Make up gaan dragen

Hey iedereen!
Ik zou graag make up gaan dragen. Maar is het niet raar als je zo ineens make up draagt? oet je het een beetje opbouwen? Eerst een tijdje enkel mascara dan iets meer? Dat vraag ik me zo een beetje af. Maar kan het ook gewoon dat je ineens altijd mascara draagt of moet je het eerst zo soms doen?

Ik wil niet de hele mikak gaan dragen hoor.
Ik zou willen:
-BB cream
-concealer
-mascara

en eigenlijk dat vooral. Misschien soms ook oogpotlood en lipgloss ofzo.

Ik ben zelf wel geleidelijk begonnen. Eerst alleen mascara en toen concealer en later blush maar dat komt ook omdat ik mij er eerst totaal niet in interesseerde. Als het goed is zie je van bb cream en concealer niet veel dus dat kan je wel tegelijk met mascara proberen.

ja daarom dat ik liever bb cream wil gebruiken als echt foundation. maar deed je je mascara dan eerst zo soms op of direct bena altijd? En ben je dan begonnen ermee wanneer je een feest had of eens uit ging ofzo?

Ik deed ook eerst alleen mascara!

En later ging ik concealer gebruiken om een pukkeltje ofzo weg te werken!
D

Ik ben begonnen met oogpotlood toen ik 15 was. En toen droeg ik het niet eens dagelijks.

Volgens mij heb ik daarna mascara, lipgloss en concealer gekocht en deed ik dat alleen op als ik er zin in had.
Zo doe ik het nog steeds(nu ook met eyeliner, oogschaduw, wenkbrauwpoeder en lipstick).
Ik heb ook foundation, maar die draag ik alleen op hele uitzonderlijke dagen.

Ik ben het dus beetje bij beetje gaan opbouwen.

Opbouwen:

Eerst een beetje mascara, dan lipgloss/lippenstift, eyeliner/oogpotlood, BB cream

Zoiets zou ik doen, t licht ook een beetje aand de leeftijd. Hoe oud ben je?

X

Inderdaad opbouwen.

Ik bouwde het eigenlijk onbewust op, ik begon met wat mascara en daar is langzaam steeds meer bij gekomen, naarmate ik meer make up ontdekte en mijn huid minder egaal werd. Je kunt ook gewoon meteen overstappen, maar ik zou het wel een béétje rustig aan doen, anders is het voor jezelf misschien ook te heftig ineens. Op zich vind ik BB cream + concealer + mascara niet echt te veel ineens, maar ik zou nog wachten met lippenstift, oogschaduw, enz. enz.

Ik ben er gewoon op schooldagen mee begonnen. En ik deed eerst alleen maar op mijn bovenste wimpers haha. Later kwamen daar ook de onderwimpers bij dus het viel in het begin niet heel erg op want ik deed gewoon 1 laagje.

Als je niet 6 lagen mascara opdoet zodat de klonten erin hangen dan lijkt het gewoon mooi natuurlijk en dan kun je best gewoon iedere dag mascara op doen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik ken meisjes van 13/14 die met hele lagen foundation, concealer en poeder oplopen enzo en dat vind ik een beetje teveel, ziet er ook nogal, tsja. Hoerig uit.

Ik doe niet aan foundation etc, maar ik begon met mascara daarna kwam er oogpotlood bij. Toen probeerde ik eyeliner en mascara. en daar heb ik het bij gelaten.

Ik begon met bruine mascara, die maakt je wimpers wel aanwezig maar niet overdreven en later ging ik over op zwarte. Foundation/bb cream gebruikte ik niet want ik had op mijn 14e nog altijd een baby face. Helaas is dat nu wel anders. :cold_sweat:

Zwarte mascara met feestjes of met vriendinnen,daar begon ik mee. Nu draag ik elke dag -behalve op de meeste vakantiedagen) zwarte mascara en gekleurde eyeliner. En soms wat lipgloss

Hoe oud ben je? Want als je net naar de middelbare school gaat (met allerlei nieuwe mensen dus) dan hoef je het niet zo erg op te bouwen eigenlijk. Er zit ook nog een hele zomervakantie tussen en het is ook niet zo veel make-up :wink:

Ik ben 14 wordt dit jaar 15 en ik gebruik al nu al wel een tijdje concealer.
En ik heb wel altijd wat last van puistjes daarmee dat ik concealer gebruik.