Mag niet aan de pil?....

Hee meiden,

Ik heb dus vandaag aan mijn moeder gevraagd of ik aan de pil zou mogen met als reden dat ik altijd last heb van mijn menstruatie: na 2,5 uur al doorlekken (tampon en maandverband) en last van krampen wat ook zo is, haar antwoord hierop was nee, omdat er veel bijwerkingen aan zaten en de hormonen slecht zouden zijn. Maar ze zei ook dat ik bijvoorbeeld niet echt elke maand lig te verkrampen van de pijn, waarop ik reageerde: dat ik altijd mijn tabletten neem (Naproxen Actavis 250 mg, door jeugdreuma) maar ik heb er zo’n last van en als ik doorlek en er dan later achterkom schaam ik me rot. Ik word er soms gewoon erg onzeker van. Hebben jullie misschien nog algemene tips? Bedankt alvast :flushed: ik ben trouwens 15 jaar

Ik zou er echt goed over praten omdat jij dit echt wil. Voor het doorlekken heb ik niet echt tips maar ik doe wel altijd een vest aan tijdens mijn periode zodat ik die als ik ben doorgelekt om middel kan knopen. Misschien moet je je tampons en maandverband toch wat vaker verwisselen

alsof naproxen goed voor je is, als je seks zou willen haal je wel een condoom toch, het gaat voor jou om je ongesteldheid.
Veel meiden zitten aan hormonen en de kans dat je er iets van krijgt is niet zo groot.

Hoelang menstrueer je al?

Ik had het eerste jaar en half van mijn menstruatie ook dat ik heel erg snel doorlekte (lees: ik lekte standaard door als ik sliep, met het dikste maandverband). En overdag deed ik datzelfde nachtmaandverband aan en moest ik aan het begin van de dag elk uur gaan verversen. Ik voelde het toen echt bijna continu uit me lopen. Ik had ook echt 9 dagen lang.

Ik kreeg ze toen ik 14,5 was en en ben nu 17,5, dus al 3 jaar. Ik heb nog steeds best wel hevig en lang (7 dagen) maar ik lek niet meer door en mijn cyclus is heel regelmatig.

Als je nog niet zo lang menstrueert zou ik dus even wachten, aangezien het dan echt wel beter kan worden. Voor 's nachts doorlekken kan je volwassenpampers dragen? Ik deed dit ook een tijdje.

Om ervoor te zorgen dat je tijdens school niet doorlekt moet je proberen om om de 2 lesuren even naar de wc te gaan. na een tijdje word je dat gewoon :slightly_smiling_face:.
Als je dan toch doorlekt zorg er dan voor dat je in je kluisje ofzo reserve kleding hebt, een oude onderbroek en een legging nemen niet zoveel plaats.
Sowieso kan je een verse onderbroek oprollen en bij je maandverband in je tas steken!
Draag ook niet te lichte broeken en draag truien/vesten die over je kont vallen.

De pil is ind. niet het gezondste wat je je lichaam kan aandoen, als je nog niet seksueel actief bent is het misschien toch iets waar je goed moet over nadenken!

Ik snap eerlijk gezegd best dat je moeder er tegen is als je nog geen seks hebt. Ik zie het als aspirientjes slikken zonder dat je hoofdpijn hebt. Omdat er heel veel hormonen inzitten die je huishouding in de war brengen. Ik snap dat mensen dit anders zien, maar ik ben ook gewoon echt anti medicatie als het echt niet nodig is. Ik zou toch nog eens even goed naar alle bijwerkingen kijken en er overna denken of je het het echt wel wilt.
Na 2.5 uur doorlekken is trouwens helemaal niet zo snel. Volgens mij moest ik altijd om het uur alles verschonen :’)

Het is trouwens ook echt niet goed om de pil steeds Door te slikken zodat je niet meer ongesteld wordt. Want dat moet toch gebeuren.

2,5 uur is toch best lang? je kan toch ook gewoon vaker naar de wc gaan… onnodig om hiervoor de anticonceptiepil te nemen dus ik ben het eens met je moeder.

Na 2,5 uur doorlekken is helemaal niet zo snel en krampen hebben we bijna allemaal.

Als je echt heel graag aan de pil wil kun je misschien zelfstandig een afspraak maken met de huisarts en kijken wat die zegt.

Dankje voor alle tips sanseveria! Ik Ben al 2,5 jaar ongesteld en ook niet seksueel actief.
Maar voor de andere mensen, bij mij op school zijn ze best lastig over toilet bezoekjes :hammer: en ik zit met 3 andere meisjes in de klas dus jongens vragen snel waarom ik m’n tas of wat dan ook meeneem, maar dan geef ik gewoon oprecht antwoord hahaha. Na jullie adviezen ben ik wel een beetje van het idee afgestapt bedankt voor het helpen!

Ja dit. Ik snap werkelijk ook niet waarom zoveel meiden perse aan de pil moeten terwijl dat niet eens echt nodig is bij een groot deel van hun.

Ik snap echt niet dat een school zo moeilijk kan doen over een toiletbezoek. Als ze je echt niet naar de wc laten gaan zou ik een klacht indienen ofzo. Ik vind dat namelijk niet normaal.

Welke tampons gebruik je? Alsin grote dan.

Meestal duren de lessen een uur en heb je tussendoor ook wel tijd om naar de wc te gaan. Ik vind het als basisschoolleerkracht ook enorm storend als ik aan het uitleggen ben en er weer vijf kinderen naar de wc moeten terwijl er net pauze is geweest.

Ik heb ook maar drie meisjes in de klas en de rest allemaal jongens, maar ze zien niet eens dat ik mijn tas meeneem. Leraar wel, maar ze vragen niets. Ik vraag ook niet meer of ik naar de wc mag, maar ik loop gewoon weg. Misschien zijn ze wel te makkelijk bij ons op school.
Maar als je naar de wc moet, moet je gewoon gaan!
Ik heb de eerste twee dagen dat ik bijna elk uur wel even naar de wc moet, anders ben ik bang dat ik doorlek, ook al heb ik de zwaarste maandverband. (zit wel aan de pil).
Vaak ga ik aan het begin van de les, of als het rustig is in de les even naar de wc. :slightly_smiling_face:
En laat de jongens maar praten, ik weet niet hoe oud ze zijn, maar ze moeten het wel begrijpen :slightly_smiling_face:

Bijwerkingen verschillen erg per persoon, persoonlijk had ik alleen last van gewicht toename en opgezwollen gevoel, toen ben ik overgestapt naar een andere pil en heb nu nergens last van.
Er zitten inderdaad hormonen in en mijn moeder zei precies het zelfde als die van jou, maar het is toch jouw lichaam en als jij zoveel last heb als wat je zegt zou ik je moeder toch overhalen en volgens mij kan je ook zelf de pil vragen bij de huisarts (weet ik niet zeker)

Sorry voor de late reactie meiden!..
Happy: ik gebruik de normale tampons van o.b.

Voor de toiletbezoekjes hebben we met de meisjes afgesproken dat we gewoon zeggen waarom! En nou doen de leraren er meestal niet meer moeilijk over :flushed:
Ik moet maandag toch langs de huisarts en vragen kan toch geen kwaat :sunglasses:

Ik veracht de pil :stuck_out_tongue: Ik wou dat ik nooit aan die troep begonnen was… Meer dan 8 jaar heb ik die shit geslikt en ik voel me een stuk beter nu ik er van af ben. Je moeder heeft gelijk, er zitten echt veel hormonen in!

Als ik jou was zou ik me verdiepen in een menstruatie cup :bowing_man: Ik hou van dat ding! Het klinkt misschien een beetje viezig, maar echt ohhhh als je er een maal aan gewend bent is het zo fijn! Ik vind ongesteld zijn nu een stuk minder smerig als toen ik tampons en maandverband gebruikte :hammer:
Hier een oude blogpost van Beautygloss hier over: http://www.beautygloss.nl/2012/09/10/de-divacup-voor-tijdens-je-menstruatie/
Serieus! Overweeg het eens!!

En anders op z’n minst eens large/xl tampons ofzo kopen (ik weet niet meer hoe die precies heetten… maar volgens mij gebruikte ik die vroeger ook).
Is toch best logisch dat je sneller doorlekt als je de normale gebruikt maar je hebt een zwaardere menstruatie…

Ik weet niet hoor maar na 2,5 uur doorlekken is echt belachelijk snel :’) Maandverband bestaat niet voor niks en zou in normale gevallen doorlekken tegen moeten houden. Ik lekte ook áltijd heel snel door, zo snel dat ik kraamverband moest gebruiken (lappen van 2 cm ofzo). Nu met de pil is m’n menstruatie gewoon een stuk gemoedelijker en minder pijnlijk. Niks mis met aan de pil gaan om je menstruatie te onderdrukken.

Dit kan echt geen kwaad. Het is alleen belangrijk dat je wel een stopweek inlast als je een doorbraakbloeding krijgt. Bij de ene vrouw is dat na zes weken en bij de ander na een paar maanden. Je wordt technisch gezien ook niet echt ongesteld als je aan de pil bent, dat is een opgewekte bloeding. Na een aantal weken bouwt het ‘nestje’ in je baarmoeder zich niet meer op, dus maakt niet uit of je na 3 weken of na 3 maanden die bloeding laat komen. Sterker nog, dat stopen na een strip is vooral een zekerheidje dat je niet ongesteld bent (indien van toepassing).

Verder ben ik het er ook wel mee eens hoor, dat je niet te jong aan de pil moet gaan.

Wat een slechte dokter. Hij kan je ook pillen met wat minder hormonen erin geven. Vooral als je er zo veel last van hebt. Ik zou dus gewoon nog eens terug gaan en het nog eens uitleggen.