Make up in de zon.

heeey,
als je met foundation in de zon gaat liggen
gaat de zon dan ook door de foundation heen
of moet je het er echt helemaaaal af halen als je gaat zonnen? (:
x

Door de hitte zweet je het er praktisch af, dus opdoen heeft niet zo heel veel zin :wink:

X
Samira

Zon gaat door foundation heen.

de zon gaat gewoon door je make-up heen.
Mn moeder zei eerst ook een hele tijd tegen mij; ‘je moet niet met make-up in de zon gaan zitten, hoor! anders blijft je gezicht wit.’
maar daar is dus niks van waar :slightly_smiling_face:

ooh dat is mooi om te horen!
Mijn moeder zei namelijk van niet xD

Ik heb een foundation met Sun Protection Factor. Deze houdt dus wel zon tegen, maar ook niet alles geloof ik. Dat kan ook weer verschillen per foundation denk ik.

Als je er 1tje hebt zonder spf, gaat het er zowiezo doorheen.
Stond laatst ook iets over op beautygloss.nl

-

je kan het er toch beter gewoon van afhalen?
mijn vriendin heeft namelijk elke dag foundation heb en als ze in de zon zit ziet haar gezicht er zooo vettig uit… net plastic --’

Dat ligt bij haar dan aan de soort foundation, wss als ze minerale/poeder foundation gebruikt, krijgt ze er geen last van.

jij wilt horen wat je denk wat het is… maar foundation laat geen zon door hoor… je bedekt je hele gezicht en dan blijft het ook zo en ook met zweten zweet je het er gewoon af dus het heeft helemaal geen zin om op te doen

De zon gaat door de meeste foundations wel heen, behalve als je er eentje hebt met spf hebt, die houd de zon tegen. Maar het is wel beter om zonder foundation te zonnen, want je gaat zweten en dan gaat je gezicht er vettig uitzien en het is denk ik ook wel beter om als je gaat zonnen je gezicht lekker schoon en neutraal te houden dat de zon écht zijn werk kan doen.

Ik zou wel uitkyken! want by sommige foundation kryg je dan vlekken in je gezicht (bruin van de zon) als ik jouw was zou ik het er met zonnen afhalen, dan word je toch bruiner ! :wink:

x.