make-up na ooglaseren

Hallo meiden,
Ik had vernomen door eerdere ooglasertopics dat hier ook meiden zitten die hun ogen gelaserd hebben. Ik vroeg mij namelijk af hoe de ervaring is van deze meiden met make-up dragen na het laseren. Ik ben 4 januari gelaserd en wil aanstaande vrijdag weer oogmakeup gaan dragen (alleen mascara). Alleen ik verwijder de make-up altijd met hele vettige pads van de hema. Hierdoor komen eigenlijk altijd stukjes mascara in mijn oog en dat idee lijkt mij niet zo prettig. Welk spul hebben jullie gebruikt en hoe beviel dat? Hoe hebben jullie mascara er fatsoenlijk af gekregen zonder te wrijven? Hoe lang hebben jullie gewacht met make-up op doen na het laseren? Welke (niet-waterproof) mascara droegen jullie?

Uhm… Ik kom er nu achter dat ik hier niet echt over heb nagedacht. Ik hield in elk geval mijn ogen goed dicht en depte met een pad reinigingsmelk (Niveau) op de wimpers. Dit liet ik even zitten en begon dan voorzichtig te vegen. Let op dat je niet teveel druk uitoefent op je ogen. Die zijn natuurlijk nog aan het genezen.

Voelt het toch niet prettig, dan zou ik nog even wachten met mascara.

^Bedankt voor je reactie! Ja die pads zijn zo vettig dat het spul gewoon in mijn ogen loopt en de mascara dus mee neemt. Dit voelde al een beetje vervelend voor het laseren, vandaar dat ik daar nu zo mee bezig ben! Ik heb namelijk het idee alsof inderdaad zoiets als melk het beter opneemt, zodat het niet in mijn ogen komt. Vet stoot de mascara namelijk af ipv dat het opneemt. Goeie tip, dankjewel!

Micellair water van garnier zou je ook kunnen proberen. Haalt de make up, bij mij tenminste, sneller weg dan make up remover van nivea ofzo. Hoef je minder lang aan je ogen te prutsen en dus minder te irriteren.

edit: geen idee waar die link vandaan komt :’)

Ja dat is een raar dingetje van Girlscene haha.
Maar inderdaad, micellair water is ideaal en loopt niet in je ogen en is niet vet maar haalt make-up wel goed weg (of het moet zwaar waterproof zijn). Kruidvat heeft nu ook een prima micellair water van hun eigen merk, die vind ik persoonlijk net zo prima als de variant van Garnier.

Die links zijn me al eerder opgevallen, zo vreemd. Maar ik zou voor iets gaan dat niet vettig is, dus inderdaad een melk, micellair water of een tonic. Ik heb hele gevoelige ogen en moet sowieso uitkijken waar ik m’n ogen mee schoonmaak. Meestal gebruik ik doekjes omdat die niet zo nattig zijn. Als je het niet vertrouwt zou ik toch nog even wachten met make-up, better safe than sorry.

^Bedankt meiden! Had daar ook nog niet aan gedacht. Ik neem aan dat micellair afkomstig is van ‘micel’. Dus ik denk dan dat de mascara echt in de vloeistof (in de micellen dus) wordt opgenomen. Klinkt inderdaad als iets dat niet zomaar in mijn ogen stroomt :’). Fijn dat kruidvat net zo goed werkt, scheelt weer wat geld. Ik draag gewone niet-waterproof mascara dus dat moet goed komen. En die LinkGist-linkjes zijn vaag ja, dacht eerst dat het aan mijn pc lag :’)

@Eva: je bedoeld dat je kant-en-klaredoekjes koopt? Dus waar het spul al inzit? Of gooi je het spul gewoon op doekjes? Want wattenschijfjes kunnen inderdaad nog bestwel pluizen. Jaa, je mag tot 2 weken geen make-up dragen dus daar zit ik nu 2 dagen overheen. Opzich voel ik me wel comfortabel met aan mijn ogen zitten, maar echt IN mijn oog of dingen die erin komen vind ik nog een beetje “eng”. Misschien dat ik inderdaad nog even wacht, maar alsnog doe ik dan zo voorzichtig mogelijk met make-up afhalen! Dus de tips zijn goed bruikbaar.