Mag je op hotel onder de 18?

Hey allemaal!
Het is bijna mijn vriendje zijn verjaardag,
en ik zat te denken om samen op hotel te gaan in Brugge!
Samen shoppen, op restaurant… Gezellig en romantisch!
Maar, mag je eigenlijk wel op hotel onder de 18 jaar? Ik ben 16 en mijn vriendje is 17.
Laat mij zo vlug mogelijk iets weten. thanks! :flushed:

Hmm, ik denk dat een van jullie dan 18 moet zijn, maar dat weet ik niet zeker…

Staat het niet op de site van het hotel waar jullie heen willen gaan? Volgens mij moet één van jullie 18 zijn inderdaad. Maar no stress, vraag anders één van je ouders.

Ik heb het gevraagd maar mijn ouders weten het ook niet zeker… Geld in België toevallig niet iets van dat je een officieel papier met toestemming nodig hebt als je wilt gaan?

Dat is wel zo als je een reis wilt boeken onder je 18e.
Misschien kan je informeren bij het hotel, en dan een verklaring meenemen van je ouders dat ze het goed vinden dat jij en je vriend naar het hotel gaan zonder ouders?

Jaa, ik zal eens naar het hotel bellen eerst. Wie weet is het allemaal niet eens nodig, en anders superbedankt!

In Engeland moet (bij ik geloof wel alle hotels) er minstens een iemand 18 of ouder zijn. Maar ik denk dat dat heel erg per land verschilt, het beste kan je het inderdaad aan het hotel zelf vragen. :slightly_smiling_face:

Ik heb weleens met een vriendin een weekendje in een hotel geslapen, toen waren we ook onder de 18. Ik denk dat het per hotel verschilt, zou in ieder geval eerst even mailen/bellen, zodat je daar niet aankomt en erachter komt dat het niet mag.

In Nederland mag je niet in een hotel of vakantiehuisje als er niemand van 18 bij is.
Dat heb ik opgezocht omdat ik met vrienden een vakantie wilde boeken. Nu gaat gewoon een van de ouders mee om in te checken. (Gaat wel over een huisje)

Ik ben naar Brussel geweest met mijn beste vriendin toen ik zeventien was en zij zestien. Volgens mij had mijn moeder daar toen even over gebeld en moest ze haar toestemming geven.

ah ok, dankjewel !

Of een van de 2 moet 18 zijn, of het meisje moet schriftelijk toestemming hebben van haar ouders.

Waarom het meisje weet ik ook niet, mijn vriend zijn broertje wou ook een keer naar een hotel en zijn (ex)vriendin moest alleen toestemming van haar ouders krijgen.

Maar dat kan overal anders zijn :slightly_smiling_face:. Zou gewoon even bellen.

volgens mij niet of je moet toestemming hebben van (1 van) je ouders.