Make-up en verpleegkunde

Wat ik me nu eens afvroeg is het volgende.
Mag een verpleegster in bijv. een ziekenhuis eigenlijk make-up dragen vanwege de hygiëne?
Ik weet wel dat nagellak niet mag maar geld dit ook voor mascara,oogschaduw, foundation enz.?

Volgens mij mag dat gewoon, ik kijk soms naar programma’s op tv over ziekenhuizen en daar hebben ze gewoon make-up op. Maar ik weet het niet helemaal zeker

Ja hoor… mascara is geen probleem lijkt me.

Mijn moeder is verpleegkundige, en nagellak mag inderdaad niet, maar andere make-up wel gewoon. M’n moeder draagt ook altijd oogschaduw en mascara.

nou girls ik lig nu in het ziekenhuis en de verpleegsters dragen gewoon make-up hoor!

Ja dat mag. Ik doe de opleiding verpleegkundige, en nog nooit commentaar over gehad op stages etc.

Dat mag inderdaad gewoon. Mijn zus is verpleegkundige en die heeft vaak gewoon make up op.

Jawel, dat mag gewoon.

Oeff gelukkig.

Dankjewel meiden!

ja gelukkig mag dat allemaal wel! Maar stewardessen moeten bv aangepaste make-up en mag je geen zwart oogpotlood gebruiken enz. Best wel stom eigenlijk…
Toch vind ik het wel jammer dat je geen sieraden enz om mag. Momenteel doe ik alleen administratief werk en dus geen medische handelingen, en een afdelingshoofd mag dat wel allemaal…
Maargoed kettingen en piercings in je oor mag gelukkig wel weer allemaal!