Make-up houdbaarheid.

Hoii,

Iedereen weet dat er een houdbaarheidsdatum op de verpakking staat. Maar ik schrijf dus echt niet op in mijn agenda wanneer iets weg moet. Dus hoe merk je dat het weg moet aan:

Lipstick
Lipglass
Oogschaduw
Eyeliner
Pre+Prime eyes (MAC)
Foundation

x.

Sorry als dit al bestaat maar de zoekfunctie doet het niet bij mij.

op de verpakking zie je een potje/kom achtig iets en daar staat bv. 12 of 36 op.
dat zijn de aantal maanden dat het goed is.
en bij lipgloss zie je het aan de substantie, als het heel dik, plakkerig, klonterig wordt is het ook niet meer goed.
foundation verkleurd denk ik als het niet meer goed is.

Misschien heb je hier wat aan?

.

Jaaaa Thnx

ook als het een andere geur krijgt, van textuur veranderd etc

Ik zou het niet weten, ik let er niet echt op. Eigenlijk zou een stickertje op de verpakking wel helpen met de datum erop. Maar ik doe er sowieso niet echt heel veel op uit. x)

maar het is toch niet zo dat make up opbegeve gaat schimmelen? xD

hahaha nee dat lijkt me toch niet, ik heb een hoop makeup dat allang overdatum is ( gebruik ik ook niet meer hoor :slightly_smiling_face:) maar nergens zit schimmel ofzo op xD

En pigmenten?

kan je heeeel erg lang bewaren, ik d8 zelfs langer dan oogschaduws. maar ik let niet op de 24 m etc. stickertjes, ik doe het ook zoals mascha.

Ik kijk eigenlijk nooit naar de datums, me favoriete producten, gaan vanzelf wel op voor die datum. En meestal als ik het er niet meer zo lekker uit vind zien, dan gooi ik het gewoon weg…

dus pas weggooien als het er verrot uit zien… (nou als de structuur enz gaat verranderen?)

Niet verrot, maar als het er anders uitziet dan toen ik het kocht gooi ik het weg. En als de geur veranderd. Bijv. de GOSH on stage lip jams gingen bij mij na een poosje heel heel erg stinken.

mijn foundation ging naar kots ruiken toen heb ik hem weg gegooid want ik denk dat die toen over de datum was

Waaww… van die datum wist ik niet eens xD
Ik dacht dat zijn gewoon nummer van de lipgloss… dus niet o.o

pigmenten kan je echt super lang bewaren. trouwens meerder make-up hoor. bijvoorbeeld oogschaduw. met mascara en lipgloss zou ik als ik jou was wel iets meer letten op de houdbaarheids datum maar je merkt wel wanneer ze niet meer goed zijn en mascara’s zijn dan waarschijnlijk al wel op…
foundation met eenpompje erop kan ook best lang meegaan :slightly_smiling_face:

en die van M.A.C? die op waterbasis… uhm die grotere fles… of hebben jullie een foto nodig