Make-up ( foundation ) gaat er snel af

Ik had een vraagje, want mijn make-up en dan heb ik het vooral over mijn foundation gaat er altijd heel snel af en gaat m’n huid vaak ook glimmen. Ik gebruik altijd al matte foundation en vaak genoeg van die 24hr foundation gebruikt enzo maar dat helpt niet ik had een vraag of jullie misschien iets weten waardoor m’n foundation er langer op blijft zitten?

makeup primer?

poeder erover heen doen :slightly_smiling_face:

Misschien dat je beter alleen poeder kunt gebruiken?

Waarschijnlijk heb je gewoon een te vette huid waardoor het er snel af gaat. Als je huidproducten van het merk Zarqa koopt dan is je huid niet meer zo vet (en gaan ook pukkels weg) en blijft je foundation wrs langer zitten.

geen ervaring… dus up :grinning:

poeder erop doen!

Huh, ik heb hier net op gereageert…

Ik zei dus, gebruik primer :slightly_smiling_face:

dankjulliewel.
ik heb nog nooit van primer gehoord dus ik zal het eens proberen ;d
en poeder eroverheen doen helpt ook niet echt geeft hetzelfde effect behalve het glimmen dan. :frowning_face:

Ik heb de mijne van Gosh, ik vind m erg fijn. ^^
Sinds ik dat gebruik kan ik een hele dag naar school zonder bij te hoeven werken. En uitgaan hoef ik meestal alleen even wat te poederen als ik echt lang ga. :3

-

Ik gebruik primer, concealer, liquid foundation en poeder.
En ik heb totaal geen geplamuurd gezicht of puntjes ofzo?

Wat ik doe is, pimer erop, laten intrekken. (Meestal ga ik dan tandenpoetsen of haren doen, tijdgebrek, ghehe.) Vervolgens gebruik ik een oude liquid foundation van maxfactor als concealer. Daarmee werk ik plekjes weg. Dan gebruik ik mn dream satin geval van maybeline eroverheen, zodat je geen vlekken ziet zegmaar. Hij dekt iets minder dan die andere foundation waardoor je dus niet zo’n plamuurhoofd krijgt. En dan poeder ik het af met poeder van essence.
En dan heb ik gewoon een heel natuurlijk hoofd…

Maarja, ik heb geen puistjes ofzo. Alleen heel af en toe een superkleintje.

-

Hmja, ik wordt wel snel rood, maarja daar valt niet veel aan te doen denk ik. Heb wel van die hele rode randen om mn neus, die kun je wel wegwerken.

Komt je rode gezicht niet doordat je huid droog en geirriteerd is?
Daar kan je dan wel weer wat aan doen lijkt me.

-

Van die dream mousse krijg ik ook een pancake face ja, maar van die satin nogwat niet…

-

Zarqa waar kan je dat kopen?

Fixing powder! (is wel iets anders dan gewone poeder he, dus je moet echt naar fixing powder opzoek gaan, bv van Artdeco kan je volgens mij bij de Douglas kopen als het goed is moeten ze hem hebben of van een ander merk kan ook.)
En anders moet je naar de producten van MAC kijken, die hebben vast en zeker fixing powder maar ook van die sprays die je make up fixeren :slight_smile:

Bij mij ziet het er ook eerst natuurlijk uit, maar in de loop van de dag wordt m’n huid vet en gaat die foundation echt op die talg liggen zeg maar, waardoor het er onnatuurlijk uit gaat zien.