Overal op internet en de social media duiken foto’s op van meiden die voor één keer een foto maken zonder make-up. Het begon allemaal met een Engelse campagne om kanker onder de aandacht te brengen. Mensen plaatsen een foto van zichzelf zonder make-up op social media en sturen daarnaast een smsje naar het kankerfonds. 24u na het delen van de hashtag #nomakeupselfie heeft het UK Cancer Research al 800.000 smsjes gekregen. Dit aantal is nog steeds groeiende!
Rond de campagne is nu een hele discussie losgebarsten. Er is kritiek op de campagne omdat het maken van een make-up-loze selfie niets te maken heeft met kanker. Andere mensen zeggen dat het, naast het helpen van het kankerfonds, goed is dat het internet eens meer make-up loos wordt. De instagram foto’s van beroemdheden ‘i woke up like this’ zijn niet de alledaagse realiteit. Iedereen zet alleen maar hun mooiste foto online waarbij de make-up ook nog eens die lelijke pukkel of die rode vlek verbergt.
Zelf vind ik het idee erg leuk. Ik verwacht niet dat we hierdoor allemaal massaal het kankerfonds gaan steunen maar het idee van een make-up-loos internet spreekt mij wel aan. Met make-up kan je veel verbergen en zonder make-up voelen veel meiden zich bloot. Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jullie er zonder make-up uitzien!
Dus geef je bloot en post hieronder je foto!
Ik zal vanavond zelf ook een foto maken en uploaden.