Make him yours

[i]Hee allemaal!

Ik heb een tijdje rondgezocht op het forum naar een groot versiertopic, maar ik kon hem niet vinden. Alleen wat kleinere topics over hoe je een jongen moet versieren tijdens uitgaan bijvoorbeeld. Duss daarom dacht ik, misschien is het handig om een wat groter topic te maken, waarin versier & flirttips staan voor:

• jongens die je nog niet kent
  • jongens die je wel regelmatig ziet, maar niet echt supergoed kent
  • jongens bij je op school
  • enz.

Dus post hier je tips over gespreksonderwerpen, de beste flirttechnieken, deel je ervaringen, stel je vragen & al dat andere,[/i]
'nd make him yours :smirk:

Ik zal gelijk even wat tips posten die ik in andere topics heb gevonden =D

1. Nonchalante gesprekken
Het is altijd handig als je de jongen in kwestie al (via via) kent. Dit geeft een onopvallende reden om met hem te praten. Praat met hem over school. Dit is iets dat jullie gemeen hebben, en als het goed is vinden jullie het allebei niet zo vreselijk leuk. Vraag en zeg dingen als “wat heb jij nu voor les?’, ‘oh okee, leuk. Ik heb …[naam vak]’ of ‘Oh, dat vak/die leraar haat ik!’.
Let op: Praat niet te veel over jezelf, maar vraag vooral veel dingen aan hem. Ook moet je ervoor zorgen dat je niet te zeurderig overkomt, hier kunnen jongens niet tegen. Ook kan lachen om zijn grappen helemaal geen kwaad.

2. Gemeenschappelijke onderwerpen
Zoek uit wat hij leuk vindt, en vindt iets dat je met hem gemeen hebt naast school. Verdiep je er een beetje in (dit is niet altijd nodig) en heb het erover met hem. Lees je dezelfde boeken? Vraag naar zijn favoriet. Kijken jullie graag voetbal? Praat over de wedstrijd die gisteren op tv was. Zorg ervoor dat het, op een nonchalante manier, iets van ‘jullie tweeën’ is.

3. Signalen afgeven
Laat subtiel merken dat je hem ziet zitten. Raak zijn arm af en toe aan als je met hem praat, kijk net iets te lang naar hem. Vraag zogenaamd onopvallend of hij al een vriendin heeft, wat voor meisjes hij leuk vindt… Let op: mocht hij bezet zijn, geef de moed niet op. Blijf vrienden met hem. Als het uitgaat tussen hem en zijn vriendin, dan heeft hij altijd jou nog om hem te troosten.

4. Onopvallend daten
Spreek iets af met hem, maar als groep. Nodig mensen uit die je allebei aardig vindt. Je kunt natuurlijk met zijn allen naar een café of gaan dansen, maar het leukst is als je iets doet met betrekking tot een gemeenschappelijke interesse (dit is natuurlijk ook te combineren met naar de kroeg gaan!). Kijk een voetbalwedstrijd of de nieuwste anime-dvd bij jouw thuis, ga naar een concert in een park, et cetera et cetera.

5. Jou en hem
Dit is misschien een moeilijke stap, en het vergt wat moed: vraag hem mee uit. Met alleen jullie tweeën. Maak er geen big deal van, dan doet hij dat ook niet (hopelijk). Uit eten of op een terras gaan zitten is misschien niet zo’n goed idee, omdat je niets anders hebt om je op te concentreren dan elkaar en het gesprek, zodat er vervelende stiltes kunnen vallen. Natuurlijk kan je wel wat met hem gaan drinken na de film/de wedstrijd/het concert waar jullie zijn geweest. Dit zou voldoende gespreksstof moeten leveren.

6. Herhalen en opvallen
Herhaal de voorgaande stappen in willekeurige volgorde. Als je dit niet wilt overhaasten, moet je het rustig aan doen. Verder nog wat korte basistips, om op te vallen bij die ene jongen (of meerdere) op een positieve manier:

• Spreek hem aan als je hem tegenkomt/ Als hij je niet ziet, dan moet jij naar hem toe. Hij is niet helderziend, remember?
  • Zorg ervoor dat je er verzorgd en hygiënisch uitziet. Hiermee bedoel ik: geen geplamuur op je gezicht, maar fris gedoucht, met schoon glanzend haar en schone nagels. Dit is altijd aantrekkelijker dan een of ander stinkend kind.
  • ZEUR NOOIT! (of in ieder geval weinig). Jongens hebben een zeur-allergie.
  • Wees geen muurbloempje. Verlegen kan schattig zijn, maar hij merkt je niet op als hij je niet kan zien omdat je op lijkt te gaan in het behang.

7. Onderneem actie
Dit is de laatste en waarschijnlijk de moeilijkste stap uit het plan: zeg het duidelijk, zonder omwegen of hints. Vertel hem dat je hem heel erg leuk vindt, en vraag of hij hetzelfde denkt. En niet bij de pakken neer gaan zitten als het niet zo is, iedereen loopt wel eens een blauwtje. En geen enkele jongen is het waard om over te huilen.
Je kent het wel: je staat in de discotheek of op een feestje en je ziet Hem. Knap en he-le-maal te gek. Wat doe je ? Duh, flirten natuurlijk. Maar hoe ? En wat als hij op je af stapt ? Ik geef je een paar flirttips.

Straal zelfverzekerdheid & positivisme uit
Sta niet met je handen in je zakken of met een ontevreden, arrogant hoofd. Straal geluk uit en zorg dat je zelfverzekerd overkomt! Een jongen wil geen meisje dat op haar nagels bijt van de zenuwen of stottert.

Besteedt aandacht aan je uiterlijk
Zorg dat je er perfecto uitziet. Okee, als een topmodel hoeft natuurlijk niet, maar ben verzorgd. Dat betekent: schoon ondergoed, geen vuile kleren, een goede deo, handen gewassen, nagels goed verzorgd (geen vieze zwarte randjes…) en een lekker luchtje op. Tip: zie je Hem en hij jou nog niet, werk dan gauw effe je lipgloss bij.

Oogcontact
Kijk hem subtiel aan (niet staren!!). Kijkt hij? Dan kijk jij weer eventjes weg. Herhaal dit één à twee keer, maar zorg dat je snel werkt. Niet dat hij na een minuut nog jouw blik moet vangen, want dan is ie natuurlijk al lang met iets anders bezig. Kijkt hij na een paar keer nog steeds niet ? Ga dan dichterbij staat of praat wat harder tegen je vriendinnen - niet gaan schreeuwen of overdreven doen, dan lukt het nooit meer. Op een gegeven moment zal -ie echt wel kijken. En zoniet, dan is hij niet geïnteresseerd, heeft hij al een vriendin of is het gewoon een sukkel.

Stap op 'm af
Ga naar hem toe, ook al is dit het ALLERlastigste deel van het hele spel. Doe niet aan flauwe of onoriginele openingszinnen, want daar houdt niemand immers van. Probeer gewoon te vragen wat hij van deze disco/feest/ruimte vindt, of hij er vaker is geweest, wat hij van dit liedje vindt, enzovoort. Als je écht niets weet, verzin je maar iets stoms. Maar let op: denk wel een beetje na. Niet vragen om de tijd als je een horloge om hebt of er naast je een klok hangt. Ook niks over het weer zeggen (je bent tenslotte binnen…).

Toon interesse en luister
Ben je eenmaal aan de praat geraakt, let dan vooral op hoe je doet. Niet teveel, want dan gaat het opvallen. Probeer vooral écht naar hem te luisteren, lach om zijn grapjes (ook al zijn ze saai), maar doe vooral niet te overdreven. Dan haken jongens al snel af - ze willen geen fake iemand. Vraag naar zijn hobby’s, interesses, sport en school. Ga niet té persoonlijk - vragen hoeveel broers of zussen hij heeft, wat zijn doopnaam is of wat z’n vader doet is absoluut not done. Praat ook enigszins over jezelf. Niet teveel, dan kom je egoïstisch over. Maar ook niet te weinig, dan lijk je misschien verlegen of preuts.

Don’t I
Praat nooit of te nimmer over je ex. En zéker geen negatieve praat. Zelfs “complimentjes” zoals zeggen dat hij veel knapper is dan ‘die lelijke exvriend’, mogen ECHT NIET. Doe je het (per ongeluk) wel, zorg dan dat je er niet over doordraaft, maar ook niet snel over iets anders beginnen. Jongens kennen deze regel namelijk ook.

Don’t II
Geef jezelf niet te snel bloot en zoen nooit te snel. Jongens willen immers altijd ‘jagen’. Als jij jezelf geeft, is voor hen de jacht voorbij en zullen ze al snel afhaken. En door zo’n acties krijg je al snel een soort slechte reputatie.

Tip
Als je ergens komt waar je al eens ooit een leuke jongen bent tegengekomen, maak dan een ‘leuke’ opmerking. Als hij bijvoorbeeld snel zijn drankje drinkt, zeg je: ‘zo, heb je dorst?’ (niet lullig overkomen…). Hij zal waarschijnlijk ook leuk reageren en lachen. Vanaf dat moment is het ijs als het ware gebroken en kun je de volgende keer makkelijk een gesprek aanknopen !

Dit heb ik uit andere kleinere topics gehaald:
OOGCONTACT!
veel lachen
zelfvertrouwen hebben ( niet te veel dat word arrogant!)
vrolijk zijn
naar hem kijken
op hem afstappen als je dat durft

Héél veel oogcontact maken en wat lachen enzo…
En dan op die jongen in kwestie afstappen en hoi zeggen ofzo…
Er rolt dan vanzelf wel een gesprek uit;)

ik maak oogcontact, na ongeveer 5 seconden kijk ik 1 seconde naar beneden daarna glimlach ik naar hem. Meestal komen ze daarna wel op me af. Als hij dat trouwens niet doet, maar wel blijft kijken stap ik op hem af, begroet hem en vraag of hij het hier leuk vindt (:

Zolang jij maar gewoon uitstraalt dat je lekker in je vel zit. Gwn lekker geurtje op doen en naar hem lachen. Veel lachen, daar vallen jongens op. Lekker jezelf zijn niet ineens heel raar gaan doen ofzo. En als hij laat merken dat hij je gewoon niet zitten dan moet je ook echt niet doorgaan want daar heeft hij dan helemaal geen zin meer in hoor.

Als het een jongen bij je op school zit kan je best wel veel doen. Op de 1 of andere manier naast hem zitten en je boek niet bij je hebben, dan moeten jullie uit 1 boek lezen en zit je best wel dicht bij elkaar. Als je dan ook aardig doet en oeps waar zijn we fluistert heb je best wel connection.

En dan wij hebben op de gang van die klapdeuren, je moet dan voor hem lopen en lopen kletsen met een vriendin, en dan de deur niet open houden en dan achter je kijken en hem dan net op tijd toch openhouden terwijl je naar je vriendin kijkt en doorkletst. dan ff heel vluchtig naar je lover kijken en lief verlegen en verontschuldigend lachen en weer door praten met je vriendin.

En verder, iedereens tas staat wel eens open, dus als die van hem open staat en je loopt langs stop je ff en zegt bv Koen, je tas staat open en doet hem ff heel snel met 1 hand dicht en loopt weer door.

En ook, maar dan moet je hem wel best wel goed kennen, als je lachruzie hebt met een vriend van je naar je lover toe lopen en zeggen Koen, ik vind hem eng, bescherm me:P ofzo. Lachen hoor, en je tong uitsteken naar die andere vriend. Meestal gaat je lover dan lachend voor je staan en duwt je achter hem ofzo (zoooooooooo lief!!!) of geeft je een knuffel en zegt Ach meis ofzo. Dan moet je andere vriend ff afdruipen (nog steeds lachend hoor) dat jij dn tegen je lover iets zegt van wow jij hebt echt effect, bij jou zou ik me wel veilig voelen:D of dat je vriend je bij je arm neemt en lachend zegt nee ze gaat met mij mee ofzo en dat jij lachend naar je lover weer met hem mee gaat.

En voor de rest veel oogcontact he. en een pluisje van zijn shirt of wimpertje van zijn wang halen zonder heeeeeeel flirterig te doen. Of zeggen wow ik heb net mijn handen vergeleken met die van Eric het is echt zoon verschil :O. En dan gaan jullie handen van jou en je lover waarschijnlijk ook tegen elkaar om te kijken hoe het met jullie zit.

En wat ik had, maar die jongen zat niet bij me op school, we waren op kamp en we zaten allemaal binnen en er waren nooit stoelen genoeg, dus ik heb heeel vaak op zijn leuning gezeten, dan moet je alleen niet super flirterig doen gewoon doen alsof je het normaal vind. En ook we waren allemaal aangeschoten en we gingen een spelletje doen eerst dat je iets op een briefje moest schrijven wat niemand anders mocht weten, en dat je dan toch heel stiekem met je lover overlegt wat jullie hebben geschreven. Dat is lachen, en omdat het “geheim” is zijn jullie echt samen met zijn 2en bezig weetjewel niemand anders. en dan met een ander spelletje, een zin doorfluisteren je kent het wel. Naast je lover zitten en dan moet hij in jouw oor gaan fluisteren of jij in ht zijne. leeeuk(A)

beetje flauwe dingen zeggen/doen
bv: als je naast hem staat van…
he, schuif is op en dan heel ondeugend/schijnheilig kijken en met je kont hem weg duwen, dan snel de andere kant op kijken.

Nicee!

Handig zo in 1 topic :slightly_smiling_face:
Ik ga je tips lezen, haha.

heeel handig :grinning:
maar hoe moet dat dan als je hem maar 2x hebt gezien nooit in RL met hem hebt gepraat maar dat je hem hebt toegevoegd op hyves en toen zat je met hem op msn
maar hoe doe je dat dan op msn?? x’D

Handig :stuck_out_tongue:

1. Onderneem actie
    Dit is de laatste en waarschijnlijk de moeilijkste stap uit het plan: zeg het duidelijk, zonder omwegen of hints. Vertel hem dat je hem heel erg leuk vindt, en vraag of hij hetzelfde denkt. En niet bij de pakken neer gaan zitten als het niet zo is, iedereen loopt wel eens een blauwtje. En geen enkele jongen is het waard om over te huilen.

Dit heb ik gedaaan via SMS.
maar ik krijg er niks op.
hij is heeeeel verlegen en volgensmij weet ie niet echt hoe hij moet reageren
we waren laatst een stuk ‘closer’ (niet gezoend ofzo hoor. maar samen geslapen in de bus enzo :stuck_out_tongue: )
maar nu stuurt ie niks terug
wat moet ik ;(

upje

Wat handig!

Ooh, dat is kut :
wanneer heb je dat smsje verstuurd?
want het kan ook zijn dat zn btg op is ofzoiets toch :slightly_smiling_face: ?

Tegen hem gaan praten op msn =D
interesse tonen enzo, soms een wat flirterige opmerking maken…
maar ik ben hier zelf ook heel slecht in
vandaar dat ik dit topic heb gemaakt ;p
ik zal even voor je gaan kijken in dat topic msnflirt :slightly_smiling_face:, dan post ik daarvan een paar tips erbij :slightly_smiling_face:

ik heb t woensdag verstuurt…
we hadden donderdag nog school maar toen heb ik hem helemaal niet geziien. want als ik hem had gezien had ik misschien wel een beetjj aan zn hoofd gezien wat ie nou dacht.
maar dat ging dus niet.
ennee donderdag heb ik hem een ‘neutrale’ sms gestuurt; met gwn
hee ik zag je vandaag niet en hoe is je rapport en ga je nog antwoorden op msn sms van gister?

maar daar kreeg ik ookal niks op
en toen we nog smsden toen stuurde hij wel smsjes terug maar echt een uur later…
maar hij heeft een abbo denk ik…

Tips voor op msn, (uit het topic msnflirt)

• zeg dat je even weg bent en zo terug komt [ookal is dit misschien niet zo…], dan kun je ook zeggen bijv. ‘niet stiekem weggaan he!:P’
    -je kunt zeggen dat je het koud hebt en dan kijken hoe die reageerd xD en hopelijks zegtie iets liefs ^^
    -gewoon vertellen wat je morgen gaat doen of wat je nog moet doen, en daarna vragen wat hij gaat doen… [of andersom]
    -of zeg dat je nog even wat belangrijks moet doen/opzoeken/whatever maaaaaar dat hij gewoon mag blijven praten ^^
    -vertel wat voor liedje je luisterd en vraag of hij die ook goed vind [als je slim bent kijk je ff wat voor muziek hij leuk vind (op hyves bijv.) en verdiep jeje er ff in xD]
  • als ze status op afwezig staat kun je zeggen:
    -zo meneer [voorletter of naam], dus jij bent zo afwezig?
    of ben je er stiekem gewoon? ^^
  • ik heb eens een vraagje, zou je *liedje* voor me willen downloaden ? want hij download niet op mijn computer:$’
    en als hij het dan download 'dankje, je bent een schat *vette knipoog* ’
    erg bekend, maar het werkt.
  • heel eerlijk zijn.
    gewoon zeggen wat je normaal niet durft te zeggen.
    en daar ga je dan over praten?
    of je begint over de laatste keer dat je bij hem was,
    en dan zeggen dat ie dr zo lekker uitzag.
    en dat zn haar zo mooi zat.
    dan gaan ze heel lief doen heur

handig topic! ik heb morgen een ‘‘date’’ met een jongen. maar het begon als een grapje en toen vatte hij het serieus op, ik wil eigenlijk helemaal niet. :blush:

Superhandig topic!
Haha, ik ga dit zeker blijven volgen. :]

hahaha, misschien blijkt ie wel heel erg leuk zijn =D ?
maar wat voor grapje had je dan gemaakt… ?
want ik denk dat er net als ik nog wel meer meiden zijn die willen weten hoe ze van een grapje een date kunnen maken :stuck_out_tongue:

laat tijdens de ‘date’ gewoon duidelijk merken dat je alleen vrienden wilt zijn en niet meer :slightly_smiling_face:

Als ie op dat andere smsje ook niet had gereageerd kan het zijn dat ie over zn abbo heen is…
je kan het ook via msn vragen, of in RL, want als ie dan niet reageert dan weet je dat hij jou wss niet leuk vind, want op msn heb je niet het probleem dat je over je bundel heen kan ofzo :stuck_out_tongue:
maar dan zou ik het wel een beetje grappig brengen, niet te serieus, want anders kom je mss een beetje wanhopig over ofzo xD maar ik heb geen idee hoe je het dan precies zou moeten brengen ;p

Zijn er nog meer mensen met tips =D ?
Wat zijn nou leuke gespreksonderwerpen om met een jongen over te hebben…
dat vraag ik me altijd af als ik met een jongen aan het praten ben & want het valt altijd zooo snel stil :
dus, tips :grinning: ?