make-up probleem!

haai! ik draag altijd best veel make-up. vooral mascara… ik wil dat eigenlijk niet, maar als ik minder make-up opdoe vind ik mezelf er veel lelijker uitzien. terwijl ik me ook niet goed voel met veel make-up omdat ik bang ben dat mensen me een barbie vinden… heeft iemand tips hoe ik met minder make-up er toch een beetje hetzelfde uit kan zien? echt een onmogelijke vraag haha maarja ik dacht ik vraag het toch ff.

uhm… nee

Vraag je zelf af of je echt graag minder op wil doen? als dit zo is doe het dan gewoon. Less is more! begin met minder foundation, een klein laagje is al genoeg! doe nude kleuren op je ogen en een mooie lipgloss, een beetje blush en bronzer en concealer waar nodig is! je kunt je wenkbrauwen nog wat bijwerken maar dan is het ook genoeg! dus egt gewoon minder op doen!

En kijk eens op youtube naar nmake-unders!

Je kunt het proberen af te bouwen. Bijvoorbeeld steeds een laagje minder mascara op (ik gok dat je zoiets doet) of foundation proberen minder te smeren. Of je kunt ook gewoon eens een dag proberen zonder make-up te lopen, ik doe het zo vaak en ik heb nooit echt vervelende opmerkingen gekregen :3

ja dat afbouwen had ik idd ook wel bedacht. het werkt wel een beetje ik heb al wel iets minder mascara op dan een maand geleden… alleen het probleem met mij is gewoon dat ik niet zonder make-up op straat ‘durf’. toen ik laatst met een vriendin logeerde en we 's ochtends even broodjes moesten halen ging zei gewoon zonder make-up de deur uit maar ik móest gewoon eerst wat mascara opdoen. en op dat soort momenten baal ik er zó van… haha maarja ik ga gewoon proberen het steeds meer af te bouwen inderdaad. ik ben alleen bang dat mensen met niet meer echt herkennen of zeggen ‘wat ziet die er ineens lelijk uit zeg’ ofzo iets…

Ik denk dat een foto van hoe jer normaal uitziet ook wel zou helpen voor ons :wink:.

^ dat

nou ik heb niet echt een tip want je moet gewoon minder opdoen. ja dat klinkt natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan maar gewoon die knop omzetten en de helft minder opdoen. naar school gaan en als er niets van gezegt word gewoon zo houden. zo simpel is het

ja wat je zegt, makkelijk gezegt dan gedaan. en zo simpel is het (voor mij althans) niet;p.

Probeer het anders eerst thuis, daarna de supermarkt etc. (het minderen dan)
School is een grote stap omdat je daar meer een druk voelt om te presteren. Terwijl je in de supermarkt niemand kent of misschien je buurman tegenkomt! Zo kan je het ook opbouwen als je wilt :slightly_smiling_face:

Stop eerst met lip gloss, oogschaduw! ziet er al meteen een stuk beter uit bij de meeste

ik denk dat je je wat minder moet aantrekken van de mening van anderen…

Heb je een foto? Dan kunnen we je wat makkelijker adviseren.

Wat draag je allemaal dan?
Naja tips:

• Minder mascara
  • Geen zwart lijntje op waterlijn (heb zo’n idee dat je dat doet)
  • Geen foudation, alleen nog maar concealer
  • Geen poeder(als je dat gebruikt)
  • Lichte eyeliner/blush
  • Stop met oogschaduw/lipgloss/lippenstift/foundation

Misschien ligt het aan je foundation. Een barbie vind ik als iemand een verkeerde kleur foundation heeft, te opvallende gekleurde wenkbrauwen en opvallende lipgloss. Vaak ook nog een te dikke laag mascara.

Tips
–Bruine mascara, of maar 1 laag zwarte mascara.
Andere foundation zoeken en niet afpoederen of een beetje
-Geen blush
-Misschien een lippenbalsem met kleur?

.

Ik gebruikte vroeger ook heel veel makeup, maar nu niet meer! Ik gebruikte vroeger foundation om mijn puistjes te verbergen.
Ik had het steeds afgebouwd( of hoe je het ook schrijft ) en ik heb een andere foundation gehaald en minder eye-liner gebruikt . Nu gebruik ik mascara, eye-liner, foundation, concealer en soms lipgloss, het lijkt veel maar ik gebruik van alles maar heel weinig. Je merkt niet eens meer zo goed dat ik foundation op heb. Maar ik ga niet zonder makeup naar buiten, thuis doe ik geen makeup meer. ( is ook een stuk goedkoper nu ;p )

Wat doe je dan allemaal op? Want, als je echt minder op wilt gaan doen, kan je gewoon een paar dingetjes weg doen, ik draag altijd oogpotlood en mascara, en soms oogschaduw. Als jij daarbij ook nog lipgloss, foundation, eyeliner alles bij hebt kan je rustig de dingen die je te veel vindt weg doen.

kijk make up filmpjes op youtube. geloof me, die meiden kunnen zich pas echt opmaken.

doe gewoon in plaats van veel foudation over je hele gezicht, een beetje concealer op puistjes en oneffenheden enz, en als je daarna een klein beetje foudation eroverheen doet, ziet dat er natuurlijker uit en is je huid ook egaal.

en in plaats van veel mascara, doe je onder en boven je oog een lijntje eyeliner, als je dan nog een klein beetje mascara op doet, is dat ook heel mooi.