Magazine (nu nog even zonder naam) is op zoek naar jou!

Wij zijn op zoek naar jou!

http://data.whicdn.com/images/62959960/large.jpg

Interviews afnemen, brainstormen, foto’s maken etc. Er komt veel bij kijken als je een trijdschrift maakt. Toch is het eindresultaat altijd leuk om te zien. Denk maar aan Vogue, Girlz! etc.

Het leek me daarvoor erg leuk om voor Girlscene een online tijdschrift te maken. Jammergenoeg is mij verteld dat dat niet mag. Maar dat is toch geen reden om te gaan stoppen? Een online tijdschrift is altijd leuk, maar het is toch veel werk… En ik kan het niet alleen meiden! Ik heb supergetalenteerde, lieve, geduldige *knippert lief met wimpers* Girlsceners voor nodig.

< The Plan
Ik wilde heel graag een tijdschrift maken dat tot onze doelgroep behoort (tieners, adolescenten). Maar omdat iedereen verschillende interesses heeft, zou ik het leuk vinden als er een schrijversrubriek was, en een hele coole rubriek vol met elke keer weer recepten om van te smullen etc.
Om dit idee te realiseren heb ik Girlsceners nodig die genoeg tijd hebben (ook voor een langere periode) en het niet erg vinden om te brainstormen voor een geweldig idee!

<Rekruten
Je doet aan een grafische opleiding of journalistieke en je wilt je supercoole skills op dit gloednieuwe, (tijdelijk) naamloze online tijdschrift botvieren :’) Dan ben je hier op het juiste adres.

Je hoeft alleen dit lijstje in te vullen en ik note je zo snel mogelijk!

(Gebruikers)naam:
Leeftijd:
Ervaring:
Heb je genoeg tijd (ook voor een langere periode?):
Er zijn verschillende taken die je op je kan nemen:

Design
Het ontwerpen van het tijdschrift. Bij elke editie hoort natuurlijk een nieuwe cover.

PR
Het is natuurlijk erg leuk als mensen het online tijdschrift lezen waar jij zo hard aan hebt gewerkt. Jij kan ervoor zorgen dat mensen meer te weten komen van het tijdshcrift waar je zo hard aan hebt gewerkt. (De link kun je ook gewoon in je signature doen :wink:

Artikel team
Ja, het is niet de juiste benaming het zegt wel waarop hij staat. Het artikel team bestaat uit een team van mensen die allemaal een artikel of rubriek schrijven.

Fotografie
Voor de fotogenieke meiden die wel raad weten met een camera :’)

Stand-in
Als iemand er niet is wegens ziekte, vakantie etc. dan valt de inval erin.
Natuurlijk zijn er meer taken, weet je al welke je op je wilt nemen?

I’ve got something awesome to tell…
Heb je iets leuks te vertellen, een recept, een leuk verhaal etc. dan kun je mij gewoon noten en misschien komt het in onze online tijdschrift terecht :slightly_smiling_face:

Deelnemerslijst
Gebruikersnaam: milolove
Leeftijd: 16
Ervaring: eigenlijk niet zoveel, heb bij de schoolkrant gezeten en ik schrijf dagelijks omdat ik dat heel leuk vind om te doen (:
Heb je genoeg tijd?: ja opzich wel, ben veel thuis en het lijkt me dus leuk om dan mee te kunnen brainstormen, maar het is voor mij niet makkelijk om zomaar bijeen te komen of iets buiten huis te moeten doen (weet niet of dat de bedoeling is hoor)
Taak:

(Gebruikers)naam: Rianne
Leeftijd: 13
Ervaring: geen enkele ervaring , maar ik ben bereid nieuwe op te doen :slightly_smiling_face:
Heb je genoeg tijd?: jazeker
Taak:

Gebruikersnaam: wolkje
Leeftijd: 14
Ervaring: niet heel veel maar ik hou van schrijven enzo
Tijd: veel te veel
Taak:

(Gebruikers)naam: Gina
Leeftijd: 18
Ervaring: Communicatie en Multimedia Design opleiding. Mijn magazine staat hierboven (: Die heb ik zelf ontworpen en geschreven. Sta in mijn klas samen met een vriendin van mij, ook bekend als grammarnazi haha
Heb je genoeg tijd?: Over 4 weken heb ik vakantie, nu heb ik ook niet super veel meer te doen. Verder heb ik natuurlijk wel een sociaal leven (feestjes, werk, hangen met vrienden en school nu).
Taak:

bnaam: [/b]infinity
Leeftijd: 15, bijna 16.
Ervaring: Ik heb niet echt ervaring, behalve dat ik schrijven heel leuk vind om te doen.
Heb je genoeg tijd?: Ja, op dit moment teveel haha!
Taak:

Gebruikersnaam: Davinco
Naam: Zoë
Ervaring: Ik heb een keer een online magazine gemaakt voor CKV, het resultaat was mooi en we hadden een goed. :slightly_smiling_face:
Tijd: Ik heb alle tijd, want ik heb vakantie (net examens havo gedaan)
Taak:

Gebruikersnaam: Pivoine
Taak:

(Gebruikers)naam: Kelly
Leeftijd: 20
Ervaring: Ja, Freelance designer (kellyvuijst.nl), stage gelopen bij meedere bedrijven, heb nu 2 eigen bedrijfjes. Ik kan bijvoorbeeld de huisstijl creeren, overzicht houden op mensen die opmaak doen (alles in dezelfde stijl, kwaliteit etc.)
Heb je genoeg tijd?: Ja
Taak:

(Gebruikers)naam: Luigi
Leeftijd: 20 jaar
Ervaring: Ik heb genoeg ervaring met het schrijven van columns. De Nederlandse grammaticaregels kan ik min of meer wel dromen, maar ik ben ook maar mens en maak ook fouten. Dit komt doordat ik een opleiding secretarieel heb gedaan. Ik ben hiermee gestopt, maar daarentegen ben ik wel geswitched van opleiding, waardoor ik nu bijna een gediplomeerd apothekersassistente ben. Ik kan eventueel ook gezondheidsadviezen schrijven, meer lifestyle gerelateerd. En door mijn leeftijd, ervaar ik verschillende zaken misschien anders dan bijvoorbeeld een 16-jarige.
Heb je genoeg tijd?: Ik werk wel 36 uur in de week, maar ik ben standaard één dag in de week vrij en natuurlijk het weekend :slight_smile:
Taak:

(Gebruikers)naam: Esther ter Haar
Leeftijd: 14
Ervaring: nope… ja oké, school krant, maar dat is wel wat anders :stuck_out_tongue:
Heb je genoeg tijd?: ja, absoluut!
Taak:

Naam: Tessa
Leeftijd: 13, bijna 14
Ervaring: Niet echt. Ik ben wel goed in schrijven, teksten controleren, brainstormen, lifestyle artikels schrijven… Ik ben niet goed in de technische en creatieve kant (lees: sites maken, fotogravie, ontwerpen).
Tijd: Genoeg!
Taak:

(Gebruikers)naam: Claudia
Leeftijd: 15
Ervaring: Ik heb één jaar geleden een eigen boek geschreven en uitgegeven. Ik vind het echt heel leuk om te schrijven en het is een grote hobby van mij! Ik ben soms te gast bij blogs, en daar schrijf ik artikelen over van alles. Ook heb ik ervaring met het maken van sites en economisch heb ik ook ervaringen. Ik ga volgend jaar naar een speciale economische school.
Heb je genoeg tijd?: Ja ik heb zeker genoeg tijd! School is bijna afgelopen, en het lijkt me geweldig om in de vakantie hier aan te werken!
Taak:

(Gebruikers)naam: mmarijke
Leeftijd: 15
Ervaring: Ik heb al eens eerder een tijdschrift gemaakt als een cadeau voor iemand. Ik kan helpen met schrijven maar ook met de opmaak.
Heb je genoeg tijd?: Ja, genoeg tijd.
Taak:

(Gebruikers)naam: DFFD
Taak:

(Gebruikers)naam:Emma.
Leeftijd:18.
Ervaring:Ik schrijf al jaren, heb verschillende dichtwedstrijden gewonnen, schrijf columns en verhalen.
Heb je genoeg tijd:
Taak:En ja!

haha leuk idee ! alleen ik heb daar geen tijd voor :wink:
succes!

@Sophism Bedankt voor je steun :slightly_smiling_face: Jammer dat je gebrek aan tijd hebt.

Gebruikersnaam: milolove
Leeftijd: 16
Ervaring: eigenlijk niet zoveel, heb bij de schoolkrant gezeten en ik schrijf dagelijks omdat ik dat heel leuk vind om te doen (:
Heb je genoeg tijd?: ja opzich wel, ben veel thuis en het lijkt me dus leuk om dan mee te kunnen brainstormen, maar het is voor mij niet makkelijk om zomaar bijeen te komen of iets buiten huis te moeten doen (weet niet of dat de bedoeling is hoor)

(Gebruikers)naam: Rianne
Leeftijd: 13
Ervaring: geen enkele ervaring , maar ik ben bereid nieuwe op te doen :slightly_smiling_face:
Heb je genoeg tijd?: jazeker

Yeah het staat er!
Ik heb er zelf niet echt tijd voor. Good luck! <3

Veel succes! Als ik tijd had zou ik mee doen…

Ook ik heb t probleem van te weinig tijd… Erg jammer, want het lijkt me écht heel leuk!

Gebeuikersnaam wolkje
Leeftijd 14
Ervaring niet heel veel maar ik hou van schrijven enzo
Tijd veel te veel

Wat is precies ‘genoeg tijd’?

@Megane Dat je genoeg tijd hebt om een artikel te maken in een x aantal tijd. (Maar ik houd natuurlijk wel rekening met school, werk, een sociaal leven buiten Girlscene :’))

Bedankt iedereen die gereageerd heeft, maar gewoon geen tijd heeft! Hopelijk als hij de eerste editie af is, vinden jullie GSM erg leuk! :hugs:

Ah okee. Ik ben wel een taal- en grammarnazi, dus wil daar wel mee helpen?

@Megane Perfect! Een online-tijdschrift met slordige taalfouten is toch niet zo goed… Thank you :hugs: Ik zet je op een lijst met deelnemers en daarna ga ik groepjes verdelen van wie wat wil doen. Daarna ga ik je noten :slightly_smiling_face: Wil jij artikelen schrijven? Interviews afnemen? Of alles nakijken voordat het gepubliceerd wordt?

Dit geldt ook voor de rest!

Moet je hier niet even met de GS-staff over overleggen?

Anders lijkt het me wel leuk om een opzet te maken voor het magazine, ik heb al eens eerder een magazine moeten maken voor school namelijk (:
(die staat hierrr)

edit:

(Gebruikers)naam: Gina
Leeftijd: 18
Ervaring: Communicatie en Multimedia Design opleiding. Mijn magazine staat hierboven (: Die heb ik zelf ontworpen en geschreven. Sta in mijn klas samen met een vriendin van mij, ook bekend als grammarnazi haha
Heb je genoeg tijd?: Over 4 weken heb ik vakantie, nu heb ik ook niet super veel meer te doen. Verder heb ik natuurlijk wel een sociaal leven (feestjes, werk, hangen met vrienden en school nu).

@Gina Bedankt voor de tip! Niet echt aan gedacht :cold_sweat:

Edit: Leuke tijdschrift dat je hebt gemaakt! Hoe kan ik dit eigenlijk met de Girlscene staff overleggen :’)

Het laatste graag! Stiekem vind ik dat ook gewoon leuk haha.

@Megane Haha I don’t blame you! Je staat alvast op mijn lijst en ik note je zou graag mogelijk als ik al een heel team heb samen gesteld :’)

Dat weet ik niet precies haha, misschien moet je in de “over girlscene” even een topic aanmaken waarin je toestemming vraagt en of ze daar interesse ofzo in hebben?