make-up advies jongen

Hallo dit is misschien een beetje ongebruikelijk voor jullie,voel me ook echt een buitenstaander. Maar ik ben een jongen en ik heb een vraag en kan me geen andere plek bedenken om die te stellen. :flushed:
Heb dus een poosje tijd gehad van acne, maar gebruik nu benzenolperioxide, dus de puistjes zijn nu wel zo goed als weg. Mijn hele gezicht zit nu echter vol met allemaal rode vlekjes die de puistjes hebben achtergelaten. Deze trekken eigenlijk niet echt weg en wil ze eigenlijk wel een beetje verbergen.
Heb nu dus een foundation gekocht, maar omdat mijn gezichtshuid zo droog is geworden (vooral op de plek waar de puistjes zaten) wordt het meer een bende van gecamoufleerde schilfers :frowning_face:
Is er een product dat beter geschikt is voor mijn huidtype? Wil het namelijk wel graag een beetje wegwerken, maar ook weer niet zo’n fan van laag na laag makeup gaan smeren.
Weet iemand iets?
Groetjesssss

Bereid je voor op een storm aan ‘Jongens niet welkom!’ reacties. :wink:

Ik denk dat je met deze vraag beter bij een schoonheidsinstituut terecht kan, omdat je een ‘moeilijk geval’ bent. :slightly_smiling_face:
Als je huid droog is zou ik kiezen voor een hydraterende/bevochtigende creme (maar die snel intrekt, zodat je geen vettige huid krijgt en opnieuw puistjes).
Een foundation kan dan helpen verbergen, maar je moet dit al goed kunnen wil je het niet laten opvallen. Want ik vermoed niet dat je wilt dat dit zichtbaar is + dat je hier een pro in bent.

Dus vraag raad in een instituut en vraag dat ze je leren jezelf op te maken. Succes!

Gebruik een dagcrème.

Euh oh ?
Als het geen vreemde berichtjes zijn maar gewoon vragen als dit komt dat vrijwel niet voor hoor.

Een moisturizer en / of dagcreme opbrengen,in laten trekken en daarna pas een foundation opdoen !
Je kunt ook een BB cream proberen,een poeder zou ik niet doen want die drogen je huid nog meer uit.
En check of je foundation veel alcohol en / of parfum bevat die drogen je huid namelijk ook erg uit.

Foundation is eigenlijk de basis van je gezichts make-up. Het is daarom ook belangrijk dat je de juiste foundation kiest, anders ziet je gezicht er meteen een stuk minder mooi uit. Als je een foundation kiest is het belangrijk op de volgende dingen te laten:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-makeup-topic-voor-al-je-vragen-en-tips-302752.0.html

JA ik heb een oplossing haha, ik heb ook benzolpyroxide gebruikt, ik heb hiernaast de : creme corporelle (lichaamscreme) van Louis Widmer gebruikt, 1 woord: geweldig. Deze creme is voor een hele droge huid, ik heb zelf een gemengde huid maar voor mijn huid is hij ook super. De puistjes blijven langer weg en mijn huid is van heel vettig (toen ik puistjes had) naar heel droog (door de pyroxide) en nu is mijn huid normaal.

Jongens zijn niet toegstaan