Magister klopt niet

Hey,

Ik wil graag havo doen en ik hou mijn cijfers dus heel goed in de gaten maar ik heb zo net een foutje ontdekt. :bored:
Voor Frans stond ik een 7.1. Een week geleden had ik een 5,8 gehaald waardoor mijn cijfer naar een 7 ging (dit weet ik 100% zeker, mijn weging is ook niet omhoog gegaan) Nu heb ik vanmiddag een 8,8 gehaald voor een kleine toets en is mijn cijfer naar een 6,9 gegaan?

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Moet je dan contact met Magister opnemen? Mijn docenten zeggen namelijk altijd dat het dan niet aan hun ligt. Maar aangezien ik naar havo wil maakt een puntje wel veel uit…

Thanks!

Dit is inderdaad wel een beetje raar. Misschien eens proberen om zelf het gemiddelde uit te rekenen en kijken waar je zelf op uitkomt? Als het dan niet klopt kan je misschien contact opnemen met de ICT bij jullie op school. (Ik weet eigenlijk niet wie daar over gaat)

Toch maar eens aan je docent vragen of ze niet iets fout hebben ingevoerd. Het hoort niet zover ik weet. Anders kan je nog vragen of ze het zelf aan het einde van het jaar nog berekent, zo niet kan je nog vragen of ze dat wel wil doen voor jou.

Het is aan school om er voor te zorgen dat cijfers correct staan ingevuld. Wanneer het systeem (ik denk dat Magister dat is?) niet goed werkt ligt de verantwoordelijkheid nog steeds bij school om hierover te communiceren.
Vraag bijvoorbeeld je desbetreffende docent met wie je hierover contact mee moet opnemen en laat het diegene oplossen. En ik zou ook zeker je mentor/tutor hier over inlichten via de mail.

Kan je in magister niet ook zien hoe zwaar de cijfers wegen? Als alle cijfers erin staan zou je dat dus moeten kunnen berekenen. Een docent heeft wel eens een toets 10x laten tellen ipv 1, en ik had een 1,0 gehaald dus ineens stond ik een onvoldoende en toen heb ik dat ook gewoon gezegd en kwam hij er idd achter dat het niet klopte haha
Je zou dus zelf je gemiddelde kunnen berekenen en anders aan je docent vragen hoe die 6,9 tot stand is gekomen.