Make-up of niet?

Ik ben 13 jaar en niet zo’n meisje meisje, ik ben meer iemand die druk is enzo en die geen make-up draagt. Maar mijn vriendinnen (wel meisje meisjes) zeggen dat ik een xtje make-up op moet doen en moet uitgaan, maar als ik dat ineens ga doen is dat ook zo raar want dat kennen ze niet van me ! wat moet ik nu doen ?!

gewoon waar jij je goed bij voelt…

Doe gewoon wat je wilt en wees jezelf.
Zeg het tegen je vriendinnen als je het niet leuk vindt.
X

Wat jezelf wilt, als je het leuk lijkt om een keer uit te gaan moet je het doen gewoon doen!

Je moet naar jezelf luisteren! :’)

Je moet niet uitgaan en make-up dragen omdat je vriendinnen dat willen. Je moet het alleen doen als het jou zelf ook leuk lijkt. Dus doe gewoon wat je zelf wilt.

Nouja, je bent nog dertien, dus je hoeft het nu nog niet te doen hoor. Ik vind wel dat een meisje verzorgd moet zijn, maar dan zit ik op een leeftijd van 15/16 en ouder. Dus op je dertiende hoeft het toch nog niet?

jullie hebben gelijk, en als ik ouder word dan komt het vast vanzelf wel ! 'x

uitgaan is heel gezellig! en je hoeft er geen meisje-meisje voor te zijn hoor.
toen ik 13 was begon ik met make up dragen, gewoon een laagje mascara voor een iets pittigere look. Ik ging toen nog niet uit.

Nu ben ik 15 en draag ook gewoon een beetje natural make up, laagje mascara en oogpotlood, heel af en toe een glittertje boven mn ogen. Op een feestje ofzo. Ik ga ook sinds mn 15e uit, gewoon gezellig met vriendinnen. Doe waar jij je goed bij voelt, als je het niet leuk vind of je geen behoefte aan make up hebt, wacht gewoon nog even af!