make up blijft niet zitten

's morgens doe ik altijd eerst concealer op mijn puistjes, enz enz.
daarna foundation & blush.
en mascara.

ook doe ik altijd eerst dagcreme op

het zit 's morgens altijd heeel mooi maar dan kijk ik op school ongeveer 3 uur later en dat is er al heel veel af ( de foundation)
wat kan ik hier aan doen?

een primer misschien die van loreal paris. hier heb ik geen ervaring mee maar zijn er meiden die dat wel hebben en willen die dat mij vertellen?

of weten jullie andere primers of manieren dat mijn make beter blijft zitten?

alvast bedankt!
xxxx

Misschien scrubben, waardoor het gladder is en je minder nodig hebt en het beter blijft zitten.

ik zou graag een primer willen proberen!

zijn er aanraders? liefst niet te duur zoals mac enz enz.
ik wil dat de foundation langer het liefst de hele dag mooi blijft zitten.

Als ik foundation gebruik, gebruik ik ook altijd een Primer van de Sephora. Die werkt heel goed… (toevallig vanaf donderdag 3 voor 10 euro als je geïnteresseerd bent)

okee fijn! maar helaas zit er hier niet een sephora in de buurt :frowning_face:

Niet te veel aan je gezicht zitten. (:

hihi dat doe ik ook niet maar ik heb een vette huid en het ‘glijd’ er zegmaar af.

Je probleem is heeeeeeel herkenbaar!

^ Dat heb ik ook zwaar vervelend dus ik heb foundation enzo maar opgegeven. Ik kan ook wel zonder :’)

Had een keer zo heel netjes opgedaan. 1 van maybelline en ik kwma terug thuis ik keek in de spiegel en ik kon wel janken. Helemaal oranje strepen alsof het er letter af was gezakt O_o Zo iets vaags. Sinds dien durf ik het niet meer op te doen :’) Ik dacht echt heb ik zo op straat rondgelopen ? T.T

ik kan dus niet zonder, erg onzuivere huid enzo.

met foundation en concealer is alles mooi bedekt en zie je het bijna niet meer.
maar dan aan het einde van de dag… oeh dan ben ik een monster.

Ik gebruik de primer van de Hema, heb geen ervaring met andere primers, maar deze werkt al aardig goed, me make-up blijft wel zichtbaar langer zitten. Het zit in een doorzichtig met zwart tubetje, met grijswitte crème er in en het heet make-up base, kost 3 euro.

Je hoort sowieso eerst foundation te gebruiken en dan concealer, maargoed dat terzijde…

Mijn make-up gaat er ook sneller af als ik eerst dagcreme opdoe, dit moet je namelijk eerst heel goed in laten trekken. Als je je make-up over die dagcreme smeert terwijl het niet ingetrokken is dan trekt je make-up er ook in zegmaar. (Heb ik mij laten vertellen hoor…) Je kan dus beter eerst dagcreme (in laten trekken), dan een primer, en dan je make-up.

Een primer kan ik je niet aanraden, ik heb nog geen primer gevonden waar ik geen puistjes van krijg, maar ik heb dan ook gewoon een gevoelige huid, dusja.

Mijn mascara blijft niet goed zitten …

Ik heb ook een onzuivere huid. Littekens ookal heb ik nooit veel puisten gehad, wijde pories en wat rode vlekjes maar ag ik overleef het wel zonder :’) Plus ik hoef me er ook niet druk over te maken haha

waterproof!

Misschien heb je hier wat aan ;p
http://forum.girlscene.nl…ic/list_messages/127663/0
En op deze pagina staat ‘het zuidere huid plan’
het was een handig topic, maar is nu samengevoegd met het algemene puistjes en acné topic …
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-puistjes-acne-topic-127663.msg9517361.html#msg9517361

Heel veel vrouwen/meiden guru mensen op youtube doen eerst concealer volgensmij.

Ik doe ook altijd eerst concealer en dan foundation, dat hoort volgens mij gewoon zo ? :’)

dagcrème goed in laten trekken anders is je basis te glad en glijdt je foundation er zo af :slightly_smiling_face:

hihi ja ik doe ook eerst concealer.

is maar net wat je fijner vind.
ik doe meestal eerst groene concealer op mn puistjes en roze onder mn ogen. en dan bruine dr overheen. foundation en dan wat je nog ziet aan plekjes weer met bruine en dan poeder.