Make over voor kleine kamer, tips?

Hallo daar,

Sinds kort word ik helemaal gefrustreerd van mijn kamer, terwijl je kamer juist je eigen plekje hoort te zijn.
Hij is 265 cm breed en 300 cm lang. Dat vind ik persoonlijk al behoorlijk klein, maar er zit ook nog een schuin dak aan met inderdaad een dakraam, wat zowat al ¼e van de kamer inneemt. De hoogte onder het schuine stuk is vanaf de muur 85 cm en loopt dan steeds hoger op. Tegenover de schuine wand is een muur van 265 cm breed, maar die wordt al ingenomen door de deur, die naar binnen opengaat. Nu heb ik ook nog aan 1 muur van 300 cm een soort ingebouwde boekenkast en er lopen stangen van de verwarming aan de onderkant door de kamer. Ik zal wat foto’s toevoegen, want volgens mij snap ik het zelf ook niet meer.

Vanaf de overloop:

De muur met ingebouwde boekenkast:

De muur met de deur:

Andere muur met nog een schuin stukje, dit is de grootste muur zonder poespas:

Het/de dakkapel:

~ Let niet op die half afgemaakte One Direction collage op de grootste muur, die moet ik nog steeds afmaken, hihi. ~

Heeft iemand tips en hiermee ook meubels en kleuren? Ik wil alles gaan vernieuwen. :slightly_smiling_face:

EDIT: De muren wil ik dan ook sowieso gaan doen en dat in van die heerlijke fleurige knalkleuren, weg met dat wit.

Lichtbruine muren, met witte/roze/zilveren accentjes.
Vind ik persoonlijk leuk !
Veel succes :flushed:

Het eerste wat ik zou doen is alle posters weghalen, die laten het nog kleiner lijken, maar dat is vast niet mogelijk haha.

Ik ben bang dat dat niet gaat, haha. Dat is juist het enige wat die hele kamer een beetje opvrolijkt, maar dat wordt wel een collage op een muur, dus misschien dat het dan anders lijkt.

Mooie witte meubels, en beetje donkergrijze muren! En dan met accenten (kussens-fotolijstjes-enz) in de kleur die je zelf het mooiste vind! Je kasten verven geeft vaak ook al een heel leuk effect =) X

Ik moet zeggen ik ben net als sugarspider geen fan van de posters. Waarom maak je geen photowall met lijstje. Dit ongeveer en dan met posters van OD in die lijstjes. En dan op de muur met de deur.

En dan iets van een spiegel aan die wand met de half afgemaakte collage. Ik heb altijd het gevoel dat met spiegels de ruimte wat groter lijkt.

Verder als je meer opberg ruimte wilt heeft ikea speciale planken voor schuine muren.
dit:

http://www.ikeafamily.be/nl/sites/default/files/imagecache/article_image_full_zoom/article_image/ikea_ekby_inspiration_3.jpg

Heel erg bedankt voor de tips!
Ik ga zeker IKEA even bezoeken met die planken.

Spiegels maken je kamer groter heb ik ooit gehoord, misschien is dat ooit het proberen waard?

Opzicht wel, ik loop al een tijdje met het idee voor een beautyblog in mn hoofd, dus dan is een eigen spiegel wel makkelijk. Bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:

zorg er wel voor dat je niet te veel losse spullen in verschillende kleuren op je kamer hebt, dat maakt het snel druk en voller. en lijkt het alsof er minder ruimte is!

Graag gedaan :slightly_smiling_face:

xoxo

Zo klein vind ik je kamer helemaal niet. Ik heb pas een kleine kamer en ik weet niet wat ik ermee moet doen. Ik kan niks!

leuke kamer vooral poster van one direction :flushed:
het is helemaal niet klein

het wit doet je zolderruimte juist goed. donkere kleuren maken het ook donker en dat doet je kamer absoluut geen goed met die schuine daken. Gebruik wat je hebt zou ik zeggen, kijk naar je lievelingskleuren en kies daar dan de lichtste tinten van uit. Knalkleuren kun je beter vermijden met zo’n kleine kamer. je moet nooit een kleur zetten tegenover de ingang. dan ‘bots’ je alleen maar tegen de muur en lijkt je kamer nog kleiner.
Ik zou alleen de muur waar de deur inzit een kleur geven en 1 van de 2 zijmuren. behang vindt ik persoonlijk beter, maar als je er nog iets op wilt hangen is waarschijnlijk verven beter. Ik zou de andere muren vrij laten van posters en dergelijke. anders komt alles te veel op je af. de rest van de kamer zou ik zoveel mogelijk wit houden met wat kleuraccenten. ik werk zelf altijd met drie kleuren… hoofdkleur 1 (je lievelingskleur?), hoofdkleur 2 (wit) en een decoratiekleur die goed samengaat met hoofdkleur 1… :stuck_out_tongue:
verder is het belangrijk bij kleine kamers dat je zo praktisch mogelijk inricht. alles moet een functie hebben, dus niet dingen kopen puur omdat het zo mooi staat. :wink:

wat ik deed voor mijn kamer was een simpel plattegrondje maken en die ook inkleuren om te kijken hoe kleuren met elkaar werkten. Ook surfde ik heel wat op Ikea.nl om te zien of ze leuke meubels hadden die pasten in mijn kamer. dus dat is ook een idee. :stuck_out_tongue_winking_eye:
voor de rest… doe wat je gelukkig maakt! ik zou zelf nooit posters plakken tegen de muur, maar als jij dat leuk vindt moet je het vooral doen! :slightly_smiling_face:

:upside_down_face:

Liza?

Sorry late reactie :slightly_smiling_face: maar je kan ook nog vrolijke lichtjes in je kamer hangen :wink:

Ik vind je kamer nu al leuk, hij is nou eenmaal klein. Ik zou echt niet felle kleuren doen zeker in zo een kleine kamer ik denk dat dat erg snel verveeld en ik vind dat erg lelijk! Ik zou wel een mooi beddengoed kopen, en ik zou de boekjes posters wegdoen en mooie luxe posters kopen bij bijvoorbeeld allposters. Kijk daar maar.

Wit maakt je kamer juist groter en ruimtelijker, geen knalkleuren gebruiken dus. Mocht je wel echt voor kleur willen gaan, kun je het beste lichte (pastel) kleuren gebruiken :grin:

Precies. Met zo’n kamer kun je alles doen? Mijn kamer is/was een babykamer. Dus ik heb i.p.v. een gewone lamp zo’n babylamp met kant eromheen. Maar stiekem vind ik het wel leuk, want nu kan ik mijn mini-kamer in een vintage grot maken xD Ik kan werkelijk niet verven/behangen etc. Maar ik kan tenminste het ietwat leuker maken.

Ik vind het juist een heel leuk kamertje waar juist een heleboel mogelijkheden mee zijn!