weken wie er allemaal make-up draagt en zo zie je of je het wel of niet kunt doen :upside_down_face: veel succes alvast :flushed:

Je kunt prima wat mascara aanbrengen. Vrijwel alle make up met de regel not too much.

Ik denk dat er in groep 7 de eersten mee begonnen en in de 1e droeg bijna iedereen het. Voor mij is de 1e klas inmiddels 5 jaar geleden, dus ik denk dat het nog steeds ‘normaal’ is.