mainstream media

Ben ik de enige die niet van de mainstream media houdt? Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld muziek van Rihanna en grote artiesten die vrienden wel luisteren. Ik vind er echt niks aan en het voel me echt anders ofzo. Misschien beter ook want iedereen is anders, maar het is net alsof iedereen er naar luistert terwijl ik zoiets heb van waar is de echte muziek?

Definieër ‘echte’ muziek. Al snap ik wel wat je bedoelt met niet naar top-40 muziek luisteren.

nou muziek wat je raakt. Maar ik bedoel meer de muziek van nu is allemaal hetzelfde en het allemaal zo goedkoop. Iedereen doet elkaar na bijvoorbeeld Miley Cyrus. Dat vind ik echt geen muziek. Muziek is voor mij iets wat je raakt snap je? Maar iedereen zijn eigen mening

Dan zoek waarschijnlijk niet ver genoeg want ik houd ook niet van Rihanna maar er is echt wel nieuwe muziek die ook op de radio wordt gedraaid die ik super goed vind.
Andere mensen worden wel geraakt door de muziek van Miley Cyrus. Of ze vinden het gewoon leuk om te horen. Who cares. Of je het nou wil of niet het is muziek.
Ik zou zeggen luister wat je wel leuk vindt, het zal me een worst wezen of het ‘echt’ of ‘nep’ is, muziek is persoonlijk en bedoeld als vermaak. Als je je beter dan anderen voelt omdat je zogenaamd naar ‘echte’ muziek luistert en zij niet, dan doe je iets verkeerd.

Ik houd van jou.

Ik vind alles wel leuk

Ik vind mezelf helemaal niet beter dan een ander. Ik zeg alleen dat het zo lijkt dat muziek steeds meer eentonig word. Ikzelf houdt heel veel van muziek en muziek is voor iedereen anders dat klopt.

Luister dan muziek die je wel leuk vindt?????? Wat wil je anders??? Dat de muziek die jij niet leuk vindt verboden wordt????? Want ik snap het niet???

Nee natuurlijk ga ik het niet verbieden. Ik was gewoon benieuwd naar mensen welke muziek ze leuk vinden en welke muziek niet. Het is niet bedoeld als een aanval. Ik houd zelf persoonlijk niet van de mainstream music, maar dat is mijn mening. Ik val niemand aan.

Oke, maar wat is je vraag? Wat wij leuk vinden?
Ik luister echt alles van pop tot heavy metal en van punk tot elektronisch.
Voornamelijk alternatieve rock/ indie tho.
Ik vind “mainstream” alleen raar klinken, want volgens mij zijn er net zoveel metalheads als mensen die naar Katy Perry o.i.d. luisteren.
En bijvoorbeeld Imagine Dragons is ook super populair en wordt vaak op de radio gedraaid. Ik vraag me af of je zoiets ook geen echte muziek vindt?

Ik vind het persoonlijk echt achterlijk wanneer mensen zeggen “ja die muziek die jij luistert is geen echte muziek” alleen maar omdat ik echt een pop-fanatic ben. oké jij bent niet mainstream/luistert niet naar “mainstream” muziek. Wil je nu een award? Ik word zó moe van het vergelijken van “mainstream” en geen mainstream. Muziek is muziek. Aan het einde van de dag doet het 't zelfde met ons, toch?

ikzelf luister niet naar rock/heavy metal. Iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik bedoel meer van dat muziek nu anders is dan eerst. Muziek is voor mij emotie en passie. Voor een ander is muziek misschien anders. Je hoort meestal dezelfde nummers op de radio en soms klinkt het allemaal hetzelfde. Dezelfde muziek dezelfde tekst. Heavy metal is weer alternatief en hoor ik niet vaak op de radio zoals q music en slam fm. Zelf luister ik ook naar muziek die andere leeftijdsgenoten niet luisteren. Ik luister gospelmuziek maar ook gewoon acoustic liedjes. Ik zelf ben fan van de gitaar. maar ik vind eigenlijk heel veel muziek wel leuk om naar te luisteren. Ik heb niks tegen mensen die naar andere muziek luisteren die ik bijvoorbeeld niet mooi vind. Muziek is persoonlijk.

Trouwens ik vind het gewoon interessant om over muziek te praten. Ik denk dat iedereen muziek mooi vind. We luisteren er elke dag naar. :upside_down_face:

Mainstream muziek heeft meestal zo’n negatieve klank, vind ik. Daarnaast wordt het vaak ook verkeerd gebruikt. Mensen vinden de muziek die nu in de top 40 staat bijvoorbeeld mainstream, in negatieve zin. ‘Iedereen’ luistert het, maar vervolgens vinden ze de Beatles o.i.d. wel helemaal fantastisch. Dat is prima, maar de Beatles waren in hun tijd in principe ook ‘mainstream’. In die zin vind ik dat het vaak verkeerd wordt gebruikt.

Ik hou zelf ook niet van de meeste muziek die in de top 40 staat en die op de radio komt, dus vandaar dat ik lekker muziek luister via m’n laptop/ipod. Ik hou het meest van indie/alternatief, maar ook van oude rock en roll, blues, etc. En toch komen er af en toe ook nummers voorbij op de radio die ik wel erg goed vind en die vervolgens in de top 40 belanden.

Er is best goeie gitaarmuziek op de radio hoor. (Jake Bugg :smirk: (nee maar echt hij is echt goed ik ben naar zijn concert geweest))
Maar stel dat ze gospelmuziek op de radio zouden draaien, stel dat dat de nieuwe trend was. Dan zou je toch ook alleen hetzelfde horen? Zou je het dan nog luisteren, of wordt het dan te mainstream voor je?

helemaal eens