Mailen of niet?

Hoi!!
Ik heb even een vraagje, over wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Ik heb de afgelopen jaren anorexia gehad, heb het nog niet helemaal overwonnen maar geen zorgen heb al wel weer een gezond gewicht.
Ik ga dit jaar op reis met school en het is best wel lang en omdat ik nu in het eerste jaar zit weet niemand dat ik anorexia heb of heb gehad.
Maar als ik op reis ga met school dan weet ik van mezelf dat als niemand het weet dat ik dan terug ga vallen. En ik ben ook bang dat we iets gaan eten wat ik totaal nog niet aan kan want ik hou me nog aan een eetlijst en daar kan ik nog niet van afwijken. Dus zo maar uit mezelf andere dingen kunnen/willen eten.
Moet ik dit nu voor mezelf houden en het proberen als we op reis gaan? Of moet ik een docent gaan mailen hier over.
Ze hoeven met niet te dwingen, dat is ook niet de bedoeling maar als iemand het weet en er op let dan kan ik me meer aan de regels houden dan dat niemand het weet.
Ik durf niet zo goed te mailen want ik ben bang voor de reactie en weet ook eigenlijk niet welke docenten mee gaan. Alvast bedankt!

ik zou een docent mailen, hoe moeilijk het ook is. Je hebt er niets aan als je weer gaat terugvallen. Heb je geen goede vriendinnen in de klas die met je meekunnen om de situatie uit te leggen die er vanaf weten?

Ik zou inderdaad wel enkele mensen (je docenten of een aantal klasgenoten) inlichten. Zij kunnen je helpen en begeleiden (misschien zelfs zorgen dat jij gewoon de dingen van je eetlijst kunt eten) zodat je hopelijk geen terugval gaat krijgen. Snap dat het moeilijk is, maar voor je eigen ontwikkeling en voortgang lijkt het me wel ontzettend belangrijk.

Heb je anders geen vertrouwenspersoon op je school die je kan mailen? Die kan je vast helpen en eventueel nog contact voor je zoeken met andere docenten. Een vriendin of ander klasgenootje inlichten zal ook goed helpen denk ik!

Ik zou persoonlijk naar een docent gaan die mee gaat en waar jij je het meest comfortabel bij voelt! Ook zou ik een klasgenootje inlichten die je vertrouwt. :slightly_smiling_face: Echt goed en knap trouwens dat je het bijna overwonnen hebt en zelf zoekt naar steun!

Dank jullie wel voor jullie reactie!
Misschien ga ik toch wel aan iemand vertellen. Ik denk niet aan klasgenootjes of ten minste nog niet.
Denk dat ik mijn mentor van mijn opleiding ga mailen voor een afspraak, zodat ik het dan ga zeggen of gewoon uitleggen via email (:

Ik zou wel gewoon mailen, dat zijn ze ervan op de hoogte mocht er iets gebeuren.

Zou ik dat nu dan al doen of later pas? Want het is pas over 3 maanden

Ik zou het wel een tijdje van te voren doen! Dan kunnen ze misschien rekening houden met bijv. de restaurants waar jullie gaan eten, of catering of hoe jullie eten op de reis ook geregeld wordt!

Super knap trouwens, ben trots op je!

Ik zou indd ook mailen. Het kan nu dan weten ze er vanaf of je kunt het ook nog wel over een maand doen maar als je het nu doet, dan ben je er vanaf.
Succes!!

Ik heb nu een afspraak gemaakt. Ik vind het zoooo spannend!!
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, want ik denk niet dat ze de hele tijd op mij willen letten. Wat logisch is want we zijn op excursie.
Hoe moet ik het, het beste uitleggen??

Gewoon rustig vertellen dat je anorexia hebt (gehad) en dat eten nogal moeilijk ligt bij jou.

Dit ja, leg gewoon eerlijk uit waar je problemen mee hebt gehad en wat nog steeds een probleem voor jou is. Het is even vervelend en door de zure appel heen bijten maar zo kunnen ze in ieder geval rekening ermee houden en kun je hopelijk ook evt. vervelende situaties vermijden.

Ja misschien kun je het uitleggen zoals je het hier boven hebt beschreven

Oke bedankt! Ik ga het proberen :flushed: