Mag jij al zonder ouders op vakantie?

• Nee
  • Ja, maar alleen Nederland
  • Ja, binnen- en buitenland

0 stemmers

Ja, binnen- en buitenland. (Ik ben 18)
Vorig jaar naar Zeeland geweest met vriendinnen en dit jaar alleen naar Thailand :grinning:

nee, ik mag niet zonder mijn ouders op vakantie. We gaan eigenlijk nooit op vakantie. We blijven in de zomervakantie ook altijd thuis. Best saai af en toe.

Ja, binnen- en buitenland en ik ben 17.

Ja, binnen- en buitenland en ik ben 15 [dan 16].
Deze vakantie naar Zuid-Frankrijk met vriendinnen.

Ja, binnen- en buitenland en ik ben 17.:slightly_smiling_face:
Helaas mogen mij vriendinnen pas volgend jaar op vakantie, omdat ze dan pas examens hebben.:open_mouth:

Ja alleen Nederland.

Ik ga dit jaar met een vriendin naar Groningen - ik ben 15.

Waarschijnlijk volgend jaar wel buitenland (:

ja, maar alleen binnenland. Op mijn 16de / 17de mag ik wel alleen.

Ik ben 18, bijna 19. En mag van m’n ouders naar binnen-buitenland.
Uiteraad, als iemand meegaat, maargoed logisch. Vriend of vriendin

Ja, binnen- en buitenland.
Ik ben 15, maar omdat ik met mijn vriend ga (waar ik al ruim een jaar mee heb en hij bijna 18 is).

Ja, binnen- en buitenland.
Ik ben 15 (dit jaar word ik 16).

Ben 19 dusja.
Ik mag heen waar ik wil
toen ik 17 was nog niet.

ja, binnen en buiten maar ben 21 dus eigelijk wel logisch.
vanaf mn 18e mag ik t

Ja,
ik ben nu 16 en ga in juli in me eentje naar Ghana (wel met jongerenorganisatie hoor)

Op mijn 12e ging ik naar ponykamp, maar dat is onder begeleiding natuurlijk.

Op mijn 15e en 16e ben ik samen met een vriendin op fietsvakantie door Nederland geweest. We hadden van te voren een route bepaald, en overnachtingen bij familie, kennissen en campings. Was geweldig! :relieved: Gewoon die zelfstandigheid, de gezelligheid. Echt een aanrader.

Deze zomervakantie (over een maandje ben ik 17) ga ik samen met (een groot gedeelte van) mijn klas op vakantie. In een vakantiehuis in Nederland. Zie er echt naar uit!
Ook ga ik naar Servië op werkvakantie met 50 jongeren vanuit de kerk, dus daar zijn m’n ouders ook niet bij.

ben vorig jaar naar spanje geweest met een vriendin, zij was 15 en ik 16…
maar we sliepen bij mn zus (woont in buitenland) maar gingen overal met zn 2en heen

Noho way o.O. Maar da’s wel logisch dan, ik ben nog maar 14 dusja…
Dan kan ikhet wel begrijpen hoor. Maar dat je als 17-jarige niet mag, nee dat is dan wel weer wat anders.
Op kamp in het buitenland mag wel, tuurlijk, maar dan zijn er ook monitoren enzo, heel anders dan met vriend(inn)en. Op je 14de ben je daar nog niet verantwoordelijk genoeg voor, hoe volwassen en groot en slim ed. je ook bent.

Ik ben 16 en ga dit jaar met vriendinnen naar Spanje, dus ja binnen- en buitenland.

Nee, denk het niet. (:
Wel kamperen ofzo hiero in Nederland, hehe. maar nee gewoon echt vakantie niet, en zekeeer niet in het buitenland- alleen!
Ik ben 14, dus ik snap dat ook wel.

Ja.

Toen ik 15 was ging ik al naar turkije…