magische tip om van vettigheid en zoetigheid af te blijven!

ik wil graag wat afvallen
maar k kan gewoon niet van chips en chocolade etc afblijven
ik kan wel zeggen tegen myn moeder van koop het niet
maar dan koop ik ht wel zelf…
ik probeer het steeds weer niet te doen maar het lukt écht niet!
iemand tips?

Haha same problem!
Ik drink gewoon veel water :wink:
En het is nu net dat ik misselijk ben en dan eet ik niet zo veel ^^

kan niet ik heb die ziekte ook ik zou de hele dag door hamburgers patat snoepjes en chips eten

Er zijn wel pillen voor, maar die lijken me onmogelijk goed voor je.

haha gelukkig ben ik niet de enige
als ze nou eens die appelchips enz gewoon in een normale winkel verkoopte veel handiger dn in die buitenlandse winkeltjes alleen
nja weet iemand dan LEKKERE[belangrijk haha:P] gezonde snacks ?:grinning:

Ik drink veel groene thee, door de wartme krijg je een vol gevoel en je verbrand extra kcal.
Maar ik ken het heel erg. Ik denk dat je het beste kan proberen om als je dan toch gaat snoepen iets gezonds te snoepen. Bijvoorbeeld fruit of crackers of yoghurt met fruit.

Soms als ik voor de tv zit eet ik zo een hele zak chips leeg, omdat je tv kijkt heb je dat niet snel door. Maar toch wil je dan iets te snacken hebben. Nu maak ik meestal een salade, dus gewoon sla, komkommer, augurk, mozarella of feta kaas, stukjes appel en dan kan je in principe zoveel van eten als je wil :stuck_out_tongue:

toen ik de titel las dacht ik echt: NEEE DAT KAN NIET :open_mouth: ZOU DIE TIP DAN ECHT BESTAAN?. Lees ik het bericht, ben je er naar op zoek :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha, ik dacht dat ook, helaass! ;p

haha ja toen k em gepost had had ik zoiets van volgends mij komt ie titel iets anders over dan ik bedoel maarjaa:O

yoghurt zitte toch ook ongelovelijk veel vetten en kcal of heb ik het verkeerd?

fruit + groente eten als snack maar die zijn lang niet zo lekker als een lekker zak chips, of een big mac

tsja
same here.

In magere yoghurt niet, en het zuur wat erin zit helpt je ook mee met het verbranden van kcal. Je moet ook geen yoghurt toetjes kopen maar gewoon een pak magere yoghurt.

wat ik zelf doe is twee gezonde goede alternatieven als ik echt trek heb. Voor zoetigheid fruit, en voor hartigheid een stukje worst met weinig vet (kalkoenfilet bijv.) wat ook helpt is gewoon een boterham met hagelslag of worst eten als ik echt trek heb, dan is t voor een paar uur weg en anders blijf ik snoepen!

ik ontbijt met een kom heerlijke havermout en een groot glas versgeperste sinaasappelsap(oké, in sinaasappelsap zitten behoorlijk wat calorieën maar dat neem ik voor lief, ik eet ook altijd die prut op die overblijft).
Als je niet heel erg van havermout houdt kun je het lekker maken door het in een pannetje te maken ipv in de magnetron, en bij het koken ook een schepje vanillesuiker+ zout. verder aanwijzingen op verpakking volgen. ik eet het wel met suiker hoor!

Maargoed ik doe dit dus sinds 2 weken en opeens heb ik geen vreetbuien meer!
De havermout kan je natuurlijk ook vervangen voor brinta. Terwijl het niet eens echt mijn bedoeling was, ik bedoel… ik heb enorme vreetbuien en eet dan vaak teveel maar ik heb totaal geen overgewicht omdat ik naast mijn vreetbuien weinig eet én ik veel beweeg:P

hopelijk lust je het en helpt het!:stuck_out_tongue:

ik hoopte zo dat hier het magische antwoord zou staan:P
maar jij zoekt ook

zolang die er niet is blijf ik het eten xD

Ik wil ook als ontbijt gewoon iets van yoghurt met appel erdoorheen, maar ik moet altijd brood eten ><
En als tussendoortje eet ik vaak komkommers of wortels uit mn moestuintje

Bij mij is het echt erg… Ik eet eigenlijk nooit omdat ik echt honger heb. Als ik eet dan is het omdat ik gewoon zin heb in de smaak, zin om te eten. Dus zo’n tip als thee drinken voor een vol gevoel helpt niet bij mij:(. Alleen misselijkheid zou helpen denk ik:P

Hee!

Een bekend probleem, hahaha, al heb ik er zelf niet heel veel last van om van eten af te blijven. Ik heb wel een paar tips die goed kunnen werken:

  1. Na het eten je tanden poetsen. Hierdoor is het ‘jammer’ gelijk weer te gaan eten, en je eten smaakt vies door de tandpasta.

  2. Eet doordeweek heel gezond, dan mag je in het weekend wel snoepen. Natuurlijk moet je dan niet alles gaan inhalen…

  3. Schrijf alles op wat je eet. Dan zie je pas hoeveel het eigenlijk is of hoe ongezond.

  4. Pak elke keer als je trek hebt ipv iets lekkers fruit. Fruit is ook erg lekker, en er zijn veel soorten van.

Vet is heel makkelijk af te wennen, dus als je het een tijdje volhoudt heb je er ook veel minder zin in!

Heel veel succes!

Bijv yoghurt met cruesli lijk theel goed, maar zitten heel veel calorieen in. Ook bananen moet je niet vaker dan twee keer in de week eten. zelf neem ik heem vaak pinda’s en andere nootjes maar ook daar zitten veel kcal in :S