Ik eet 's ochtends bijna nooit omdat ik oftewel misselijk ben/ geen honger heb oftewel gewoon geen tijd heb. Tegenwoordig sla ik ook soms middageten over en begin 's avonds minder te eten doordat ik me wat slechter voel… Ik ben slank en wil niet nog dunner worden maar meer eten gaat echt niet… Ook heb ik een hele lage bloeddruk dus ik ben bang dat ik binnenkort regelmatig ga flauwvallen ofzo… Kan ik hier iets aan doen??
Btw ik ben 15. Mocht dat iets aan de situatie veranderen .
weggehaald
Heb je al eens gepraat met je Husiarts over je situatie? Dit klinkt echt niet gezond.
Wanneer is het begonnen wanneer je s’ochtends geen ontbijt meer at of anneer het misselijkmakend werd?
STA op tijd op, Je hoeft niet meteen boterhammen naar beneden duwen maar doe rustig smorgens… Begin lichtjes en zoals red zegt, Verspreid over de dag een beetje.
Dit klinkt echt niet gezond, je hebt gewoon eten nodig. Doordat je ontbijt komt je lichaam niet op gang. Daardoor heb je ook minder zin in lunch/avondeten en begin je je steeds slechter te voelen. Je zit in een vicieuze cirkel, doordat je weinig eet voel je je slechter en doordat je je slechter voelt eet je minder.
Ik zou, zoals red zegt, toch proberen om kleine beetjes te eten. Het hoeven niet meteen grote porties te zijn, maar iets is beter dan niets. En als je steeds zo misselijk bent is het een goed idee om even naar de huisarts te gaan.
Dankjewel, zal dit zeker proberen
Ik ben al heel lang elke dag misselijk, de huisarts zegt dat het hormonaal is (is begonnen 1 jaar voordat ik mijn regels kreeg.). Dat ik 's ochtends niet echt meer eet is al zo’n 2 maanden ongeveer. Ik ga inderdaad proberen te spreiden en zien of het beterd en anders eens naar de dokter gaan…
Misschien kun je beginnen met een drink ontbijt? Niet ideaal, maar misschien wel handig voor het opbouwen.
Wat belangrijk is om als je weer begint met eten in de ochtend, is het belangrijk dat het niet een grote portie eten is (dat is heel slecht voor je gezondheid) en vezelrijk.
^als je gewend bent om weinig te eten en daarmee weinig vezels te eten is het juist onverstandig om meteen vezelrijk te gaan eten.
Dank jullie wel!! Ik at vroeger 's ochtends vaak alleen maar fruit. Ik denk dat ik dat weer eens ga proberen.
Misselijkheid kan ook komen omdat je juist te weinig hebt gegeten, waardoor je je er soms echt over moet heen zetten om toch te eten.