*make-up-en-crémes-sukkel*wat moet ik allemaal gebruiken???

hoi,

ik begin nogal een onzuivere huid te krijgen en nou vroeg ik me af wat ik moet gebruiken. want ik waste altijd gewoon mijn gezicht met… water:P.
en aangezien ik verder echt 0.0 van spulletjes op mijn gezicht smeerde weet ik niet wat ik nou moet gebruiken…
ik begin puistjes en meeeters etc te krijgen(en ik dacht beter nu al meteen helemaal ‘behandelen’ dan over een jaar:P)
thanks girls!

Clearasil Ultra is goed, en ook een zeer goede scrub kan veel wonderen doen (ik heb die van Nivea Visage Young en ben er zeer tevreden over!)
Ook gebruik ik wel eens een vochtinbrengende crème van nivea die ook goed helpt!

Ik heb een hele goede dode-zee scrub, en ik weet uit ervaring dat de producten van Zarqa erg goed werken. Dus even kijken waar je die kan kopen :slightly_smiling_face:

ehm… en wanneer en hoe doe je die dingen op enzo :flushed:

's ochtends of 's avonds :wink:
je hebt niet bepaalde verplichtingen qua crèmepjes

tea tree producten werken goed tegen puistjes.

ik zou sowieso niet beginnen met iets agressiefs, zoals clearasil. misschien iets van dove ofzo? is ook niet heel duur.

oke dove is dus een beetje zacht(ja ik las ergens anders dat als je clerasil had gebruikt, je er moeilijk mee kon stoppen omdat alles dan snel heel veel terug komt).
en wát exact zou ik daar het beste voor kopen?

Avène. Dat is echt superspul voor de huid.

Clearasil NIET:O daar wordt het alleen maar erger van;) het haalt de talg weg van je huid, waardoor je huid juist meer gaat produceren. je moet een product hebben wat de talgproductie vermindert;)

Ik heb van Vichy, wel wat duurder, maar werkt wel redelijk.
Gewoon elke avond je huid schoonmaken (doe ik nooit, maar schijnt wel te moeten en goed te zijn voor je huid :stuck_out_tongue:) En dagcrème erop overdag.

Alsjeblieft GEEN CLEARASIL.
Dat is echt troep en veel te agressief.

Ik vind zelf nivea erg fijn voor mn huid.
Maar ik denk wel dat dat echt per persoon verschilt.
Ik heb geen gevoelige huid maar wel hele gevoelige ogen dus ik gebruik alles van nivea voor gevoelige huid, zodat t gewoon niet fout kan gaan.

Ik ben wel heel tevreden over de control it creme en de nachtcreme van nivea visage young. Verder moet je gewoon een goede facewash nemen, die heb ik ook van nivea…

Ik gebruik Nivea Visage en Vichy, werken goed. :slightly_smiling_face:
's ochtends een dagcreme, en als je make-up gebruikt, zorg dan dat je het elke avond er goed af haalt, en vervolgens je gezicht wassen met een reinigscreme. daarna kan je je gezicht doen met tonic of een nachtcreme. en 1 a 2 keer in de week je gezicht scrubben doet ook wonderen.

Vichy Normaderm!

géén clearasil!!

Het beste is om je huid niet te vaak te reinigen.
's avonds gebruik ik onder de douche sebamed (een wasblok. is pH-neutraal en zeepvrij!) als ik onder de douche vandaan kom gebruik ik nachtcrème maar dan voor de droge huid (ik heb gecombineerde huid, vandaar)
Maar dan kan jij beter talgbeperkende crème gebruiken.
Die hebben ze bij de kruidvat, blauwe verpakkingen met beetje rood&wit. Van kruidvat zelf.
Heet kruidvat young ofzoiets (geen idee!)

Voor het slapen doe ik ook slakkenslijmgel op, werkt bij mij ook wel.
Maar doe dat niet elke dag, want dan gaat je gezicht er heel erg aan wennen (zeggen ze)

Scrubben zal ik niet vaker dan 2x per week doen. Anders heb je kans dat t erger word. Ik heb scrubcrème van de Kruidvat met tea tree. Die is echt super fijn en goedkoop :slightly_smiling_face:

is die gewoon voor je gezicht dan?
want ik kan geen zarqa gezichts scrub vinden.

x

Je kunt het beste (mijn mening dan hè :wink: ) 's morgens en 's avonds je gezicht gewoon met reinigingsmelk reinigen en daarna slakkenslijm van de action erop :slightly_smiling_face:

Geen Clearasil!
Je zou eens kunnen kijken voor producten van Plante System. Ze zijn misschien wat duurder -¤14,95 voor 300ml wasgel- maar ze werken echt geweldig! Ze zijn op plantenbasis.

aha. het begint wat duidelijker te worden :stuck_out_tongue:

Doe eerst een test over wat voor huidtype je hebt. Volgens mij kan je dat op verschillende site’s doen. Dan vallen er al een heleboel producten af. :slightly_smiling_face: