Make-up en 13/14 jaar?

Ik ben 13 en word over 3 maanden 14.

Ik gebruik niet dagelijks make-up, af en toe gebruik ik concealer en soms doe ik licht wat oogschaduw op (je ziet het bijna niet omdat ik een bril heb).

Ik wil eigenlijk een beetje beginnen met het dagelijks gebruiken van make-up en ik wil het langzaam opbouwen. Mijn moeder zegt de ene dag: ‘doe is een beetje mascara op.’ en de andere dag zegt ze weer: ‘Waarom gebruik je mascara?’ Ik denk dat ze bang is dat ik een plamuurlaag ga aanbrengen.

Hoe kan ik langzaam beginnen met het dagelijks dragen van make-up, ik wil niet beginnen met mascara omdat ik het er toch uit wrijf en ik heb lange wimpers dus als ik één laagje aanbreng komen mijn wimpers al tegen mijn glazen aan.

Iemand tips? of eigen ervaring. Ik schaam me d’r een beetje voor om tegen mijn moeder te zeggen dat ik make-up wil gebruiken terwijl mijn moeder hier wel relaxt in is. Ze zei zelf tegen mij: ‘als je wilt kan je af en toe een klein beetje oogschaduw op doen.’

Je zou kunnen proberen een klein lijntje boven je oog te tekenen. Dit vergt wel wat oefening, haha. Je zou kunnen beginnen met bruin, dat valt iets minder op en dan kun je er zelf aan wennen en je omgeving ook :slightly_smiling_face:

Ik kan wel een lijntje tekenen haha! Heb het vandaag toevallig geoefend met een wing, maar als ik een wing maak is die vaak een beetje laag.

Ik heb zelf een donker getint huidskleurtje, zal het dan nog te zien zijn? Als ik bijv. donkere bruine oogschaduw doe zie ik alleen glittertjes op mijn ooglid.

Haha gelukkig! Daar had ik zelf wel wat moeite mee :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is een kwestie van uitproberen denk ik. Als je een nieuwe eyeliner gaat kopen kun je met de tester een lijntje zetten op de achterkant van je hand, dan zie je hoe de kleur op je huid staat.

Hahaha, thanks! Hoelang gebruik jij nu dagelijk make-up en hoe oud ben je?

Ik was volgens mij 13 toen ik begon. Ik deed eerst alleen oogschaduw en een lijntje onder of boven mijn oog, en toen later mascara en eh, betere lijntjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben nu 18 en ik doe meestal eyeliner met een wing, mascara en soms oogschaduw. Ik heb ook dagen waarop ik echt alleen maar mascara doe, want lui :stuck_out_tongue:
Lippenstift ook, maar dat zou ik pas doen als je wat ouder bent.

Ik had ook op die leeftijd een bril. Maar als ik een wimperkruller gebruikte kwamen ze niet tegen mn bril aan dus dat deed ik altijd want dat is echt mega irritant

Ik had mn 13e 1 laagje mascara, concealer en lippenbalsem (af en toe oogpotlood want in die tijd trok iedereen lekkere donkere kringen rond zn ogen thank god dat dit nu uit is)
Dat is wel prima en echt niet too much

Ik zou inderdaad nog niet te veel gebruiken. Mascara en wat lippenbalsem ofzo.
Als je een feestje hebt kan je eventueel iets meer op doen, maar voor nu zou ik het hier bij laten.