Hallo allemaal,
Ik wil al een tijdje een make up opleiding volgen bij een universiteit, alleen kan ik niet echt wat op het internet vinden. Weet iemand hier misschien iets meer van?
denk niet dat daar universitaire studies voor bestaan
hoop dat dat niet bestaat
Bedoel je als in visagie enzo? Volgens mij bestaat dit niet en heb je dat alleen op MBO.
Op de universiteit wordt wetenschappelijk onderwijs gegeven, je zult hier dus geen opleiding over makeup vinden. Hooguit een vak uiterlijke verschijningsvormen bij iets als sociologie/antropologie maar daar houdt het ook wel mee op.
+ in een studie als scheikunde zou je misschien ingrediënten van cosmetica tegenkomen.
Er bestaan zelfs geen mbo opleidingen voor visagie. Dit zijn eigenlijk allemaal particuliere cursussen. Check B-Academy, Mieke Petiet en House of Orange maar even.
Er bestaan wel MBO opleidingen waar visagie in ieder geval een groot onderdeel van is. Maar verder zijn er alleen maar particuliere opleidingsvormen inderdaad.
Denk dat je op WO meer studies kan vinden waarmee je uiteindelijk make-up kunt gaan ontwikkelen. Maar echt iets in de richting van visagie zul je er niet vinden.