Mag niet uitgaan

Hee meiden. Ik ben over een maandje 18 en ik mag nooit uitgaan van mijn ouders. Ook naar gewoon een verjaardag of feestje bij iemand. Ze vinden het ook nooit goed als ik bij iemand, al is het maar m’n beste vriendin is, slaap. Ik vind dit heel erg onredelijk.
Ik snap dat ze met sommige dingen ongerust zijn. Maar ik ben echt niet iemand die zich dood drinkt of drugs gaat gebruiken hoor, dus ik snap die punt niet. Vooral de laatste punt niet.
Als ik erom vraag is het altijd: nee je mag gewoon niet, 1 verkeerde stap en je leven kan niks meer.
Ik begrijp het echt niet. Ik wil ook gewoon een keertje leuk met m’n vriendinnen wat gaan drinken of naar een verjaardag gaan.
Welke tips kunnen jullie mij geven? Hoe kan ik dit het best oplossen?

Liefs

Goed in gesprek gaan met ze. Wanneer dat niet wil helpen zal ik er over gaan nadenken om op kamers te gaan aangezien je bijna 18 bent. Dan kan je zelf bepalen wat je wel of niet doet. Het is alleen maar ongerustheid van ze, maar misschien als ze je vrienden beter kennen, of het een keer bij jou thuis is, zullen ze er makkelijker in zijn

Een keer een meidenavond bij jullie thuis houden, dan kan je laten zien hoe het er aan toe gaat en dat ze zich echt geen zorgen hoeven te maken.

En goed met ze praten helpt ook.

-

Wow, oke. Ik zie juist vaak dat de mensen die voor alles werden beschermt alleen maar harder vielen toen ze in de grote weide wereld werden gegooid.
Confronteer je ouders met het concept “vertrouwen”. Je bent immers bijna 18, bijna een volwassen jonge vrouw. Ze moeten je ooit leren loslaten, en dat kunnen ze beter in kleine stapjes doen dan dat ze je in een keer los moeten laten omdat je het zat bent en vertrekt.

Hee, bedankt voor de adviezen.
M’n ouders kennen mijn vrienden gewoon, dus ik begrijp het echt niet.
Praten gaat ook niet, want ze weigeren zelfs om te overleggen.

Op kamers gaan dan maar :’)

Dus ze willen niet eens met je praten? Wat kinderachtig, jij bent het meest volwassen van allemaal volgens mij.

Nodig je vriendinnen uit voor een meidenavondje en laat ze zien hoe het er aan toe gaat. Of heb je dat al geprobeerd? Zoja hoe reageerden ze toen?