Mag mijn mentor dit aan mijn ouders vertellen?

Kan een slotje op.

Je mentor heeft geen zwijgplicht… maar ik denk niet dat hij verplicht is het je ouders te vertellen. Misschien kun je eerst overleggen, voordat je de situatie uitlegt, dat je dit graag samen met je mentor oplost zonder je ouders er bij te halen…

Bedankt! Ik was sowieso al van plan dat te zeggen.

Ik kijk op internet en ik zie dat docenten en mentoren verplicht zijn snijden aan ouders te melden. Klopt dit?

Volgens mij wel ja om een leerling te beschermen worden met dit soort heftige dingen het aan de ouders verteld.

Ja. Als het een goede docent is doet die dit ook. Een mentor is geen psycholoog en heeft geen zwijgplicht oid. De docent bepaalt zelf of de informatie ernstig genoeg is om door te geven aan een ouder. En in dit geval hoop ik dat-ie dit ook doet. Ik snap dat dit misschien moeilijk voor je is, maar zelfpijniging is iets wat serieus genomen moet worden. Het zou beter zijn als je dit zelf aan je ouders verteld en hulp zoekt.

Okee, dankje!

Ik loop bij een psycholoog. Het ligt alleen ingewikkelder. Zelf vind ik het niet ernstig, het gaat pas slecht met me als ik het niet doe

Bij dezen dan.